علامه حسن زاده آملی از چهره های علمی جامعه اسلامی است

ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1781791

کاظم صدیقی گفت: علامه حسن زاده عاملی یکی از پرافتخارترین دانشگاه ها و عرصه معارف دینی، عرفانی و شهودی جهان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خطبه ای حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امشب در مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی که در مصلی آمل برگزار شد، با اشاره به درجات انسان نزد خداوند گفت: السفرین نجات می دهد، علامه هم می فرماید. صاحب تفسیر المیزان ایمان درجه انسان را بالا می برد.

وی با بیان اینکه آن مرد را برای مأموریت به زمین آوردند، تصریح کرد: مأموریت او نیز محدود است و به زودی به پایان می رسد و آن که ما را آورده است، در ما را باز می کند و می پرسد که آیا شما دستورات و کارگزاران او را انجام داده اید و چه کرده اید. ?

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خداوند انسان را هم برای آبادانی زمین و هم برای آبادانی زمین آورده است.

وی دعوت انبیا به انسان را همراه با صلح و دوستی خواند و افزود: هشتاد جنگ بر پیامبران تحمیل شد، هیچ جنگی حالت منتقم نبود، رفع ابهامات برای شناخت خدا و نیل به لقاح الهی.

حجت الاسلام صدیقی گفت: کسانی که اهل برهان حکمت بودند، آنچه را استدلال می کردند و به دیگران بیان می کردند، چشم دل باز بود، راه عرفان، راه شهود، راه بینایی است. با چشم دل راه رفتن

وی با بیان اینکه خداوند دو کتاب به انسان داده است، گفت: خداوند هیچ جا انسان را تنها نمی گذارد و همه جا هوای انسان است، خدا همه جا حضور دارد، عبادت همیشه خارج از محبوبیت است، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حضور دارد، آیت الله بهجت گفت: در وصف من زمان عجل الله تعالی، یعنی می دانیم امام زمان کجا نیست.

سیدیکی بر احترام به شهدا تاکید کرد و یادآور شد: با شهید با ادب رفتار کنید، بیایید با احترام با مردی که در راه خدا شهید شد صحبت کنیم، آنها زنده اند، دلها را زنده کردند و عزت و کرامت را زنده کردند.

وی علامه حسن زاده آملی را از علمای ذوالفنون دانست و گفت: علمای دینی، عرفانی و شهودی، مایه مباهات دانشگاه ها و عرصه عمومی بود. دستی داشت و به مقام عرفان و شهود رسیده بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید