راهیان نور نوعی جهاد تبیینی است/ شهید بیل مکانیکی در آن زمان «نماد برنامه ریزی جنگ» محسوب می شد.


ساعت: 18:17
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1818076

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مردم در یادمان های دفاع مقدس می بینند که چگونه یک ملت با دست خالی از خاک، حیثیت و اعتقادات خود دفاع می کند، بنابراین راهیان نور را می توان تبیین جهاد دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز در بازدید از یادمان شهید حسن باقری فکه گفت: این یادمان نزدیک به خط مقدم است و دارای امکاناتی مانند بیمارستان و رختشویخانه است.

وی گفت: مردم در این خاطرات می بینند که چگونه یک ملت با دست خالی از خاک، حیثیت و اعتقادات خود دفاع می کند، بنابراین راهیان نور را می توان جهاد تبیین دانست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همه شهدا جایگاه رفیع و برجسته ای دارند و باید شناسایی شوند. البته قرار نیست بگوییم یک شهید بهتر از دیگری است، اما شهید بیل مکانیکی ویژگی های خودش را داشت که مردم عزیز ما کمتر شنیده بودند، فهمیدند.

حفاری گفت: یادمان شهدای بیل مکانیکی در منطقه فکه و نزدیک عراق است. عملیات والفجر 1 حدود 40 سال پیش در این منطقه انجام شد.

وی یادآور شد: شهید باقری به عنوان طراح عملیات مجبور شد چندین بار صحنه را بازرسی کند به همین دلیل در منطقه حضور یافتیم و پس از توجیه وضعیت منطقه سعی کردیم بهترین مسیرهای عملیاتی را انتخاب کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان سخنان خود تصریح کرد: در آن زمان شهید باقری را «نماد برنامه ریزی جنگ» می دانستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید