امضای نمایندگان کاهش یافت/ استیضاح وزیر صمت اعلام نمی شود

امضای نمایندگان کاهش یافت/ استیضاح وزیر صمت اعلام نمی شود

روز جدید : ممکن است نماینده ای در مورد نحوه اداره وزارتخانه نظر مخالف یا مناظره داشته باشد، اما معاونین وزیر با ارائه توضیحات یا مثلاً قول تغییر رویه، نماینده را متقاعد می کنند که امضای درخواست را پس بگیرد.

نایب رئیس مجلس امروز با بیان اینکه در نامه استیضاح وزیر صمت اسامی 36 نماینده مجلس که دیروز (سه شنبه) امضای خود را پس گرفتند، ذکر شده است، افزود: اکنون زمان استیضاح نیست. «پس از این خبر این سوال در افکار عمومی ایجاد شد که آیا استیضاح پیام دریافتی وزیر صمت صحت داشته است؟

خبرآنلاین برای ادامه این موضوع با علی عسگر عابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌خوانید:

وی در پاسخ به این سوال که آیا هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی وزیر صمت را که به امضای 36 نماینده کمیسیون صنعت رسیده است، استیضاح خواهد کرد؟ دریافت خواهد شد.” البته من در شرایط فعلی با اصل استیضاح هم مخالف بودم.

این شایعه که برخی از وعده ها و وعده های حامیان وزیر صمت به حد نصاب نمی رسد برای امضای استیضاح، عنابستانی چقدر صحت دارد؟ وی گفت: این شایعات به هیچ وجه صحت ندارد و کاملا بی اساس است. غالباً ممکن است نماینده در مورد نحوه اداره یک وزارتخانه نظر یا بحث متفاوتی داشته باشد، اما معاونان وزیر با ارائه توضیحات خود یا قول تغییر رویه، نماینده را متقاعد می کنند که امضای استیضاح را پس بگیرد. در واقع تغییر نماینده به معنای وجود فساد نیست. این اتهامات بیشتر جنبه تخریبی به وزیر، وزارتخانه و نظام دارد.

دیدگاهتان را بنویسید