برای هرگونه همکاری مشترک با تهران برای حل بحران فلسطین اعلام آمادگی می‌کنیم

هیئت پارلمانی الجزایر برای شرکت در پنجمین نشست فوق العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه همکاری اسلامی (PUIC) و اولین نشست کمیته فلسطین مجمع آسیایی (APA) وارد این کشور شد.

محسن پیرهادی با خیرمقدم به رئیس مجلس الجزایر با اشاره به سفرهای قبلی خود به ایران به همراه هیئت پارلمانی گفت: همکاری های مشترک دو کشور به ویژه همکاری های پارلمانی همواره مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه امروز مسئله فلسطین به غم بزرگی برای امت اسلامی و کشورهای مسلمان و آزاده جهان تبدیل شده است، گفت: امیدواریم نشست فوق العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجامع سازمان ملل متحد برگزار شود. همکاری اسلامی (PUIC) ممکن است درهای جدیدی را برای نجات مردم فلسطین بگشاید.

این نماینده مجلس با اشاره به نسل کشی نزدیک به 23 هزار کودک و زن فلسطینی در تهاجم غیرقانونی غزه گفت: کشورهای اسلامی باید به هر طریق ممکن جلوی این نسل کشی را بگیرند.

ابراهیم بوقلی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با تهران برای حل بحران فلسطین، گفت: الجزایر فرصت های خوبی برای همکاری با ایران به ویژه برای حل بحران اخیر دارد.

وی ضمن ابراز علاقه به دیدار با قالیباف رئیس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما به دنبال توقف جنگ غزه و حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستیم و برای نجات مردم فلسطین آماده همکاری با ایران به هر نحوی هستیم.

رئیس مجلس الجزایر تاکید کرد: همه مسلمانان با هم برادرند و انتظار داریم که مسئله فلسطین با مشارکت همه کشورهای اسلامی حل شود.

لازم به ذکر است که «پنجمین نشست فوق العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه پارلمانی سازمان همکاری اسلامی (PUIC)» صبح روز چهارشنبه 29 دی ماه و «نخستین نشست کمیته فلسطین کشورهای آسیایی» برگزار شد. مجمع (APA)» عصر همان روز با حضور نمایندگان مجالس 26 کشور اسلامی و آسیایی از جمله الجزایر، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان، عربستان سعودی، عمان، چین، مالزی، آذربایجان، عاج. ساحل، بورکینافاسو، تونس، سنگال، مالی، موریتانی، اندونزی، تاجیکستان، کویت، قطر، مغرب، بحرین، ترکیه، امارات متحده عربی، پاکستان و چاد برگزار خواهد شد.

14 کشور در سطح رئیس و نایب رئیس مجلس نیز در این نشست حضور خواهند داشت.