ادعای علی رضابیگی نماینده مجلس: در جریان رد استیضاح قبلی وزیر صمت، 70 تا 75 خودروی شاسی بلند در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفت.

ادعای علی رضابیگی نماینده مجلس: در جریان رد استیضاح قبلی وزیر صمت، 70 تا 75 خودروی شاسی بلند در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفت.

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز مدعی شد که در جریان لغو استیضاح قبلی فاطمی امین 70 تا 75 خودروی شاسی بلند در اختیار مجلس قرار گرفت. علیرضابیگی مدعی شد: نمی خواهم در مورد امتیازاتی که داده شد صحبت کنم، اما خوب است که هیات رئیسه شورای اسلامی برای تعیین تکلیف خودروهایی که به نمایندگان داده شد، آمدند. اینکه چرا حدود 70-75 خودرو در اختیار نمایندگان مردم گذاشته شده و تکلیف و ارتباط آن با موضوع استیضاح نمایندگان مردم مشخص شود. نماینده تبریز مدعی شد در جریان لغو استیضاح قبلی فاطمی امین، 70 خودروی شاسی بلند در اختیار مجلس قرار گرفت و هیات رئیسه باید ارتباط این موضوع با موضوع استیضاح را روشن کند.

احمد علیرضابیگی گفت: بعد از سخنان رهبری در خطبه های عید سعید فطر مبنی بر همبستگی عده ای، این سخنان مبنای دستور استیضاح وزیر صمت است و برخی دیگر می گویند سخنان رهبری عمل می کند. به این معنا نیست که نمایندگان مردم به نقش نظارتی و قانونی خود عمل نمی کنند. : من شخصاً فکر می کنم آنچه مدیریت گفته منافاتی با وظیفه نظارتی مجلس ندارد و به دلیل تعلیق وظیفه نظارتی نخواهد بود.

این عضو شورای اسلامی با بیان اینکه موضوعات مطرح شده در استیضاح قبلی آقای فاطمی امین همچنان پابرجاست و ظلم به مردم و ایرادات فراوانی که در ابعاد مختلف وجود دارد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است و مردم از مجلس انتظار دارند. در این مدخل خاص

وی یادآور شد: البته این سنت گذشته در مجلس وجود دارد که وقتی بحث استیضاح مطرح می شود، عده ای با توجیهات مختلف امتیاز می گیرند و وظیفه نظارتی مجلس و شأن نظارتی مجلس را خدشه دار می کنند. تضعیف می شود. حتما مردم شریف ایران به این نکته توجه خواهند کرد که مردم در این شرایط از کوتاهی های این وزارتخانه رنج می برند.

علیرضابیگی مدعی شد: نمی خواهم در مورد امتیازاتی که داده شد صحبت کنم، اما خوب است که هیات رئیسه شورای اسلامی برای تعیین تکلیف خودروهایی که به نمایندگان داده شد، آمدند. اینکه چرا حدود 70-75 خودرو در اختیار نمایندگان مردم گذاشته شده و تکلیف و ارتباط آن با موضوع استیضاح نمایندگان مردم مشخص شود.

وی با طرح این ادعا که این خودروها در استیضاح قبلی داده شده است، ادامه داد: باید تکلیف 70 ​​دستگاه جیپ تحویلی به مجلس و ارتباط آن با برگرداندن استیضاح مشخص شود، انتظار می رود هیات رئیسه رئیس جمهور به این موضوع ورود کند. مشکل 70 دستگاه را به طور انتقادی ارزیابی کنید، آن چه بود؟

این عضو شورای اسلامی با بیان اینکه مردم تا کی باید نظاره گر چنین مشکلاتی باشند، گفت: اقتداری که باید رکن اصلی امور کشور و مدافع حقوق مردم باشد، متأسفانه اقتدار آن به این شکل خدشه دار شده است. امیدواریم و انتظار داریم مجلس در دفاع از جایگاه خود با جدیت عمل کند.

وی در خصوص شایعه پس گرفتن امضای تعدادی از نمایندگان، آیا نمایندگان پس از بارگذاری استیضاح در سامانه مجلس می توانند امضای خود را پس بگیرند، گفت: خیر، نمی توانند.

نماینده تبریز در پاسخ به این سوال که آیا شما یکی از حامیان استیضاح وزیر صمت هستید، گفت: من طرفدار استیضاح هستم اما جزو امضاکنندگان نیستم چرا که در امضای چنین طرح هایی همیشه در نظر داشتم که من در موقعیتی قرار نخواهم گرفت که امتیازی دریافت کنم، اما من طرفدار استیضاح هستم، وزیر صمت هستم.

علیرضابیگی درباره اینکه به نظر می رسد استیضاح وزرا به یک تابو بین دولت و مجلس تبدیل شده و وقتی وزیری استیضاح می شود، خود دولت وارد عمل می شود، گفت: بارها گفته ام دولت زمانی که احساس می کند باید اقدام کند. که ممکن است موضوع استیضاح جدی باشد.برکناری وزیر را می توان مشاهده کرد که در چندین عزل و استعفا نیز همین اتفاق می افتد. در مورد عبدالملکی، مرحوم رستم قاسمی، ساداتی نژاد و وزیر آموزش و پرورش رفتار دولت طبق این قاعده است، اما اگر دولت فکر کند می تواند در دادگاه پیروز شود و از استیضاح جلوگیری کند، قطعاً در جلسه استیضاح حضور خواهد یافت و بله. وزیر را برکنار نمی کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مدرکی برای اثبات خودروهای مذکور دارید، گفت: یکی از نمایندگان به شما می گوید 70 دستگاه جیپ به نمایندگان مردم و تعدادی از کارمندان مجلس تحویل داده شده است. بگذارید آنها تعیین کنند که اساس چه بوده است. چشم و ابروی کی را دوست داشتند؟ به چه کسی داده می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید