دومین کنگره بین المللی جراحی سرطان در شیراز، آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری موج فارس

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ارزیابی برگزارکنندگان این کنگره بین المللی گفت: گروه جراحی دانشگاه در 9 رشته یا حوزه دستیار آموزشی و فوق تخصص فعال است.

سید وحید حسینی افزود: هشت مرکز تحقیقاتی در گروه جراحی ایجاد شده و چهار مجله علمی به زبان انگلیسی منتشر شده است.

وی ادامه داد: با تلاش دعبدالرسول طالعی و تیمش، بخش جراحی سرطان به جایگاه خود رسیده است، بنابراین علاوه بر ذینفعان داخلی، برای تکمیل دوره فلوشیپ از خارج از کشور به شیراز می آیند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد این کنگره موجب پیشرفت علم شود و با همکاری و همراهی سایر مجموعه های پزشکی شاهد درمان بهتر و سریعتر بیماران سرطانی و تسریع در دستیابی به اهداف این گروه باشیم.

حسینی با اشاره به حضور اساتیدی از نقاط مختلف کشور و برخی کشورهای جهان افزود: ماهیت برگزاری این کنگره به نفع مردم و نتایج و اثربخشی این کنگره در درمان سرطان و پیشگیری است. از این بیماری

علوم پزشکی در شیراز

3 رکن اصلی در کنترل سرطان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین سه محور اصلی را در کنترل سرطان شامل «افزایش آگاهی جامعه و حساس کردن خانواده ها به ارزیابی منظم سلامت»، «تشخیص زودهنگام» و «تشخیص پیشرفته این بیماری و هدف گذاری سریع» برشمرد. سطوح بالاتر در همه مناطق.» وی افزود: هر کشوری که از این الگو برای کاهش سرطان استفاده کرده باشد در این کار موفق بوده است.

آمار سرطان پستان در ایران و جهان، شایع ترین انواع سرطان در زنان و مردان، مورد توجه عباس رضایان زاده، معاون بهداشت دانشگاه در این نشست بود.

رئیس دومین کنگره بین المللی جراحی سرطان شیراز همچنین جایگاه گروه های جراحی سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به عنوان یکی از مراکز ارجاع معتبر جراحی سرطان در ایران برشمرد.

عبدالرسول طالعی با تاکید بر اهمیت برگزاری دومین کنگره بین المللی جراحی سرطان در شیراز افزود: با توجه به تبادل علمی این کنگره امیدواریم درمان بهتری برای بیماران سرطانی به همراه داشته باشد.

وی همچنین درباره نحوه ساخت و عملکرد بخش های جراحی انکولوژی، پذیرش بیماران مبتلا به این بیماری، مرکز تحقیقات بیماری های پستان، غربالگری سلامت بیماران، تعداد مقالات منتشر شده در نشریات ما و خارج از کشور توضیح داد.

علوم پزشکی در شیراز

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی جراحی انکولوژی در شیراز نیز گفت: با وجود پیشرفت های صورت گرفته در درمان غیر جراحی سرطان، جراحی سرطان در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مجید اکرمی افزود: در این کنگره بین المللی بیش از 90 سخنران، 13 میزگرد تخصصی و همچنین 9 سخنران خارجی و بیش از 450 شرکت کننده در رشته های مختلف از جمله جراحی، آسیب شناسی و رادیولوژی و همچنین سه سمپوزیوم حضور خواهند داشت. تبادل علمی و آموزشی انجام خواهد شد که امیدواریم منجر به بهبود مراقبت از بیماران سرطانی شود.

دومین کنگره بین المللی جراحی انکولوژی در شیراز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اساتید و متخصصان ایران و برخی کشورهای جهان از امروز ۲۴ آذرماه آغاز شده و تا ۲۶ آذرماه سال جاری ادامه دارد.


آیا این خبر مفید بود؟