اختتامیه کنگره بین المللی علامه طباطبایی در قم برگزار می شود


ساعت: 16:40
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910405

دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه طباطبای:

دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی از اجرای ویژه برنامه های مختلف به مناسبت سالگرد درگذشت علامه طباطبایی در 6 استان کشور خبر داد و گفت: اختتامیه این کنگره در اردیبهشت ماه 1402 برگزار می شود. 337 خلاصه مقالات.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدباقر خراسانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری مجمع عالی حکمت اسلامی قم با بیان اینکه این کنگره از دو سال پیش برنامه ریزی شده بود، گفت: پژوهش و فناوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مراکز علمی سراسر کشور شریک هستند. موسسه حکمت اسلامی در این کنگره.
دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی افزود: این کنگره رویکردی عمومی و تخصصی در خصوص علامه طباطبایی دارد و از جمله محورهای این کنگره علاوه بر کار بر روی آثار تخصصی و علمی علامه طباطبایی، مجموعه شفاهی است. خاطرات شاگردان و نزدیکان علامه طباطبایی.
وی گفت: مجمع عالی حکمت اسلامی هر ساله در ایام ارتحال علامه طباطبایی ویژه برنامه های بزرگداشتی را از سال 1393 تدارک دیده است و امسال هشتمین ویژه برنامه بزرگداشت از امروز 30 آبان تا 12 آذرماه برگزار می شود.
خراسانی با بیان اینکه برنامه های بزرگداشت امسال در شش استان و 8 شهرستان برگزار می شود، ادامه داد: تاکنون 25 برنامه عمومی و تخصصی از جمله برگزاری 15 نشست تخصصی توسط گروه های علمی مجمع عالی حکمت اسلامی در دفتر مرکزی برگزار می شود. و چند شعبه و 9 جلسه عمومی در قم و برخی استان ها و گردهمایی اساتید علوم عقلی تشکیل شد.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که هر ساله برای بزرگداشت علامه طباطبایی تدارک دیده می شود، نشست اساتید علوم عقلی است، گفت: سیزدهمین دوره امسال پنج شنبه 4 آبان ماه با سخنرانی آیت الله جوادی آملی برگزار می شود.
دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی در ادامه از ارسال 337 چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره علامه طباطبایی خبر داد و گفت: از میان این چکیده ها 245 چکیده انتخاب شده و تاکنون 216 مقاله اصلی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است. کنگره بین المللی علامه طباطبایی طباطبایی.
خراسانی با بیان اینکه فراخوان مقالات از 3 آبان سال گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: در خصوص چکیده مقالات و اصل آنها، مراحل ارزیابی توسط کارشناسان در حال انجام است.
وی گفت: برنامه های علمی این همایش از سوم آبان ماه سال گذشته آغاز شد و در این مدت 40 نشست علمی در 16 مرکز استان و 26 شهرستان با 488 موضوع برگزار شد.
خراسانی با اشاره به اینکه آخرین اجلاس کنگره بین المللی علامه طباطبایی در بهار 1401 در سه استان قم، تهران و آذربایجان شرقی برگزار می شود، افزود: اجلاس مرکزی در قم و 2 اجلاس دیگر در قم برگزار می شود. در دانشگاه علامه طباطبایی تهران و تبریز برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در خصوص جلسات مقدماتی، رایزنی هایی با مراکز علمی خارج از کشور نیز انجام شده تا امکان برگزاری جلسات مقدماتی تا پایان سال جاری وجود داشته باشد، از این رو تاکنون کشورهای هند و اندونزی برنامه های خود را به دبیرخانه کنگره بین المللی علامه طباطبایی ارسال کرده اند. در قم و امکان افزایش تعداد کشورها وجود دارد.
وی بیان کرد: یکی از نکات برجسته رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بحث جهاد تبیین است، در این زمینه علامه طباطبایی یکی از افرادی بود که در دوران خود جهاد تبیین را در حوزه فلسفه انجام داد. طول عمر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید