از بهبود روابط با مصر تا گواهینامه موتور سیکلت زنان

از بهبود روابط با مصر تا گواهینامه موتور سیکلت زنان

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دیروز هیات وزیران برای پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در صحن دولت حاضر شدند. در این میان حضور وزیر امور خارجه یکی از مهم ترین قسمت های دادگاه بود که با خبر بهبود روابط با مصر و جزئیات حمله به حسین صادق در جمع خبرنگاران حاضر شد. حسین امیرعبدلاخیان در حاشیه جلسه هیات دولت در گروه خبرنگاران با اشاره به سفر رئیس سازمان انرژی اتمی به ایران گفت: از سفر آقای گروسی قدردانی می کنم. ایده های مهمی برای همکاری قوی تر بین ایران و سازمان ارائه شد. من سعی می کنم دو مشکل دیگر را از طریق همکاری فنی حل کنم نه از طریق فشار سیاسی خارجی.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دیروز هیات وزیران برای پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در صحن دولت حاضر شدند. در این میان حضور وزیر امور خارجه یکی از مهم ترین قسمت های دادگاه بود که با خبر بهبود روابط با مصر و جزئیات حمله به حسین صادق در جمع خبرنگاران حاضر شد. حسین امیرعبدلاخیان در حاشیه جلسه هیات دولت در گروه خبرنگاران با اشاره به سفر رئیس سازمان انرژی اتمی به ایران گفت: از سفر آقای گروسی قدردانی می کنم. ایده های مهمی برای همکاری قوی تر بین ایران و سازمان ارائه شد. من سعی می کنم دو مشکل دیگر را از طریق همکاری فنی حل کنم نه از طریق فشار سیاسی خارجی. وی در پاسخ به احتمال آتش‌بس در غزه گفت: غربی‌ها به‌ویژه متحدان اروپا با ایران تماس‌های فشرده‌ای داشته‌اند. اولین خواسته آنها این بود که جمهوری اسلامی ایران خویشتن داری کند و به اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ ندهد که قاطعانه گفتیم رژیم اسرائیل قطعا پاسخ خواهد داد. دو روز قبل از شروع عملیات ایران، غربی ها از ما خواستند که اگر می خواهید ضربه بزنید، زیاد ضربه نزنید و سعی کنید از شدت عملیات خود بکاهید.

امیرعبداللهیان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران خودش تصمیم گرفت که چگونه حمله کند، از کدام نقطه و در چه زمانی حمله کند و به خود اجازه نفوذ دیگران را نداد، اما در همان زمان به طرف آمریکایی و غربی گفتیم که ریشه مشکل حل بحران غزه است. ما باید روی این موضوع تمرکز کنیم. وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: توافق نانوشته ای با کشورهای غربی برای تمرکز بر آتش بس در غزه داشتیم. غربی ها به ما گفتند ما به این سمت می رویم و امروز شاهد نتایج مثبتی در این زمینه هستیم. حماس در چارچوب اصول خود و در یک طرح واقع بینانه به ابتکار مصر و قطر پاسخ داد. وی خاطرنشان کرد: گمان می‌کنم اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده‌های خود عمل کنند و در این مرحله به آتش‌بس پایبند باشند، همه چیز برای برقراری آتش‌بس دائمی و حل مشکل مهیا است، اما نتانیاهو و معدود تندروهای طرف مقابل این معادله این کار را انجام خواهند داد. تا آنجا که ممکن است استفاده از جنگ ادامه یابد. زیرا آتش بس می تواند به معنای بحران جدیدی در داخل سرزمین های اشغالی باشد.

امیرعبداللهیان در بخشی دیگر از سخنان خود با تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای برقراری ارتباط با مصر گفت: مذاکرات بسیار خوبی با وزیر امور خارجه مصر داشتم. ما در حال تدوین نقشه راه برای بازگشت به روابط عادی دیپلماتیک بین دو کشور هستیم. وزیر امور خارجه ایران با اشاره به همکاری کشورهای همسایه در موضوع غزه گفت: ما با همسایگان خود روابط قوی داریم، البته دو روز قبل از شروع عملیات به کشورهایی که آمریکا در آنجا پایگاه داشت و همچنین طرف آمریکایی که هدف ایران نه همسایگانش هستند و نه آمریکایی ها.» بلکه مجازات رژیم اسراییل برای اقدامات گستاخانه اش در برابر مقررات بین المللی و کنوانسیون وین در حمله به سفارت ایران در دمشق است.وی ادامه داد: ما هشدار دادیم که اگر آمریکا اگر در هر مرحله ای از عملیات ما علیه منافع ایران مداخله کنیم، پاسخ ما به پایگاه های آمریکا در منطقه فوری و قاطع خواهد بود برادری، حمایت قانونی در چارچوب تقویت همکاری ها و امنیت منطقه ای است، اما اگر آمریکا اشتباه کند، پایگاه های خود را در منطقه هدف قرار می دهد. در گفتگوها و پیام های بعدی ما این احساس به کشورهای همسایه نیز منتقل شد که اساساً قبل از شروع عملیات (عملیات وعده صادقانه) از طریق کانال دیپلماتیک به ایران اعلام کردند که اجازه نمی دهند هیچ کشوری از کشورشان به ایران حمله کند. مبدأ وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد که پاسخ ایران به استکبار رژیم صهیونیستی به پایان هرچه سریعتر بحران منطقه و رعایت حقوق فلسطینیان در این چارچوب کمک کند.

