افزایش 90 درصدی حقوق بازنشستگان دقیقا چه زمانی اجرایی می شود؟

افزایش 90 درصدی حقوق بازنشستگان دقیقا چه زمانی اجرایی می شود؟

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: خط قرمز ما این است که قانون یکسان سازی حقوق بازنشستگان باید اجرا شود زیرا فرمایش مقام معظم رهبری این بود که جلوی کارها گرفته نشود، دولت درآمد خود را وصول کرده و مجلس مشروط به اعمال این قانون با افزایش توافقی مالیات بر ارزش افزوده.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس دوازدهم در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اجرا نشدن قانون همسان سازی بازنشستگان گفت: دلیل اجرایی نشدن این مصوبه این است که بودجه در نظر گرفته شده است. به تازگی اعلام شده و برخی از ایرادات بررسی شده در هیات عالی نظارت انجام شده است

وی درباره اجرای افزایش مالیات بر ارزش افزوده ادامه داد: این پولی که از فروردین ماه و با اجرایی شدن قانون افزایش مالیات بر ارزش افزوده جمع آوری شده و در واقع اجرای افزایش مالیات بر ارزش افزوده آغاز شده است، در جای دیگری هزینه نمی شود و خواهد شد. پس از تصویب نهایی و اجرای قانون در جایی ذخیره شوند، پرداخت آنها از محل این درآمدها انجام می شود.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: اجرای این قانون با توجه به اینکه تاریخ لازم الاجرا شدن آن از 1/1 است باید از اول فروردین ماه باشد. در واقع از هر ماهی که توزیع ها اعلام می شود و افزایش اعمال می شود، شروع اجرای آن روز اول سال 1403 خواهد بود.

وی تاکید کرد: خط قرمز ما این است که این قانون باید اجرا شود و این یکی از بندهایی است که اجرای آن اجتناب ناپذیر است زیرا دولت درآمد خود را جمع آوری کرده و مجلس نیز با افزایش مالیات بر ارزش افزوده در اجرای این قانون موافقت کرده است.

نماینده مردم ساری گفت: بنابراین پس از رفع مشکلات و ابلاغ این قانون و پیرو دستور مقام معظم رهبری مبنی بر توقف کار، اجرا و توزیع افزایش ها پس از ابلاغ عملیاتی می شود.