شانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی، آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری موج فارس

عبدالوهاب البرزی رئیس این همایش در این سنت با اشاره به تاریخچه این رویداد علمی بین المللی گفت: کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی از سال 1385 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مدت سه سال متوالی برگزار می شود. و در سایر دانشگاه ها.علوم پزشکی کشور نیز در سال متناوب ادامه دارد.

البرازی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان، دانشمندان و دانش پژوهان داخلی و خارجی شرکت کننده در این همایش بین المللی افزود: با حضور گروه های پایه و بالینی در این کنگره، آخرین تجربیات و اکتشافات علمی در این زمینه به اشتراک گذاشته می شود.

وی با تاکید بر نقش موثر و حمایت کارکنان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور در برگزاری این سلسله همایش ها، گفت: اقدامات پژوهشی باید کاربردی و در خدمت مردم باشد و در این زمینه همچنین کار تحقیقاتی از انتقال آزمایشگاه به بالین بیمار را انجام می دهد.

دکتر البرزی + شیراز

البرازی با بیان اینکه اگر به نقش، تلاش و حضور جوانان در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه های علمی امیدوار باشیم، می توانیم بسیاری از مشکلات و چالش ها را حل کنیم، تاکید کرد: بهره مندی از تجربیات اساتید پیشکسوت و استفاده از توانمندی های آنان. و پشتکار جوانان نه تنها در انجام بسیاری از کارهای پژوهشی، بلکه در بسیاری از تصمیمات کلان کشور و جهان مؤثر است.

این پزشک متخصص بیماری های عفونی کودکان هدف از راه اندازی مرکز میکروب شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را انجام کارهای پژوهشی عملی دانست و بر تلاش برای ماندگاری نام اساتید و پژوهشگران فعال در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد. کشور در این زمینه

موسس مرکز تحقیقات میکروبیولوژی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اهمیت احترام و ارائه دانش و تجربیات اساتید پیشکسوت به جوانان از آنان خواست تا جوانان را در این راستا یاری کنند.

رئیس مرکز تحقیقات میکروبیولوژی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دبیر علمی این همایش بین المللی نیز گفت: این همایش با محوریت باکتری شناسی پزشکی، ویروس شناسی پزشکی، قارچ شناسی پزشکی، انگل شناسی پزشکی، ایمونولوژی بیماری های عفونی، پیشگیری و کنترل برگزار می شود. بیماری ها بیماری های عفونی و تعیین و پایش مقاومت آنتی بیوتیکی انجام می شود.

دکتر پولادفر+شیراز

غلامرضا پولادفر فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان افزود: بخش های مختلف شانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی پروفسور البرزی نیز شامل بخش های اورژانس جهانی کووید 19، تجربه همه گیری های آینده، تشخیص زندگی – زندگی است. -عفونت های تنفسی تهدید کننده، “مدیریت تجویز آنتی بیوتیک در اورژانس های عفونی و نقش آزمایشگاه میکروبیولوژی”، “تشخیص و درمان شوک سپتیک و نقش آزمایشگاه میکروبیولوژی”، “تشخیص و درمان فوریت های عفونت سیستم عصبی مرکزی ( مننژیت و آنسفالیت)»، «اورژانس‌های عفونی در بیماران نقص ایمنی و نقش آزمایشگاه میکروبیولوژی»، «تشخیص و درمان اورژانس‌های عفونت انگلی و نقش آزمایشگاه میکروبیولوژی» و «اورژانس در بیماران مبتلا به تب و پوست» نقش آزمایشگاه میکروبیولوژی

همچنین مهدی کلانی، دکترای ایمونولوژی و پژوهشی مرکز تحقیقات میکروبیولوژی بالینی دانشگاه نیز دبیر اجرایی این کنفرانس بین المللی است.

گشایش جایزه بنیاد نخبگان پروفسور البرزی با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان فارس و مراسم پاسداشت مدافعان سلامت در دوران شیوع کووید-19 از دیگر بخش‌های پیش‌بینی شده برای این همایش بین‌المللی است.

کنگره بین المللی میکروبیولوژی - شیراز

شانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی پروفسور البرازی با حضور محمدهاشم هاشم پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اساتید، پژوهشگران، پزشکان، کادر پزشکی و دانشجویان در مجتمع رفاهی فرهنگی شیراز آغاز به کار کرد. دانشگاه امروز سه شنبه 30 آذر 1402 و تا 23 آذرماه سال جاری ادامه دارد.


آیا این خبر مفید بود؟