استفاده از کارت های شخصی برای سوخت در پمپ بنزین ها 46 امتیاز افزایش یافت

جواد اوجی وزیر نفت با اشاره به موضوع کارت هوشمند سوخت گفت: بر اساس قانون بودجه، وزارت نفت موظف است تا 95 درصد سوخت پمپ بنزین ها را از طریق کارت سوخت خودروهای شخصی پر کند. ما نیز به تدریج در حال اجرای این تعهد قانونی هستیم. 19 میلیون کارت سوخت هوشمند شخصی در دست مردم است، البته برخی از افراد کارت خود را گم کرده اند یا هنوز نتوانسته اند کارت خود را دریافت کنند. وی ادامه داد: تا سال گذشته حدود 30 درصد مردم از کارت سوخت خود برای شارژ استفاده می کردند که این رقم در سال جاری به 76 درصد افزایش یافته است.

یک سوم کشور تحت پوشش فیبر نوری است

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات نیز اعلام کرد بیش از یک سوم کشور تحت پوشش فیبر نوری است و امسال تعداد پوشش فیبر نوری به 14 میلیون خانوار می رسد. وی افزود: پروژه فیبر نوری استان قم فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود و در این سفر شهر قم و شش شهر دیگر استان قم تحت پوشش فیبر نوری قرار می گیرند. با اضافه شدن شهر قم تعداد خانوارهای تحت پوشش فیبر نوری به 7.5 میلیون خانوار در کشور می رسد. بیش از یک سوم کشور تحت پوشش فیبر نوری است. امسال حداقل پوشش نوری به 14 میلیون خانوار در کشور خواهد رسید.

ایران جنایات اسرائیل را از طریق سازمان های غیر دولتی داخلی و خارجی رصد می کند

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور نیز از اقدامات ایران در ردیابی جنایات رژیم صهیونیستی از طریق سازمان های مردم نهاد داخلی و خارجی خبر داد و افزود: در این زمینه روز گذشته جلسه ای تشکیل و مستندسازی در خصوص اقدامات صورت گرفت. و جنایات رژیم صهیونیستی به ظرفیت سازمان های مردم نهاد داخلی و همچنین با ارتباطی که با سازمان های غیردولتی خارجی و اروپایی وجود دارد از ظرفیت های آنها در این زمینه استفاده می شود تا بتوانیم از این ظرفیت ها برای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه استفاده کنیم. و تا حد امکان در سایر کشورهای جهان ادامه یابد.

خبر خوش از قاضی زاده هاشمی در مورد واردات تجهیزات و داروی جانبازان

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خوشبختانه با همکاری وزارتخانه های بهداشت و ایمنی مجوزهای لازم صادر شده و از ارز ترجیحی برای واردات تجهیزات و داروی شهدا و ایثارگران استفاده خواهیم کرد. وی ادامه داد: پس از 10 سال موضوع تامین ارز برای خرید تجهیزات پزشکی ایثارگران و جانبازان که سال ها گلوگاه اداری بود، اجازه ثبت سفارش و اجازه واردات تجهیزات پزشکی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران را نداشت. که معادل های داخلی داشت و مجبور بودیم با این دستگاه چمدان هایی وارد کنیم که داخل آن پیدا نمی شد.

هر رشته ای که مستقر شده است، به شغل پیوستگی خواهد داشت

محمدعلی ذوالفیگل وزیر علوم گفت: توسعه دانشگاه ها بر اساس نیاز کشور خواهد بود و هر رشته ای که ایجاد شود اشتغال مستمر خواهد داشت. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کیفیت توزیع ارز دانشجویی در سال گذشته گفت: رئیس کل بانک مرکزی در این زمینه بسیار سخاوتمند است و خود ایشان پیشنهاد می کنند که برای تسهیل در توزیع ارز چه باید کرد. ما با آن مشکلی نداریم.

گواهینامه موتور سیکلت بانوان در دستور کار نیست

احمد وحیدی وزیر کشور اعلام کرد فعلا صدور گواهینامه رانندگی برای بانوان در دستور کار نیست. وی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس نیز گفت: از روز جمعه 31 اردیبهشت ماه برای رتبه دوم در انتخابات مجلس برنامه داریم و مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله اول اهمیت دارد. در این مرحله 45 نماینده مردم در حال انتخاب هستند، بنابراین لازم است مردم و کسانی که در بین مردم نفوذ دارند تلاش کنند تا شاهد حضور مناسب در پای صندوق های رای باشند.

اخبار وزیر دادگستری درباره درآمد و استخدام وکلا

امیرحسین رحیمی وزیر دادگستری با اشاره به اینکه قانون جامع وکالت در قوه قضائیه و وزارت دادگستری در حال تدوین است، از استخدام اجباری وکیل در بسیاری از پرونده های قضایی در قالب لایحه مورد بحث خبر داد. و گفت: هزینه های وکلا باید از طریق بیمه حقوقی جبران شود. این امر باعث بهبود وضعیت درآمد و امنیت شغلی وکلا می شود. وی همچنین افزود: تغییرات در قانون تخلفات جاده ای در دستور کار قرار دارد. با توجه به اصلاحات در حال انجام، جرایم سنگین ناشی از تصادف به ویژه جرایمی مانند سبقت غیرمجاز در جاده های یکطرفه، چراغ قرمز و رانندگی در حالت غیرعادی چندین برابر افزایش یافته است.