علامه “حسن زاده آملی” یکی از ارزشمندترین دارایی های جهان اسلام بود

آیت الله صادق آملی لاریجانی ، رئیس شورای تشخیص ، در پیامی درگذشت علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

متن کامل پیام وی به شرح زیر است:

به نام خدا

ما طرفدار خدا هستیم و به سوی او باز می گردیم

کسانی که می گویند: پروردگارا!

درگذشت حضرت علامه ، آیت الله آقای حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه ، باعث تأسف و تأثر عمیق من شد.

مرحوم الله ، مرحوم آیت الله حسن زاده آملی ، عارف و فیلسوف برجسته و منحصر به فرد زمان ما و یکی از گنجینه ها و افتخارات ارزشمند جهان اسلام بود که زندگی شاد و پر برکتی را در خدمت اسلام ناب و انقلاب و حوزه های علمیه و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی. اهل بیت عصمت و طهارت خود را ، صلح و آرامش را برای همه آنها صرف می کند و پس از یک عمر مبارزه و پشت سر گذاشتن آثار ارزشمند و ماندگار علمی و توحیدی و تربیت بسیاری از دانش آموزان ، به ملاقات خدا می پیوندند.

او یکی از آن مقدسین الهی بود که برای ارتباط با منبع نور ، جهان را در برابر چشم آنها کوچک کرده بود. این راز برخورد با معرفت شهودی روح و آشنایی تشنه دانش الهی با این حقیقت بزرگ بود.

قوم خدا با گفتن خداوند به خداوند با تمام وجود و پشتکار خود در این راه ، محل فرود فرشتگان و مژده آنها می شوند: توبا لهام و توبا لاما.

این ضایعه را به حضرتعالی تقدیم می کنم ، اما به عصر روح ما ، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام ، حوزه های علمیه ، جهان اسلام ، ملت شریف ایران ، به ویژه شهدای مازندران و دارالمومنین آمل ، نمازگزاران ، شاگردان و بستگان ، به ویژه خانه مقدس تسلی. از خداوند متعال علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر بزرگ مسئلت می نمایم.

صادق آملی لاریجانی

رئیس شورا در صورت لزوم

دیدگاهتان را بنویسید