رئیسی: راهیان نور یکی از مصادیق بارز «جهاد تبیینی» است.

رئیسی: راهیان نور یکی از مصادیق بارز «جهاد تبیینی» است.

روز جدیدرئیس جمهور راهیان نور را مصداق بارز جهاد تبیین برشمرد و گفت: سرزمین های راهیان نور مکتب بزرگ انسان سازی است که همیشه درس عبرتی برای همه اعصار و نسل هاست.

سیدابراهیم رئیسی شنبه شب در دیدار اعضای ستاد مرکزی و شورای سیاستگذاری راهیان نور، روند جهانی را مصداق بارز جهاد برشمرد و اظهار داشت: فرصتی ارزشمند برای جهاد، راویان و مبلغان باید به نسل جوان تبیین کنند. اهداف والای شهدا و درسهای عینی امروز آنها.

رئیس جمهور خطاب به تمامی دستگاه های مسئول و اجرایی تاکید کرد: همه باید به وظیفه الهی، انقلابی و قانونی خود برای حفظ و افزایش عمر مکتب انسان ساز و تحول آفرین راهیان نور عمل کنند.

رئیس جمهور ایمان قوی مردم را مهمترین عامل ایجاد صلابت و اقتدار ملی دانست و گفت: حرکت عظیم راهنمایان نور موجب تقویت، تقویت و ارتقای ایمان قوی مردم و اقتدار و اقتدار ملی می شود. حضور مردم در سرزمین های نور و معرفت به فرهنگ پاسداری، ایمان مردم به نظام و اثربخشی الگوی مدیریت میدان نبرد رو به رشد است و هر چه اعتماد مردم به نظام بیشتر شود، سرمایه اجتماعی نیز افزایش می یابد. کشور در حال افزایش است.

رئیس جمهور اردوگاه های راهیان نور را سرمایه اجتماعی دانست که با درایت مقام معظم رهبری ایجاد شده و امروز اعتبار کشور را بالا می برد و خاطرنشان کرد: بوده و هستند.

رئیسی با بیان اینکه این حرکت عظیم فرهنگی با رهبری و حمایت مقام معظم رهبری به نقطه بسیار مطلوبی رسیده است، گفت: همانطور که امام حسین (ع) با نیت و عمل مبارک خود به انوار الهی منور شد و کشتی. نجات یافت.» شهدای دفاع مقدس، هم خود و هم با پیروی از معارف کربلا و پیروی از ولی فقیه وقت، نورانی شدند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بصیرت شهدای دفاع مقدس همچون بصیرت شهدای کربلا ماندگار است، افزود: اثر دگرگون کننده و انسان ساز عاشورا در جوانان این مرز و بوم ظاهر شده است. عقب نشینی می کنند و حقانیت ملت ایران آشکارتر می شود.
رئیسی گفت: درست است که فضای رسانه ای در جهان در دست امپراتوری رسانه ای غرب است، اما کیفیت حقیقت و نور این است که جای خود را در تاریکی باز می کند و خداوند دل ها را به سوی حق می گرداند. پس نباید از ترویج راه نورانی شهدا ناامید شد.

رئیسی گفت: امروز هم منابع طبیعی و هم ثروت خدادادی ملت ها توسط نظام سلطه به یغما می رود و هم ذهن جوانان و هم نیروهای موثر ملت ها. با این عرصه ها آشنا شوید، تبدیل به جریان های انقلابی شوید و سرمایه های نظام راه پیشرفت و قدرت را طی کنند.

وی ایجاد موزه های دفاع مقدس در استان های مختلف کشور را اقدام ارزشمند دیگری در حفظ یاد و خاطره و آثار دفاع مقدس و ارائه آن به نسل های آینده دانست و گفت: اگرچه آثار فرهنگی و هنری ارزشمندی از حراست مقدس ایجاد شده است. در این منطقه فرهنگ او ساخته شده است، اما هنوز جای بسیاری از فعالیت ها و تولیدات فرهنگی و هنری وجود دارد که باید محقق شوند.

رئیسی با اشاره به اقدامات دولت مردمی برای مدیریت اپیدمی تاج و کاهش قربانیان این بیماری گفت: سعی کنید از جان این نمازگزاران در برابر بیماری های قلبی محافظت کنید.

در پایان این مراسم از سوی سردار کارگر فرمانده ستاد مرکزی راهیان نور، نشان و لباس خادم راهیان نور و تصویر یادمان شهدای شلمچه به پاس توجه رئیس جمهور به برگزاری هر چه بهتر اردوها به وی اهدا شد. .

پیش از سخنان رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس ستاد راهیان نور وزارت امور سیاسی و نمایندگان ستاد مرکزی راهیان نور، ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران پلیسکی پزشکی جمهوری اسلامی ایران، سازمان هلال احمر، وزارت گردشگری و میراث فرهنگی و سازمان صدا و سیما گزارشی از نحوه اجرای کادر سازمانی متبوع خود به شورای سیاسی راهیان نور ارائه کردند. .

دیدگاهتان را بنویسید