برخی از مدیران دخیل در پرونده واردات چای در بازداشت هستند. تحقیقات ادامه دارد

برخی از مدیران دخیل در پرونده واردات چای در بازداشت هستند.  تحقیقات ادامه دارد

نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه امروز سه شنبه (۲۳ آذر) با حضور خبرنگاران رسانه ها برگزار شد.

سخنگوی قوه قضاییه با تسلیت ایام فاطمیه به روز دانشجو اشاره و خاطرنشان کرد: 25 آذر همه ساله یادآور بیداری های عمیق جنبش دانشجویی و یادآور ایستادگی دانشجویان فهیم ما در برابر استکبار است.

ستایشی گفت: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران آمادگی و آمادگی لازم برای شنیدن مطالبات جنبش دانشجویی و انتقادات و پیشنهادات آنان و استفاده و استفاده از این ظرفیت را برای حل مشکلات اصلی کشور دارد.

ستایشی با اشاره به فسادی که از مدت ها قبل توسط مسئولان قوه قضائیه و مجریه مشاهده و پیگرد قانونی داشته است، گفت: اگرچه خاستگاه این فساد بزرگ توسط یک شرکت خصوصی غیردولتی شکل گرفته است، اما مشخص شد که همکاری های مختلفی با این شرکت صورت گرفته است. از طریق ادارات ذیربط و منابع ارزی و ملی قابل توجهی برای این امر تخصیص داده شده است. این ارزها نه تنها در جای خود خرج نمی شوند، بلکه باعث فساد در سایر بخش ها می شوند.

وی افزود: همه مردم بدانند که قوه قضائیه با پیگیری های مجدانه و همه جانبه مبارزه با فساد و همکاری چند جانبه با دستگاه های دولتی و ضابطان قضایی به محض کشف شواهد این فساد بدون تسامح وارد عمل شده و مصمم است تا این محاکمه را به عدالت بسپارید.» برای احقاق حقوق ملت و با رعایت موازین قانونی از هیچ تلاشی دریغ نکند.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: اراده قوه قضائیه این است که همزمان برای پیشگیری و مبارزه با فساد اهتمام داشته باشد و اجازه ندهد این پرونده مهم و ملی فراتر از تحقیقات و تحقیقات مقدماتی به تعویق بیفتد.

وی بیان کرد: در حالی که بروز این فساد در تخصیص ارز و منابع ملی مایه نگرانی است، اهتمام قوه قضائیه و سایر نهادهای ذیربط برای کشف و جلوگیری از تداوم آن و تعهد به رفع سایر موانع مطلوب است. این نشانه آن است که مبارزه با فساد در کشور نظام مند و همه جانبه خواهد بود.

ستایشی گفت: قصور، خطا و قصور کلیه نهادها اعم از اجرایی و نظارتی طبق مقررات بررسی می شود.

در ادامه سخنان سخنگوی قوه قضائیه در این نشست خبری و پاسخ های وی به خبرنگاران به اختصار پرداخته می شود.

جزئیات پرونده تخلفات فروش مواد مخدر بدون مجوز در سکوها

ستایشی در خصوص اقدامات دستگاه قضایی در خصوص تخلفات فروش داروهای بدون مجوز در سکوها گفت: گزارش هایی از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران ارسال شده است و ما ارسال کرده ایم. پرونده گزارشات رسیدگی به جرایم پزشکی به دادسرای انقلاب.

دو پلتفرم عمده توزیع مواد مخدر تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و متعاقباً پس از اعلام جرم، مدیران این سکوها و داروخانه هایی که همکاری و اقدام به فروش داروهای بدون نسخه می کردند، به حمل، فروش و نگهداری داروهای قاچاق متهم شدند و پرونده با کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شد.

برخی از مدیران مرتبط با پرونده واردات چای در بازداشت هستند

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده تخلف واردات چای گفت: قوه قضاییه به قصور و کم کاری دستگاه های اجرایی و نظارتی رسیدگی و طبق مقررات بررسی های لازم را انجام می دهد. برخی از مدیران و افراد مرتبط با صدور قرار تامینی دستگیر شدند. روند تحقیقات ادامه خواهد داشت و به محض تکمیل تحقیقات و احراز شرایط قانونی برای کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعات مربوطه را به اطلاع مردم خواهیم رساند.