انجام تست سرمی مشمشه در 6 مرکز پرورش و نگهداری اسب در شهرضا

شهرضا خوبداد، کارشناس بهداشت و مدیریت بیماری های دام در شبکه دامپزشکی؛

کارشناس واحد بهداشت و مدیریت بیماری های دام شبکه دامپزشکی شهرضا از انجام آزمایش سرم در 6 مرکز پرورش و پرورش اسب در شهرستان شهرضا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

محمدحسین باغبان با اعلام این خبر گفت: به منظور پیشگیری و مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام، از ابتدای فروردین ماه سال 1403، 6 مرکز پرورش و اصلاح نژاد اسب در این شهرستان تحت اجرای طرح بیماری مشماشه قرار دارند. مشاهده و پایش و حدود 200 راس اسب در این واحدها نمونه خون و نمونه سرم آنها جدا و برای بررسی و تشخیص بیماری به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال شد.

او اضافه کرد: بیماری شیمشا این بیماری یکی از مهم ترین بیماری های خطرناک و کشنده مشترک بین انسان ها و دام ها محسوب می شود که اغلب جمعیت حیوانات تک همسر (اسب، الاغ، قاطر) را تحت تاثیر قرار می دهد.

کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دام شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا در پایان گفت: تاکنون واکسن موثری برای این بیماری تولید نشده است و در حال حاضر مهمترین راه پیشگیری، کنترل و ریشه کنی این بیماری انجام آزمایش های تشخیصی، شناسایی و حذف دام های آلوده است. به صورت دوره ای انجام می شود و طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور توسط کارشناسان این شبکه انجام می شود.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها