بهترین فیلم های اکشن سینمای جهان

بهترین فیلم های اکشن سینمای جهان

فیلم های اکشن همیشه مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده اند، این مقاله به معرفی محبوب ترین فیلم های اکشن سینمای جهان می پردازد.

لیست بهترین فیلم های اکشن دنیا

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: ژانر اکشن از زمان ساخت فیلم «سرقت بزرگ قطار» بخشی از سینمای جهان بوده است. یک قرن پیش موضوع اصلی این فیلم ها صحنه های درگیری و نبرد مسلحانه است، در این ژانر بدلکاران سینما به جای بازیگران جلوی دوربین می آیند و حرکات نمایشی انجام می دهند.

در ابتدا اهالی سینما قسمتی از یک فیلم را که در آن تعقیب و گریز، تیراندازی یا انفجار، دعوا و غیره با ماشین به عنوان قسمتی اکشن از یک فیلم معرفی می شد، اما با گذشت زمان و تکامل هر چه بیشتر، سازندگان این ژانر متوجه شدند که ژانر اکشن در چنین صحنه هایی شرکت نمی کند و به خودی خود پتانسیل ساخت فیلمی با چنین محتوایی را در این ژانر دارد و همچنین مخاطبان زیادی از گذشته تا امروز مانند اواخر قرن بیستم در هالیوود از طرفداران این ژانر هستند. ژانر جدیدی به نام (اکشن) متولد شد.
بهترین فیلم های اکشن دنیا کدامند؟

در ادامه این مطلب قصد داریم با ارائه توضیحاتی در مورد خلاصه فیلم، اسامی بازیگران و موسیقی (Imdb) 8 فیلم برتر جهان ساخته شده در ژانر اکشن را به شما معرفی کنیم.

8) سریع و خشن (5)

فیلم سریع و خشن

سال ساخت: 2011
کشور سازنده: آمریکا
انگلیسی
مدت زمان فیلم: 130 دقیقه
کارگردان: جاستین لین
بازیگران: وین دیزل، پل واکر، جوردانا بروستر، دواین جانسون، تریسی گیبسون، لوداکریس، سونگ کانگ
امتیاز: 7.3 از 10

سری فیلم های سریع و خشن در بین مخاطبان ژانر اکشن بسیار معروف و پرطرفدار هستند، قسمت اول این فیلم در سال 2001 ساخته شد و به دلیل صحنه های اکشن ماشینی خاص و هیجان زیاد مورد توجه تماشاگران قرار گرفت، اما بالاترین نتیجه imdb این مجموعه فیلم های سری 5 فیلم سریع و خشن هستند.

داستان این فیلم از پایان فصل قبل شروع می شود و شخصیت اصلی فیلم در زندان است که در حال فرار از دوستانش است و قصد حمله به قطار و سرقت سه تا از بهترین ماشین های مسابقه ای را دارد.باند قاچاق مواد مخدر نیز باید دعوا کند

7) جان ویک

یک فیلم جان ویک

سال ساخت: 2014
کشور سازنده: آمریکا
انگلیسی
کارگردان: چاد استاهلسکی
بازیگران: کیانو ریوز، مایکل نیکویست، آلفی آلن
امتیاز: 7.4 از 10

این مجموعه فیلم متعلق به کمپانی Lionsgate است، فیلم John Wick در سال ۲۰۱۴ اکران شد و به دنبال آن دو فیلم دیگر در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ با عناوین مشابه منتشر شدند.

خلاصه داستان فیلم “جان ویک” داستان یک قاتل حرفه ای است که سال ها به دلیل شرایطی این کار را رها کرده است اما با تصادف ناگهانی که برای بازیگر اصلی فیلم رخ می دهد به کار قبلی خود باز می گردد.

این فیلم در باکس آفیس بسیار موفق بود و دو دنباله دیگر جان ویک را تولید کرد.

6) راننده کودک

فیلم Baby Driver

سال ساخت: 2017
کشور سازنده: آمریکا و انگلستان
انگلیسی
مدت زمان فیلم: 113 دقیقه
کارگردان: ادگار رایت
بازیگران: انسل الگورت، جان برنتال، لیلی جیمز
امتیاز: 7.6 از 10

این فیلم یکی از فیلم های اکشنی است که چرخه اصلی آن برای رانندگی و نمایش حرکات خودرو در نظر گرفته شده است، بنابراین می تواند فیلمی جذاب برای دوستداران فیلم های ماشینی باشد.

داستان فیلم با مرد جوانی شروع می‌شود که مهارت‌های خوبی در رانندگی دارد و برای کسب درآمد به یک تیم سرقت از بانک ملحق شده است تا هنگام فرار از دست پلیس که با دختری ادامه می‌دهد، رانندگی کند. او با او آشنا می شود و برای ازدواج با او باید این گروه جنایتکار را ترک می کند اما ماجرا آنطور که او می خواهد پیش نمی رود و باید با اعضای باند سرقت بانک درگیر شود.

5) سری ماموریت غیرممکن (ماموریت غیرممکن 6)

مجموعه ماموریت غیرممکن.

سال ساخت: 2018
کشور سازنده: آمریکا
انگلیسی
مدت زمان فیلم: 147 دقیقه
کارگردان: کریستوفر مک کوری
بازیگران: تام کروز، ربکا فرگوسن، هنری کاویل، سایمون پگ، ونسا کربی، الک بالدوین
امتیاز: 7/7 از 10

در حال حاضر، مجموعه اکشن بسیار محبوب و موفق Mission Impossible با بازی تام کروز دارای 6 سری فیلم است و دو عنوان دیگر در راه است، یکی در سال 2021 و دیگری احتمالاً در سال 2023.

دو سال پس از دستگیری سرکرده یک گروه تروریستی، دوستانش با انجام عملیات تروریستی، بلاتکلیفی و رعب و وحشت ایجاد می کنند. تام کروز، شخصیت اصلی داستان و یکی از اعضای گروه حواریون، به مبارزه با این گروه تروریستی می رود. با دوستانش جالب در داستان بدلکاری های خود تام کروز کسی است که صحنه های هیجان انگیز و خاصی خلق کرده است.

4) لوگان

فیلم لوگان

سال ساخت: 2017
کشور سازنده: آمریکا
انگلیسی
مدت زمان فیلم: 137 دقیقه
کارگردان: جیمز منگولد
بازیگران: هیو جکمن، پاتریک استوارت، بوید هالبروک، استیون مرچنت، ریچارد ای. گرانت
امتیاز: 8.1 از 10

لوگان یک فیلم ابرقهرمانی ساخت آمریکا است و یکی از بهترین فیلم های اکشن 10 سال اخیر به حساب می آید.
داستان این فیلم در آینده اتفاق می افتد، یعنی در سال 2029 نام شخصیت اصلی فیلم لوگان است، او انسانی جهش یافته است که از ارباب خود مراقبت می کند، در ادامه داستان به او سپرده می شود. به مراقبت از دختری که مجبور به مراقبت از دختر می شود او با دشمنان خود می جنگد و این درگیری ها صحنه های اکشن جالبی را ایجاد کرده است.

3) گلادیاتور

فیلم گلادیاتور

سال ساخت: 2000
کشور سازنده: آمریکا
انگلیسی
مدت زمان فیلم: 155 دقیقه
کارگردان: ریدلی اسکات ریدلی اسکات
بازیگران: راسل کرو، واکین فینیکس
امتیاز: 8.5 از 10

این فیلم از نگاه مخاطبان و منتقدان فیلمی موفق و فوق العاده محسوب می شد. گلادیاتور در ۳۶ جشنواره مختلف سینمایی نامزد ۱۱۹ جایزه در رشته‌های مختلف شد که از این میان ۴۸ جایزه را از آن خود کرد.

داستان فیلم در مورد زمان حمله ارتش روم به بربرها است که پادشاه بیمار می شود و امور را به پسرش می سپارد و پسر شاه به دلیل دشمنی با یکی از ژنرال های نظامی او را دستگیر می کند. اما این ژنرال با بازی راسل کرو شخصیت اصلی فیلم است که از زندان فرار می کند اما موفق به نجات خانواده اش نمی شود و در ادامه داستان مجبور می شود برای نجات خانواده اش با پادشاه روم بجنگد.

2) لئون: حرفه ای

لئون: فیلم حرفه ای

سال ساخت: 1994
کشور سازنده: فرانسه
فرانسوی
مدت زمان فیلم: 110 دقیقه
کارگردان: لوک بسون
بازیگران: ژان رنو، گری اولدمن، ناتالی پورتمن
امتیاز: 8.5 از 10

عجیب ترین زوج سینمای اکشن; یک کودک و یک قاتل. این پیچیده ترین داستان اکشن تاریخ سینماست که در آن یک قاتل تنها به نام لئون (ژان رنو) به ماتیلدا (ناتالی پورتمن) 12 ساله هنر کشتن را آموزش می دهد.

لئون با پلیس درگیر می شود و این درگیری در بازداشتگاهی رخ می دهد که دختری 12 ساله در کنار لئون دعوا می کند و در نهایت لئون جان خود را فدا می کند تا دختر بتواند به زندگی عادی خود بازگردد و از این وضعیت نجات پیدا کند. دشواری

1) شوالیه سیاه

فیلم شوالیه تاریکی

سال ساخت: 2008
کشور سازنده: آمریکا، انگلستان
انگلیسی
مدت زمان فیلم: 152 دقیقه
کارگردان: کریستوفر نولان
بازیگران: هیث لجر، کریستین بیل، مایکل کین
امتیاز: 9 از 10

مجموعه فیلم شوالیه تاریکی یکی از موفق ترین آثار سینمای جهان است که معروف ترین آن بتمن 2008 با بازی فوق العاده هیث لجر است.

داستان فیلم در مورد شر و خیر است به طوری که دو شخصیت شر و خیر در فیلمنامه تعریف شده اند که در فیلم به ترتیب جوکر و بتمن نامیده می شوند، پلیس در شهر درمانده است، بتمن توسط جوکر اجازه مبارزه با جوکر را می گیرد. روی صحنه و در جلسات مختلف با مسئولان شهری حاضر می شود.

فیلم بتمن 2008 یکی از شاهکارهای سینمای جهان است که جوکر بازیگر (هیت لجر) برای این فیلم برنده جایزه اسکار شد. او برای ایفای این نقش و طبیعی جلوه دادن تصویر یک مرد وحشی، چند ماه در بیمارستان روانی بستری شد تا با حرکات بیماران روانی بیشتر آشنا شود.

نکته جالب در مورد این شخصیت این است که او در شب دریافت جایزه اسکار در مراسم حضور نداشت و قبل از این مراسم به دلیل شرایط سخت بازی در فیلم بتمن و تماشاگران حاضر در سالن به زندگی خود پایان داد. جوایز اسکار زمانی که او برنده شد. او به جای تشویق هیث لجر، برای او اشک ریخت.
فیلم اکشن قاتل (1989)

قاتل یک فیلم اکشن جنایی محصول سال ۱۹۸۹ هنگ کنگ به کارگردانی جان وو است. این فیلم به عنوان یکی از شاهکارهای سینمای هنگ کنگ شناخته می شود و با ترکیب صحنه های اکشن هیجان انگیز و داستانی معنوی و احساسی شناخته می شود. داستان فیلم در مورد قاتل حرفه ای به نام “آه جو” است که تصمیم می گیرد از حرفه خود کناره گیری کند. اما پس از اینکه یک عملیات اشتباه پیش می رود و چشم یک زن ناشنوا را زخمی می کند، تصمیم می گیرد به پلیس کمک کند تا اشتباه خود را برطرف کند. این تصمیم باعث می شود «آه جو» کارگردانی شود و به ماجراهایی پر از اکشن و هیجان کشیده شود. قاتل به لطف کارگردانی برجسته جان وو، سکانس های اکشن خیره کننده و موسیقی متن فوق العاده، یک فیلم کلاسیک در سینمای هنگ کنگ محسوب می شود و تاثیر زیادی بر فیلم های اکشن بعدی داشته است.