9 فیلم اقتباسی در سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشتند


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900608

با اعلام اسامی فیلم های راه یافته به بخش های مختلف سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، 9 فیلم اقتباسی در بخش های انیمیشن، تجربی و داستانی این رویداد حضور دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ستاد خبری سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، با اعلام اسامی آثار راه یافته به بخش های مختلف سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، 9 فیلم اقتباسی در بخش های انیمیشن، تجربی و داستانی حضور دارند. این رخداد.

این آثار به شرح زیر معرفی می شوند:

از فیلم هایی که وارد بخش انیمیشن شدند، «یاماها» به نویسندگی و کارگردانی فرزانه کبادی و محصول حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شاهرود و «یک چیز سیاه» به کارگردانی ریحانه کاوش و تهیه کنندگی و نویسندگی علی رئیس اصفهانی هستند. ، دو اقتباس در این بخش وجود دارد.

یاماها، برگرفته از رمان یاماها، بخشی از زندگی یک مرد جوان در دهه 1950 را روایت می کند. همچنین یک چیز سیاه از کتابی به همین نام نوشته رضا دالوند اقتباس شده است و در خلاصه داستان آمده است: «این چیه؟ از کجا آمده است “گاهی اوقات چیزی نامشخص می تواند باعث اضطراب و سردرگمی شود.”

فیلم‌های «سبحانه» و «گیلگمش» نیز دو اثر اقتباسی حاضر در بخش تجربی سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران هستند.

“صبحانه” به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی مرتضی فرهادانیا از تهران برگرفته از شعر “صبحانه” از ژاک پرچور، داستان مردی است که برای آخرین بار با معشوقش صبحانه می خورند.

گیلگمش به کارگردانی حسین مرادی زاده و تهیه کنندگی و نویسندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران که برگرفته از قدیمی ترین اثر حماسی و ادبی جهان است، شامل این داستان است: «گیلگمش، جنگجوی معروف شهر اوروک. از سرزمین سومر در میان رودخانه ها که قهرمان است نیمه خدا-نیمه انسان است و عمرش را صرف جستجوی جاودانگی و خداگونه شدن می کند و بارها شکست می خورد اما بالاخره گیاهی را پیدا می کند که جاودانه می شود اما مار آن گیاه را می دزد و میوه زندگی اش گم می شود (مار در اساطیر نماد جاودانگی است).

همچنین 5 فیلم کوتاه اقتباسی از آثار معروف ادبی در سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارند.

جنکت به نویسندگی و کارگردانی عطا مجابی و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران، نیکولتا کاتالدو، عطا مجابی و پویان سجی از تهران، بر اساس رمان جنایت و مکافات اثر فئودور داستایوفسکی ساخته شده است. این یک فیلم فانتزی نوآر است و داستان دزدی است که پس از رهایی از ارتکاب جنایت متوجه می شود که چیزی در پی اوست.

رنگرنگ به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا مرادی و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر اراک و گلسا غفاری اراک بر اساس داستان علاءالدین و چراغ جادو ساخته شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «سروش به دلیل مرگ مادرش پس از سال‌ها به ایران بازمی‌گردد و متوجه می‌شود که تنها یک نوار به ارث برده است. او باید به زیرزمین برود و به نوار گوش کند، اما این نوار یک نوار معمولی نیست.»

سرشوک به نویسندگی و کارگردانی صمد قربان زاده و تهیه کنندگی اکرم خوشگوکت پیر بر اساس اسطوره گاو هادیوش مردی خیالی را نشان می دهد که جنین تازه متولد شده گاو مقدس را می دزدد که نسل های آینده اکسیر جاودانگی را از آن دریافت خواهند کرد. برای رسیدن به زندگی ابدی، اما در نهایت…

فلس به نویسندگی و کارگردانی خمان نادری و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر اصفهان، مولاد معظمی و دینا تفتانی از اصفهان و بر اساس شاهنامه فردوسی (داستان شام آخر شی گورو) در بخش داستان نویسی سی و نهم به نمایش درآمد. جشنواره. در خلاصه داستان این اثر آمده است: سیاوش پس از سال ها زندگی در خارج از کشور به زادگاهش در یکی از بنادر جنوبی کشور برمی گردد و متوجه می شود که همه چیز تغییر کرده است.

بانو به نویسندگی و کارگردانی فردین انصاری و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران، نیلوفر صادقی و فردین انصاری تهرانی و اقتباسی از نمایشنامه هملت اثر ویلیام شکسپیر، داستان زیر را به نمایش می گذارد: «بانو پس از سال ها به دیدار مکبث می رود، زمانی که او نبود. راهنما…”

بهترین فیلمنامه اقتباسی سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، برگ طلای جشنواره و مبلغ 25 میلیون تومان اهدا می شود.

مهر 13; آخرین مهلت ارسال آثار برای نمایشگاه عکس «مرد ایرانی».

متقاضیان دومین نمایشگاه عکس «مرد ایران» تا ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱ فرصت دارند آثار خود را به این رویداد تجسمی ارسال کنند.

این نمایشگاه که بر اساس آداب و رسوم و فرهنگ های ایران اسلامی، ظرفیت های گردشگری و جاذبه های میراث فرهنگی کشور و طبیعت زیبای ایران برگزار می شود، با فروشگاه همراه بوده و امکان فروش آثار فراهم می شود. عکاسان حاضر در دومین نمایشگاه “ایران من” حداکثر تا دو نسخه چاپی و دیجیتال موجود است.

فراخوان و جزئیات این رویداد در سایت انجمن سینمای جوانان ایران موجود است.

سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار از ۶ مهر تا ۱۱ آبان ماه ۱۳۰۱ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید