اعلام هشدار سریع برای مدیریت بحران و آمادگی دستگاه های اجرایی/شهروندان کرمانی برای پرهیز از سفرهای غیر ضروری

ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795393

پیرو اطلاعات هواشناسی استان کرمان؛

مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: بر اساس گزارش عملکرد سامانه بارشی از اداره کل هواشناسی استان، ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان بلافاصله به تمامی استانداران، دستگاه های اجرایی و شهرداری های استان اخطار سریع داد. در نوشتار. ما داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیده حبیبی در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی در استان خواهیم داشت، گفت: این سامانه تقریبا تا اواسط هفته آینده یعنی روز دوشنبه در استان فعال است.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان ادامه داد: بیشترین بارش ها در مناطق جنوبی و جنوب غربی استان خواهد بود و در نیمه جنوبی استان احتمال طغیان جاده ها و طغیان فصلی رودخانه ها وجود دارد.

وی افزود: بارش ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود و بارش های تجمعی در این مدت به ویژه در برخی مناطق جنوبی تا صد میلی متر می رسد.

حبیبی بیان کرد: با توجه به اینکه در استان های همجوار بارندگی و سیل شدید خواهیم داشت؛ به شهروندان توصیه می کنیم از ترددهای غیرضروری و به طور کلی هرگونه تردد از محورهای مواصلاتی به استان های همجوار، ورود به ارتفاعات و اقامت در رودخانه ها خودداری کنند.

هشدار سریع مدیریت بحران در روستا به دستگاه های اجرایی

مجید ساعدی در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص سامانه های بارشی و احتمال سیلابی شدن مسیرها گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از اداره کل هواشناسی استان کرمان، روز چهارشنبه از سمت جنوب غرب استان بارندگی شدیدی داریم که این سامانه به تدریج پوشش خواهد داد. کل استان «او قدرت را در دست می گیرد و تا دوشنبه باران کوتاه مدت خواهید دید.

مدیریت بحران استاندار کرمان با اشاره به اینکه پیش بینی ها بر اساس مدل های نقشه است، گفت: بر این اساس در سامانه ها جا برای تغییر وجود دارد.

وی ادامه داد: در پی اعلام اداره کل هواشناسی، ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان بلافاصله به تمامی استانداران، دستگاه های اجرایی و شهرداری های استان اخطار سریع داد و ما نیز به صورت مکتوب این موضوع را اعلام کردیم.

سعیدی گفت: جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مقابله با بحران نیز شب گذشته به ریاست استاندار برگزار شد. رئیس اداره بحران نیز مهمان این جلسه بود. بخشداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها و شهرستان ها در حالت آماده باش هستند.

مدیریت بحران استان کرمان گفت: از روز چهارشنبه مدیران و کارکنان اجازه خروج از ماموریت خود را ندارند و مرخصی ها و ماموریت ها لغو می شود. کلیه دستگاه های اجرایی، راهداری، دهیاری ها و شهرداری ها جز در موارد خیلی فوری باید ماشین آلات خود را آماده نگه داشته و بررسی های لازم را برای شناسایی طغیان های شناخته شده و انجام اقدامات پیشگیرانه و آماده سازی شهرداری انجام دهند. برای کم آبی راه های لازم را داشته باشد.

وی گفت: تمامی این موارد به تایید ستاد بحران منطقه رسیده و به دستگاه های ذیربط گزارش شده و همچنین صدا و سیما نیز موظف به اطلاع رسانی مستمر در این زمینه است و از هموطنان می خواهیم نظارت و مدیریت کنند. «انرژی مورد نیاز خود را داشته باشید و تا حد امکان از سفرهای آخر هفته خودداری کنید و اگر به مسافرت می روید، حتما وسایل گرمایشی و ایمنی زمستانی به همراه داشته باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید