علامه حسن زاده آملی «واسطه حق» بود/ مهم ترین ویژگی های استثنایی علامه

ساعت: 19:46
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781409

محمد بکیر محمدی لائینی با اعلام اینکه روح پاک علامه ذالفنون واسطه حق است و قبل از بسته شدن جسم مادی به خدا پیوست، گفت: در وجود علامه حسن زاده آملی سه عشق و محبت وجود داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمد باکر محمدی لائینی امشب در مراسم اربعین علامه حسن زاده آملی که در مسجد اعظم شهر آمل برگزار شد، اظهار داشت: تبریک به این شهر که چنین فرزندی را به جامعه هدیه کرد و وقتی این را می بینیم. شکوه جامعه باید گفت که چنین کودکی در این شهر پرورش یافته است.

وی با بیان اینکه روح پاک علامه ذالفنون، واسطه حق بود و قبل از بستن جسم مادی به خدا پیوست، گفت: سه عشق و محبت در وجود علامه حسن زاده آملی بود، حب خدا، او واقعاً عاشق خدا و خدا بود. عشق در دلش می جوشد

سخنگوی ولی فقیه مازندران گفت: عشق دوم علامه رفاقت با علم بود، او بسیار دانش دوست و صیاد علم بود و شب و روز علم را نمی دانست و برای پیشرفت باید علم را دوست داشت. .

وی محبت اساتید خود را از بارزترین خصوصیات علامه خواند و گفت: عشق سوم محبت به اساتید و یکی از لهجه های او محبت اساتیدش بود، تا پایان عمر به معلمان خود احترام می گذاشت.

محمدی لائینی ادامه داد: امروز در مراسم ملائکه و شهدا به استقبال عاشقان علامه آمدند و به حاضران و حاضران سلام کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروز در کنار مراسم علامه باید از 13 آبان نیز یاد کرد، یادآور شد: باید مراسمی داشته باشیم که آمریکا از آن متنفر باشد چرا که فردا 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و آرمان است. فقط یک مراسم چهلم معمولی داشته باشیم. اما باید اسکیتبار، دشمنی و لانه جاسوسی را نیز به خاطر داشت و در کنار این مراسم اساسی گفت و گو، علاوه بر زندگی و معرفت علامه دهر، باید مراسم ضد آمریکایی نیز برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید