آغاز به کار نهمین کنگره بین المللی پیوند اعضاء شیراز در بیمارستان ابوعلی سینا


به گزارش خبرگزاری موج فارس، رئیس بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضاء ابوعلی سینا و مدیر اجرایی نهمین کنگره بین المللی پیوند اعضاء شیراز در بیمارستان ابوعلی سینا با اعلام این مطلب گفت: نهمین کنگره بین المللی پیوند اعضا در شیراز در بیمارستان ابوعلی سینا به عنوان یکی از بزرگ ترین بیمارستان های پیوند اعضا در دنیا آغاز به کار کرده است.

محمدباقر خسروی پیوندهای مختلفی مانند کبد، کلیه، روده بزرگ، پانکراس، قلب و ریه در این مرکز انجام می شود و این کنگره به پاس تلاش هایی است که همه بزرگان علم پیوند در سراسر جهان داشته اند و تمام آنها برای حضور در شیراز و کنگره بین المللی پیوند اعضا دعوت شده اند تا ضمن تقدیر از آنها نشان بدهیم که سال هاست در زمینه پیوند در رده های نخست جهان قرار داریم.

او اضافه کرد: در آیین افتتاحیه این کنگره از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درجه استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پروفسور «محمت هابرال» از ترکیه اهدا شد؛ همچنین از سوی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درجه استاد ممتازی سید علی ملک حسینی به او اهدا شد و جایزه انجمن جراحان اسپانیا نیز از سوی نماینده انجمن جراحان اسپانیا به استاد ملک حسینی تقدیم شد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضاء ابوعلی سینا ادامه داد: در بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضا ابوعلی سینا سالانه حدود ۷۰۰ پیوند مختلف انجام می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت

راه اندازی مراکز علمی مجموعه پیوند اعضای ابوعلی سینا در آینده نزدیک می تواند یک الگوی موفق درمانی، آموزشی و علمی برای کشور باشد

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین آغاز به کار رویداد بین المللی کنگره پیوند اعضا در شیراز گفت: بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا در آینده نزدیک می تواند یک الگوی موفق درمانی، آموزشی و علمی در حیطه غیردولتی، برای کشور باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آئین با اشاره به تلاش های اساتید پیوند اعضا برای حیات بخشیدن به بیماران گفت: باعث افتخار ما است که امروز در جمهوری اسلامی ایران توانسته ایم به درجه ای از علم و دانش برسیم که بتوانیم چنین عمل های جراحی و کارهای فوق العاده علمی را در کشور خودمان انجام دهیم.

ابوالفضل باقری فرد افزود: حدود ۴۰ سال پیش در آغاز انقلاب و پیش از انقلاب اسلامی، پزشکانی از کشورهای هندوستان، پاکستان و فیلیپین درمان مردم ما را به عهده داشتند، اما امروز دانشجویانی از این کشورها برای تحصیل در کشور ما حضور می یابند.

او ادامه داد: در سال های نه چندان دور در کشور کمیسیونی برای اعزام بیماران به خارج از کشور داشتیم که گاهی برای عمل های بسیار ساده بیماران را به خارج از کشور اعزام می کردیم، اما امروز خوشبختانه برای عمل های بسیار پیچیده مانند پیوند اعضا، پذیرای بیماران از سایر کشورهای جهان هستیم و این افتخار برای کشور جمهوری اسلامی ایران است که بزرگ ترین مرکز پیوند در منطقه و در کشور در شهر علم، اخلاق و ادب، شیراز قرار دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به الگوی پیش بینی شده برای توسعه مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ابوعلی سینا اظهار کرد: با راه اندازی مراکز علمی، این مجموعه می تواند یک الگوی موفق درمانی، آموزشی و علمی غیردولتی برای کشور باشد.

باقری فرد افزود: برای تشکیل این مرکز افراد زیادی شامل خیرین، افراد حقیقی و حقوقی، اساتید و دانشجویان تلاش و کمک کرده اند، اما همه اینها به دنبال نفس پاک و همت استاد اخلاق، علم و ادب؛ سید علی ملک حسینی است و امیدوارم خداوند عمر با برکت و با عزت به او بدهد تا بتواند این مجموعه را که سال ها برای راه اندازی آن تلاش کرده است، کامل کند و به بهترین شکل بتوانیم از دستاوردهای این مجموعه در سطح کشور بهره مند شویم.

او با اشاره به آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای همکاری با این مجموعه در حوزه های آموزشی با این مجموعه و راه اندازی رشته های مختلف در این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار امیداوری کرد با راه اندازی مراکز علمی این مجموعه در آینده نزدیک نه یک مرکز درمانی بسیار خوب و بهترین مرکز درمانی و پیوند در کشور و دنیا، بلکه یکی از بهترین مراکز آموزشی، علمی و دانشگاهی برای کشور باشد.

استاندار فارس

علم باعث برتری و قدرت می شود

استاندار فارس با تاکید بر اینکه علم باعث برتری و قدرت می شود، اظهار داشت: فعالیت‌ های علمی مرکز  پیوند ابوعلی سینا منشاء گسترش معرفت، علم و نیت های خیرخواهانه باشد.

محمدهادی ایمانیه، در نهمین کنگره بین المللی پیوند اعضای ایران که در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی پیوند اعضای ابوعلی سینا شیراز برگزار شد،‌ گفت: از ابتدای بنیان گذاری پیوند کبد به خصوص در کودکان و شروع عمل‌های جراحی، شاهد تلاش اساتید برای به دست آمدن موفقیت‌های بزرگ در این حوزه بودیم.

استاندار فارس افزود: ایران از ۴۰ سال گذشته تحت ظالمانه ترین تحریم ها توسط کسانی که امروز در کنار رژیم صهیونیستی برای انجام جنایت علیه کودکان و زنان فلسطینی ایستاده‌اند، قرار دارد اما این تحریم ها باعث عدم پیشرفت ایرانیان نشد.

وی فعالیت درمانی بیمارستان فوق تخصصی پیوند ابوعلی سینا را مورد توجه قرار داد و گفت: اقدامات تیم ماهر پیوند اعضا در این بیمارستان فوق تخصصی اثبات کرد که با وجود همت های بالا و انگیزه های جدی، همه تحریم ها خنثی می شود؛ بالاترین تعداد پیوند کبد با بهترین کیفیت نشان از تحقق این موضوع دارد.

ایمانیه با بیان اینکه فعالیت بیمارستان ابوعلی سینا تنها به پیوند اعضا محدود نمی ‌شود، تصریح کرد: احداث بیمارستان بزرگ درمان سرطان، مرکز توانبخشی، دانشکده علوم پایه، دانشکده داروسازی و سایر دانشکده ها در کنار این مکان ارزشمند خیرساز، هدف آینده این مرکز خیر‌ساز خواهد بود که شیراز را سرآمد تر از وضعیت فعلی در حوزه آموزش و درمان پزشکی خواهد کرد.

استاندار فارس با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر برتری علم اظهار داشت: علم باعث ایجاد برتری و قدرت می‌شود؛ امیدواریم فعالیت‌های علمی مرکز پیوند ابوعلی سینا منشاء گسترش معرفت، علم و نیات خیرخواهانه باشد.

وی تاکید کرد: مهم ترین و تنها دلیل پیشرفت مجتمع فوق تخصصی پیوند اعضا ابوعلی سینا نیت‌های صادقانه و پاکی است که، از داشته‌های بسیار کم خود برای درمان بیماران گذشتند.

نماینده عالی دولت در فارس در انتها با تاکید بر ضرورت زمینه سازی دولت برای حضور خیرین در تمامی عرصه‌ها، گفت: در استان فارس هیچ سازمان و اداره دولتی حق ندارد کوچکترین مانعی برای فعالیت‌های خیر خواهانه ایجاد کند؛ باید با تمام توان در کنار خیرین قرار بگیرند تا فعالیت‌های خیر خواهانه به یک الگو تبدیل شود.

کنگره پیوند اعضا شیراز

کنگره پیوند اعضا شیراز

 

دیدگاهتان را بنویسید