14 عنوان برنامه در اولین سالگرد علامه حسن زاده آملی برگزار می شود


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898014

ابراهیم یعقوبیان گفت: مراسم سالگرد وفات علامه ذوالفنون حسن زاده آملی شنبه دوم مهرماه در مصلی شهرستان آمل برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; علامه دهر زلفنون یکی از لقب هایی است که به علامه حسن حسن زاده عاملی، از شیفتگان جهان اسلام، از شاگردان علامه شعرانی و علامه طباطبایی، مهدی الهی قمشایی، سید محمدحسن الهی، 92 ساله داده شده است. قدیمی مهرماه پارسال..

علامه حسن زاده آملی بیش از 200 عنوان کتاب تألیف کرده است که متاسفانه تنها 90 عنوان کتاب منتشر شده و 110 عنوان کتاب هنوز منتشر نشده است که همگی ارزش علمی بالایی دارند، کتاب هایی مانند نهج البلاغه، اسفار اربعه، کشف المراد. ، کلیه سعدی و دامنه و گلستان را درست کرد و مقام معظم رهبری از او به عنوان شخصیتی نادر یاد کردند.

حاصل سال ها تلاش او شاگردان زیادی چون مهدی شب زنده دار، سید محمدرضا مدرسه ای یزدی، اسماعیل منصوری لاریجانی، داود صمدی آملی، حسن رمضانی، مهدی احدی، سید یدالله یزدان پناه، نورالله طبرسی و سید حسن جاجه کیاسری هستند.

حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه آمل صبح امروز در جلسه فوق العاده شورای فرهنگی عمومی شهرستان آمل که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: نتونستم خوب کار کنم. معرفی مازندران در حدی که بود و ما نقاط ضعفی داریم که اگر چه در حوزه سیاسی و فرهنگی مردم عالی بود اما شناخته شده نیستند و خوب است دایره المعارف مازندرانی تدوین شود.

وی با بیان عناصر موثر و تاریخ ساز آمل گفت: آمل حداقل در سه مقطع مهم تاریخی نقش بسزایی در جریان شیعه و ارشاد اسلامی داشته است، باید حساب ویژه ای برای آمل باز شود. در معرفی آمل کتابی در مورد تاریخ آمل می نویسم چند قدم جدی باید برداشته شود.

امام جمعه آمل با اشاره به بزرگداشت اولین سالگرد وفات علامه حسن زاده خاطرنشان کرد: باید اندیشه های علامه را رواج داد که بخشی از آن و گام اول اخلاق، چندین رویکرد اساسی در حوزه اخلاق است و وی 15 گام را ذکر کرد تا این مرحله با یک توضیح ساده در دسترس عموم قرار گیرد و باید در سطح دانشجویی، دانشگاهی مطالعه شود.

وی با تاکید بر اینکه 11 باب فقه علامه ظرفیت ارائه به جامعه جهانی را دارد، گفت: در اولین سالگرد علامه حسن زاده آملی، مسئولان استانی نیز باید تلاش کنند و همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی در حفظ و ارتقای آثار بکوشند. علامه حسن زاده آملی

یعقوبیان با تاکید بر اینکه اگر نمی توانیم تحول آفرین باشیم، باید منشأ تحول باشیم، گفت: در دسترس قرار دادن آثار و تصنیفات حضرت علامه که هنوز بسیاری از آنها به مرحله چاپ نرسیده اند، می تواند چراغی باشد برای مردم. عموم مردم بویژه دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی مسیر روشنی داشته باشید.

فرماندار عامل نیز با بیان اینکه بیش از 14 عنوان برنامه برای اولین سالگرد علامه ذوالفنون تدارک دیده شده است اظهار داشت: این برنامه ها در قالب ملی، استانی و شهرستانی با همکاری نهادها و سازمان های مختلف برنامه ریزی شده است.

سید عباس حسینی از توزیع یک هزار جلد از آثار و زندگینامه علامه حسن زاده آملی در سطح شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با همکاری اداره اوقاف و تبلیغات اسلامی شهرستان، موکب های آموزشی و شناخت آثار و شخصیت علامه حسن زاده انجام شد. آملی در سطح شهرستان عامل برگزار می شود


حسینی با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت سالروز وفات حضرت الانا ذوالفنون حسن زاده آملی روز شنبه دوم مهرماه در مسجد جامع شهر آمل برگزار می شود، تصریح کرد: تجلیل از مهر علامه حسن زاده همزمان با مراسم یادبود وی رونمایی می شود.

وی از برگزاری اولین سالگرد وفات علامه ذوالفنون در روز یکشنبه در روستای ایرا خبر داد و گفت: مراسم بزرگداشت علامه نیز روز دوشنبه 28 شهریور ماه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود.

فرماندار ویژه شهرستان آمل، نواختن زنگ اول مهر همراه با بزرگداشت علامه ذوالفنون در مدارس، برگزاری شب شعر و تجلیل از علامه حسن زاده را از دیگر برنامه های بزرگداشت علامه حسن زاده اعلام کرد. ، فضایی مناسب با شخصیت خود ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه روز سه شنبه 29 شهریور مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده در کتابخانه ملی ایران برگزار می شود، گفت: همچنین 13 مهرماه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری برگزار می شود.

حسینی از اعلام برگزاری همایش علمی علامه ذوالفنون خبر داد و اظهار داشت: این همایش بهمن ماه سال جاری همراه با رونمایی از کتاب به دبیری آفتاب حسن برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در هشت ماه گذشته ستاد توسعه ارتش جمهوری اسلامی ایران برای رفع مشکلات روستای محل قبر حضرت علامه در استان آمل تشکیل شد، گفت: بر اساس مصوبات این ستاد، مشکلات مربوط به راه، نصب آنتن و احداث منبع آب در منطقه تصمیم گیری شده است. در این روز برای بزرگداشت علامه ذوالفنون استفاده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید