کنگره بین المللی شعر ایثار نوعی جهاد تبیینی است

و افزود: سعی کنیم جامعه و شخصیت های آن را به همدلی با زبان شعر که سرمایه ملی ماست دعوت کنیم. بخشهایی که غفلت شده و در تاریکی هستند، نیازمند نور حق در دلها هستند. تایید می شود که زبان شعر، زبان همدلی است و زبان شعر مهم می تواند این رویداد فرخنده را رقم بزند.

مدیر اجرایی دفتر ادبیات و هنر نماینده نهاد رهبری در دانشگاه تهران گفت: تلاش می کنیم از فرصت کنگره بین المللی شعر فداکاری استفاده کنیم تا به برکت خون شهدای رکاب خود تقویت شود.

در ادامه این نشست مصطفی محدثی خراسانی گفت: این استان ظرفیت قابل توجهی در عرصه فرهنگی و ایثارگری دارد و حضور چند تن از چهره های شاخص استان در سطح کشور موفقیتی برای کنگره بین المللی ایثار -شعر است. قربانی.

2a5b94c9 2af4 4361 951e 72400fcfeff7 خبر خاکستری

وی با اشاره به لزوم برگزاری کنگره بین المللی شعر گفت: هر چه از سرچشمه فرهنگ قربانی و شهادت دور می شویم، دو ضرورت می طلبد که به این مفهوم روی بیاوریم.

این شاعر برجسته کشور گفت: باید با گذشت زمان امکانات جدیدی از این گنج به نمایش گذاشت که به عنوان نمونه می توان به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد که فضیلت های ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشت. شهادت در سطح جهان است، پس باید تلاش کنیم تا این فرهنگ ها را تبیین کنیم.»

این شاعر برجسته کشور تصریح کرد: ضرورت دیگر این است که با گذشت زمان دشمنان در صدد ایجاد فاصله بین نسل های بعدی هستند و شرایط ایجاب می کند که تلاش بیشتری کنیم و توطئه های دشمن را خنثی کنیم. و راه را ادامه دهید

محدثی خراسانی یادآور شد: ایثار کلمه ای جامع و روشن است و همه ارزش ها، آرمان ها و اهداف انقلاب در کلمه ایثار بیان شده است که در عشق، حماسه، اخلاق، امید، صبر و پایداری به چشم می خورد. تنها راه سعادت و رستگاری دنیوی و اخروی انسانیت است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید