پیاده روی اربعین یکی از مصادیق عملی جهاد تبیینی است


ساعت: 08:38
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896265

موسویان نسب گفت: راهپیمایی اربعین مصداق عملی جهاد همراه با توضیحات است و شرکت کنندگان در این راهپیمایی به تبیین مواضع دین می پردازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام طاهر موسویان نسب در گفتگو با صبح زاگرس از اربعین به عنوان بزرگ ترین همایش بین المللی یاد کرد و گفت: امروز رسانه های دنیا اربعین را تحریم می کنند تا این موج عظیم را در زمان قیام از بین ببرند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اربعین فصل بیداری جامعه اسلامی است، افزود: حرکت مسلمانان و آزادی خواهان در سراسر جهان در ایام اربعین هویت ساز، وحدت آفرین، ضد دشمن و فرهنگ سازی است. نهضت، پس همه مردم را از هر دین و آیینی دور هم جمع می کند. مجمع بزرگی می دهد و ایجاد می کند و زیارت امام حسین (ع) ثواب زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه اربعین جلوه ای از آداب، فرهنگ و تاریخ اسلام است و امروز شیعیان با این کارناوال جهانی قدرت نرمی را در جهان ایجاد کرده اند، تصریح کرد: تاکنون کار خاصی در زمینه علم زایی از سوی مردم انجام نشده است. زائران و اصحاب رسانه، فرهنگیان، روحانیون و سایر مسئولین برای معرفی آیین های معرفتی اربعین و رساندن فرهنگ غنی انقلاب اسلامی به زائران از ملیت های مختلف.

موسویان نسب با بیان اینکه امروز اربعین به فضای وحدت بین المللی تبدیل شده است، تصریح کرد: اربعین محور مقاومت و مظهر شکوهمند اسلام است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در صدد کم اهمیت جلوه دادن موضوع اربعین هستند، گفت: پیاده روی اربعین نماد عزت، عظمت و وحدت اسلامی است و امروز اربعین یکی از شعائر بزرگ الهی است که باید از آن دوری کرد. اختلافات مذهبی و در این پیاده روی باشکوه دو ملت ایران و عراق و سایر ملت های آزادیخواه باید پویایی خون سیدالشهدا علیه السلام و مکتب عاشورا را به نمایش بگذارند.

این استاد دانشگاه در پایان با تاکید بر اینکه راهپیمایی اربعین نمایشی از قدرت معنوی و سیاسی اسلام به جهانیان است، گفت: راهپیمایی اربعین تبیین عملی جهاد است که عملا و بدون کلام مواضع دین را تبیین می کند و نشان می دهد. مقاومت و ایستادگی ملت ها با سختی ها و سختی ها روبرو هستند و باید از برکات این ایام برای شناساندن اسلام به خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید