هنرمندان مستند از مصادیق جهادگران جهاد تبیینی محسوب می شوند


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917226

در متن پیام وزیر فرهنگ و رهبری آمده است: از این منظر هنرمندان مستندساز نمونه ای از جهادگران جهاد تبیین هستند. تحریف حقیقت یک چالش بزرگ برای نسل جوان ما است. از همه کسانی که در این زمینه نقش ایفا می کنند انتظار می رود با محصولات خود از اعوجاج جلوگیری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: جشنواره بین‌المللی مستند سینمای حقیقت با همت مستندسازان و هنرمندان به چراغی روشن در سینمای مستند ایران تبدیل شده است و استقامت و درخشش آن مراقبت جمعی از دوستداران فرهنگ است. و هنر این سرزمین ایران اسلامی در 40 سال گذشته جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی معتبری داشته است که سینما حقیقت یکی از مهم ترین آنهاست و تداوم آن تا شانزدهمین دوره آن مایه مباهات و رضایت است. اهتمام به عدالت فرهنگی به عنوان یکی از اساسی ترین اولویت های دولت مردمی یکی از مولفه های سینمای مستند ایران است.

آنچه در خاطره سینمای مستند می ماند تلاش آن برای ثبت واقعیت به شیوه ای منصفانه و هنرمندانه است. خالقان چشم و چراغ ما هستند و بیش از هر قشری صدای جامعه را به گوش قدرت می رسانند. از این منظر مستند هوشمندانه و منصفانه به نقد، هشدار و ارائه راهکارهای برون رفت از بحران می پردازد. هنرمند آنچه را که می بیند می گوید. پس شرط راست گفتن، دیدن حقیقت است. بنابراین هنر سینمای مستند تنها شایسته سازندگانی است که حقیقت را به درستی ببینند و آنچه را هنرمندانه می بینند روایت کنند.

از این منظر هنرمندان مستندساز نمونه ای از جهادگران جهاد تبیینی هستند. تحریف حقیقت یک چالش بزرگ برای نسل جوان ما است. از همه کسانی که در این زمینه نقش ایفا می کنند انتظار می رود با محصولات خود از اعوجاج جلوگیری کنند. خوشحالم که در شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت فرصتی فراهم شد تا بدرخشم و آثاری دیده شوم که واقعیت امروز ایران را توصیف می کنند، صدای نسل جوان، آیینه تمام نمای فرهنگ، آداب و رسوم و اقوام ایران زمین بودند. چشم مخاطبان داخلی.و خارجی قرار داد.

انعکاس روح بلند هنرمند ایرانی و ذوق و هنر نسل امروز، نسل پرسشگر و نسل امیدوار به آینده روشن در مستندهای این دوره به خوبی نمایان است. آثار و آمار این دوره نوید روزهای امیدوارکننده ای را برای سینمای مستند ایران می دهد. حضور پر رنگ مستندسازان جوان، تعداد آثار ساخته شده در خارج از تهران توسط فیلمسازان استانی، تنوع و انبوه آثاری که در بخش شهید آوینی به رقابت می پردازند و نمایش تصاویر جوانان و نوجوانان امروزی، همگی نشان از گستردگی آن دارد. از سینمای مستند امروز توجه مناسب و هدفمند به حمایت از سینمای رو به رشدی که در استان ها جریان داشت و توجه به مضامین دینی و راهبردی و سوابق مستند این دوران از جمله امتیازات این دوره از جشنواره سینما حقیقت است.

در خاتمه با آرزوی توفیق روزافزون برای سازندگان، سینماگران و اهالی عرصه فرهنگ و هنر، از درگاه خداوند متعال خواستارم که چراغ حقیقت جویی و عدالت خواهی را در این سرزمین همیشه حفظ کند.

محمد مهدی اسماعیلی”

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما-قکریت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از 29 تا 25 آذرماه در پردیس ملت برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید