دومین کنگره بین المللی قرآن و احادیث در بهمن ماه برگزار می شود

ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801286

دبیر علمی کنگره بین المللی گام دوم قرآن و حدیث از برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره بین المللی گام دوم قرآن و حدیث در بهمن ماه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی ظهر امروز در نشست خبری کنگره بین المللی گام دوم از قرآن و حدیث که در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره از اسفند ماه سال 1396 آغاز شد.
وی ادامه داد: کمتر از یک ماه پس از اعلام گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب، این کنگره نیز ابلاغ و مقدمات اجرایی آن آماده شد.
دبیر علمی کنگره بین المللی گام دوم از نظر قرآن و احادیث با بیان اینکه این کنگره حدود سه سال است که فعالیت دارد گفت: این کنگره چهار ثمره و نتیجه مهم دارد.
وی افزود: برگزاری این کنگره به نوعی خدمت شفاهی به مقام معظم رهبری بود و این کنگره نیز جریان گفتمانی ایجاد کرد.
حجت الاسلام رضایی اصفهانی گفت: تولید آثار و ادبیات ویژه بیانیه گام دوم آموزش و مستندسازی بیانیه گام دوم بر اساس قرآن و سنت و همچنین بین المللی شدن بیانیه پیام از دیگر نتایج این کنگره است. .
وی خاطرنشان کرد: مبانی گام دوم را از نظر قرآن و روایات تبیین می کند، راهکارهای اجرای گام دوم را از نظر قرآن و حدیث، تبیین جایگاه قرآن و حدیث در گام دوم انقلاب اسلامی، تقویت و تعمیق گام دوم انقلاب در اندیشه دینی، تبیین الگوی قرآن و حدیث انقلاب اسلامی به جهانیان و مواردی دیگر از اهداف کنگره
دبیر علمی کنگره بین المللی از گام دوم از نظر قرآن و احادیث گفت: شورای سیاسی کنگره متشکل از شخصیت های برجسته ای همچون آیت الله اعرافی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی اسلام و مسلمین محمدی عراقی و برخی اساتید دیگر.
وی تصریح کرد: دبیرخانه 1696 چکیده دریافت کرده است که پس از بررسی تعداد کل مقالات به 1082 رسید و 958 مقاله پذیرفته شد. بدین ترتیب 71 ارزیاب مسائل مربوط به مقالات را پیگیری کردند.
حجت الاسلام رضایی افزود: 282 مقاله در 22 جلد منتشر شد که 4 جلد آن فقط مربوط به مقالات خارجی دریافتی بوده است. همچنین 42 مقاله در 7 مجله به چاپ خواهد رسید.
وی بیان کرد: در این مدت هشت ترویج علمی، 163 جلسه مقدماتی و 40 سمینار آموزشی مقاله نویسی برگزار شد.
دبیر علمی کنگره بین المللی گام دوم از قرآن و احادیث گفت: برای این کنگره 9 کمیته گام دوم علوم عقلی، قرآن و احادیث، کمیته گام دوم علوم جدید، قرآن و احادیث تشکیل شد. کمیته گام دوم تمدن و قرآن و احادیث، کمیته گام دوم قرآن و سیره احادیث، کمیته تخصصی بانوان، کمیته بین المللی و …
وی با اشاره به اینکه حدود 150 مقاله از 16 زبان در 4 جلد منتشر می شود، خاطرنشان کرد: 40 مرکز پژوهشی در این کنگره همکاری داشته اند.
حجت الاسلام رضایی گفت: استقبال خوب، توجه به ابعاد مختلف بیانیه، تشکیل کمیته ویژه بین المللی، جوانگرایی، عقلانیت و همکاری اساتید حوزه و دانشگاه از ویژگی های اصلی این کنگره است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید