به روایت استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی ایران

مزایای تیرآهن ذوب پهن اصفهان

دکتر محمد قاسم ووتر، استاد دوره های کارشناسی ارشد زلزله، سازه و فولاد آلمان و پژوهشکده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی ایران، چهارشنبه 29 اردیبهشت در دومین روز از نهمین نمایشگاه و کنفرانس مهندسی زلزله شناسی و زلزله با حضور وی در غرفه ذوب آهن اصفهان وی از این مجموعه عظیم صنعتی به ویژه اندازه های مختلف تیرهای پهن بال ها بازدید کرد.



من گزارش میدم آژانس اطلاعات وزارت امور خارجه به گزارش روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهاناین استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی ایران درباره مزایای استفاده از تیرهای بال عریض گفت: استفاده از این پروفیل به ویژه برای اتصالات پیچی سطح بیشتری را فراهم می کند. در حالی که با سایر پروفیل ها برای قاب های خمشی با نازکی ستون روبرو هستیم اما استفاده از تیر بال پهن به ما اجازه می دهد سطح وسیع تری داشته باشیم.

دکتر وتر که دارای مدرک دکترای مهندسی عمران از دانشگاه دارمشتات آلمان است و دارای کتاب هایی در زمینه تحلیل و طراحی لرزه ای سازه های فولادی، طراحی روش حدی سازه های فولادی، طراحی لرزه ای پل ها و مهندسی زلزله برای معماران در دانشگاه است. رکورد، افزود: در ترجمه آیین نامه ایالت آمریکا می بینیم که ستون باید با بال پهن کار شود. در واقع استفاده از اسپار پهن روی بال باعث طراحی ساختاری بهتری می شود.

این استاد دانشگاه که تاکنون 7 اختراع در زمینه سازه و زلزله به ثبت رسانده و از بنیانگذاران انجمن سازه های فولادی ایران است، تولید تیرآهن بال پهن را از نظر صادراتی ارزشمند توصیف کرد و گفت: بسیاری از کشورها. از قوانین ساختمانی آمریکا استفاده کنید و اروپا نیز از آن پیروی می کند و به همین دلیل به سازه های فولادی با شکاف های پهن روی بال ها نیاز دارند.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها