ایران آمادگی کامل برای صادرات کالا و همکاری مشترک با بلاروس را دارد


ساعت: 18:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897770

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای بلاروس خود با بیان اینکه نقشه راه ارتقای سطح همکاری های تهران و مینسک تهیه شده است، گفت: ایران آمادگی کامل برای صادرات کالا و همکاری با بلاروس را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه 25 شهریور) و در سومین روز سفر خود به ازبکستان، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس و هیئت همراه را پذیرفت.

رئیسی با بیان اینکه نقشه راه ارتقای سطح همکاری های تهران و مینسک تدوین شده است، توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف به ویژه مسائل علمی و فناوری را تشریح کرد و گفت: ایران آمادگی کامل برای صادرات کالا را دارد. و با بلاروس همکاری کند.

رئیس جمهور کشورمان تسهیل روابط پولی و بانکی دو کشور را مهم و ضروری ارزیابی کرد و گفت: ایران در توسعه روابط با بلاروس به ویژه در زمینه مسائل اقتصادی و تجاری هیچ مانعی ندارد.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس نیز بر اهمیت تدوین نقشه راه برای ارتقای سطح همکاری های دو کشور تاکید کرد و خاطرنشان کرد: بلاروس و جمهوری اسلامی ایران روابط بسیار خوبی با یکدیگر دارند و با توجه به دوجانبه موجود، روابط بسیار خوبی با یکدیگر دارند. ظرفیت، این روابط باید افزایش یابد

رئیس جمهور بلاروس همچنین تاکید کرد: ایران، بلاروس، روسیه و کشورهای آسیای میانه باید با کمک توانایی ها و تجربیات یکدیگر در مسیر توسعه اقتصادی گام بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید