علامه حسن زاده آملی بصیر و از بزرگان جهان اسلام بود

ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1781794

حسین حسینی با بیان اینکه علامه حسن زاده فردی بصیر و آگاه به بزرگان جهان اسلام، تشیع و استان مازندران بود، گفت: آنچه مهم است رسالت علما، سمینارها و علمای اسلام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حجت الاسلام سید حسین حسینی کارنامی امشب در مراسم ارمعین علامه «حسن حسن زاده آملی» در مصلی امام خمینی (ره) ساری تسلیت گفت: این جمعه که متعلق به امام زمان (عج) است در روز قیامت هستیم. قلعه علامه ذوالفنون

این سخنران برجسته با بیان اینکه علامه حسن زاده بصیر و آگاه به بزرگان جهان اسلام، تشیع و استان مازندران بود، گفت: آنچه مهم است رسالت علما، حوزه های علمیه و علمای اسلام است.

حسینی کارنامی گفت: قطعا بخشی از رسالت علمای دین رشد علمی، فضایل اخلاقی، تحکیم و گسترش احکام دینی در جامعه است که مازندران ما علمای بزرگی را در این زمینه به خود دیده است.

این سخنران برجسته ادامه داد: من در کنار هر فصل از زندگی یکی از علمای طبری بیش از 300 کتاب در ترجمه و شرح حال دیده ام، یعنی نقش خود را علیه تشیع و اسلام تا حد زیادی به درستی ایفا کرده اند.

وی یادآور شد: علاوه بر اقلیم، آثار علمای طبرستان همیشه به چشم می خورد که ابن شهر، آشوب ها، طبرسی و کوهستانی حدود 2000 عنوان کتاب بزرگ منتشر کردند.

حسینی کارنامی افزود: علمای بزرگی در نقاط مختلف استان مذهبی مازندران تربیت شده اند. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) قبل از رحلت بر اخلاص خود برای امامت جماعت مسجد تأکید کرده و موضع گرفت.

سخنگوی مراسم اربعین علامه حسن زاده آملی تاکید کرد: طبریان در تاریخ شهرهای عربی طلایه دار جماعت و شکل شخصیت های معنوی بودند که پشت سر این مردم نماز می خواندند.

وی گفت: علمایی چون سید اسماعیل عقیلی طبرسی، شیخ عبدالله مازندرانی نجفی، شیخ مهدی حائری هزارجریبی از علمای برجسته طبرستان هستند.

حسینی کارنامی با اشاره به یاد و خاطره شیخ ابوالقاسم طاهری در سفر زیارتی اذعان داشت: در کوم ایشان خدمت علامه حسن زاده آملی رفته بودند، اصرار داشتند که حوزه های علمیه را به سلاح علم مجهز کنید.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اولین مأموریتی که بر دوش علمای دین گذاشته شده است، رسالت اولیای الهی است، عالمان دینی که هوشیاری لازم را داشته باشند و وظیفه دارند مردم را به عبادت خدا دعوت کنند، به صفا و آمادگی باطنی برسند. قرآن و انذار مردم محور اصلی هستند.

وی با اشاره به سخنان علامه حسن زاده عالمی توصیه می کند: عرفان منهای اهل بیت(ع) مردود است، عرفان مصنوعی که بازی فروشی است را نباید نادیده گرفت. افزایش و بسط و گسترش فضایل عارفان در جامعه ویژگی بعدی ایشان بود.

حسینی کارنامی گفت: مرحوم قاضی در انتخاب میوه درجه سوم را برای چشیدن درد مردم انتخاب کرد، توجه به اهل بیت(ع) همواره مورد توجه فخر رازی بوده است، علامه حسن زاده آملی عرفان اهل بیت است، اعلام کرد. احکام و مناسک دینی درد محرومان، مبارزات سیاسی و رویارویی با تاگوت از جمله ویژگی هایی است که هر جهانی باید از آن برخوردار باشد.

سخنران برجسته گفت: دانشمندان ما 19 قرن در مبارزه با تاگوت پیشگام بوده اند. امروزه تربیت دینی جوانان در روستا باید مورد توجه علمای فعلی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید