رهبر انقلاب اعضاء مأموریت جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را منصوب کردند


ساعت: 18:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898645

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی اعضای جدید شورا را منصوب کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی اعضای جدید شورا را منصوب کردند.

متن فرمان مقام معظم رهبری به شرح زیر است:

به نام خدا

دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با هدایت و مشیت الهی آغاز می شود. این مجلس یکی از مهم ترین نهادهای قانونی جمهوری اسلامی است و دو وظیفه اصلی را بر عهده دارد: اول تشخیص مصلحت در مواجهه مجلس با شورای نگهبان که مستلزم نگاه و درک دقیق و مصلحت اندیشانه به حقایق کشور است. ثانیاً نقش ویژه و مؤثر در تعیین خط مشی ها کل نظام که استراتژیک ترین تصمیمات را در اداره امور کشور در بر می گیرد. ارائه راه حل برای مشکلات و همچنین نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی که به این مجمع محترم ارجاع شد بر اهمیت این نهاد قانونی افزود.

حضور جمعی از نخبگان کارکشته با سوابق رهبری در این مجمع و تجربیات غنی از دوره های گذشته باعث برتری جایگاه این نهاد و انتظارات از آن بیشتر می شود.

در بیانیه ابتدای دوره گذشته مطالباتی مطرح شد که اکنون نیز باید تکرار شود زیرا به طور کامل محقق نشده است. از جمله: ساماندهی موضوع نظارت بر اجرای سیاست ها و همچنین ارائه مکانیزمی برای ارزیابی اثربخشی و کارایی سیاست ها.

علاوه بر این بر مهارت تشخیص مصلحت، بازنگری در سیاست های ابلاغی و بازنگری در صورت لزوم، ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی و نخبگان کشور و حضور منظم اعضای محترم در جلسات مجمع تاکید می شود.

اینک با تشکر از اعضای محترم دوره قبل و قدردانی از زحمات ایشان و طلب رحمت و مغفرت برای درگذشتگان، اعضای دوره پنج ساله نهم را به شرح ذیل منصوب می نمایم:

رئیس جلسه: آیت الله آقای حاج شیخ صادق آملی

اشخاص حقوقی: روسای محترم قوای سه گانه، مشاور حقوقی محترم شورای نگهبان (در مواردی که مصلحت مطرح می شود)، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر یا رئیس سازمانی که بحث مربوط به سوال، رئیس کمیته بررسی سوال در شورای اسلامی است.

اعضای واقعی:

فدائیان اسلام: آقایان حاج شیخ حسن صانعی، قربانعلی دری نجف آبادی، محمود محمدی عراق، مجید انصاری، غلامرضا مصباحی مقدم و محسن اراکی.

آقایان: غلامرضا آقازاده، علی آقامحمدی، علی اکبر احمدیان، محمود احمدی نژاد، محمدجواد ایروانی، محمدرضا بانر، احمد توکلی، سعید جلیلی، غلامعلی حداد عادل، آقایان سید کمال حرازی، داود دانش جعفری، پرویز داوودی، محمد باکر ذوالکدر، محسن رضایی، سید محمدصدر، محمدحسین صفر هرندی، محمدرضا عارف، آقای. محمد فروزنده، عباسعلی کدایی، علی لاریجانی، حسین محمدی، محمد محبر، حسین مظفر، سید مصطفی میرسالم، سید مرتضی نبوی، علی اکبر ولایتی، صدیق واعظ زاده و آقای احمد وحیدی.

از خداوند متعال توفیق جنابعالی محترم را خواستارم.

سید علی خامنه ای

29 سپتامبر 1401

دیدگاهتان را بنویسید