قزوین میزبان اختتامیه کنگره بین المللی شعر ایثار است

ساعت: 08:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921612

سامیه اسماعیلی گفت: اختتامیه هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار 18 اسفندماه سال جاری در استان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قزوین صبح ؛ سامیه اسماعیلی در نشست خبری که به مناسبت هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار در بنیاد شهید استان قزوین و اداره کل امور ایثارگران برگزار شد، با توجه به اینکه این کنگره همه ساله در کشور برگزار می شود، گفت: این کنگره هر ساله در سطح کشور برگزار می شود. میزبان هفتمین دوره آن در سال جاری، استان قزوین خواهد بود.

وی افزود: استان قزوین سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و شهدای شاخصی چون بابایی و لشکری ​​دارد و به دلیل پایتختی خوشنویسی کشور، استانی هنری و ادبی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: اختتامیه هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار در 18 اسفندماه سال جاری در استان برگزار می شود و دعوت از کنگره در اوایل دی ماه اعلام شد. بخش اصلی کنگره مربوط به شاعران سراسر ایران و بخش بین المللی شاعران کشورهای دیگر به زبان های انگلیسی، عربی و اردو و بخش ویژه شاعران خانواده شهدا و ایثارگران است.

اسماعیلی با اذعان به اینکه محورهای پیشنهادی کنگره بین المللی شعر ایثار مرتبط با مشکلات روز جامعه است، گفت: کنگره بین المللی شعر ایثار در قالب شهدا و ایثارگران، مادران شهدا، سبک زندگی در مکتب فاطمیون برگزار می شود. شهدای امنیت، نخبگان علمی و تبیین جهاد. شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، فرهنگ شهادت و ایثار، رسالت امروز و افق آینده و شهدا و جان باختگان استان قزوین برگزار می شود.

0f81f647 35c3 454b 80b8 034bba7b0e39 خبر خاکستری

این مسئول یادآور شد: با توجه به برگزاری هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار در استان قزوین، تلاش کردیم با اجرای برنامه های فعال و پویا در استان فضای مناسبی را ایجاد کنیم و اجرای آن در قالب کمیته های مختلف از جمله دانش آموزان مشخص شد. زنان و شاعران حرفه ای..

وی افزود: تمام اشعاری که در کنگره بین المللی شعر ایثار تایید می شود در نهایت در یک کتاب منتشر می شود و آثار شاعران نیز در سال های اخیر منتشر شده است.

اسماعیلی در پایان گفت: چندین برنامه جنبی از جمله یادواره شهید سلیمانی در 22 آذرماه سال جاری و شب شعر بانوان مصادف با ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) به عنوان برنامه های جنبی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید