اختتامیه استانی اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر در کرمان برگزار شد


ساعت: 14:02
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881365

مراسم اختتامیه استانی و اهدای جوایز برگزیدگان نخستین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر با حضور مسئولان و برگزیدگان این جشنواره در کرمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; ظهر امروز مراسم اختتامیه استانی و اهدای جوایز برگزیدگان نخستین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر با حضور مسئولان و برگزیدگان این جشنواره برگزار شد.

ماشاالله مهرعلیزاده با بیان اینکه در این جشنواره مسئولین به ویژه سردار حسین معروفی فرمانده سپاه طرالله و اداره کل فرهنگ و رهبری اسلامی استان کرمان ما را یاری کردند، گفت: با اجرای سرود سلام فرمانده، یک تغییر اساسی در سرود ایجاد شد و افرادی مانند آن از ما در سرود رویکردی می خواهند.

معاون فرهنگی هنری سپاه تارولا استان کرمان با اشاره به اجرای سرود در دوران دفاع مقدس و پس از آن گفت: وظیفه ما در این زمینه سنگین شده است و باید برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم خودمان را حفظ کنیم. موقعیت .


8145fb27 3091 4ccf b451 93846fe5ac31 خبر خاکستری

وی با اشاره به مطلب فوق تاکید کرد: کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام است و باید در این عرصه بدرخشیم و در این عرصه به دنبال اندیشه ناب باشیم.

مجتبی یداللهی دبیر این جشنواره با اشاره به ثبت نام 33 گروه در این جشنواره که از این تعداد 12 گروه در صحنه اجرا حضور دارند، گفت: در دهه 80 دفتر موسیقی و سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. ارشاد فقط در حوزه موسیقی فعال بود اما در دهه 90 با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری موضوع سرود نیز در این دفتر مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: در این جشنواره گروه موسیقی دارک از شهر کرمان مسجد حضرت ولی عصر(عج) به عنوان اولین گروه موسیقی و گروه موسیقی عاشقان ولایت از شهرستان شهربابک با سه هزار رای به عنوان برگزیده مردم در بخش رای گیری مردمی شناخته شدند. و سرود راور سیتی بالاترین رتبه را در بخش پخش آتا کسب کرد.


18c6d91b bedc 4751 86ed 905f518dc3a7 خبر خاکستری

محسن روحی با تاکید بر اینکه امیدواریم به این نکته توجه شود که نیت انجام کارها فی سبیل الله است، گفت: اتفاقی که در اجرای آهنگ مداحی فرمانده افتاد این بود که چون نیت بسم الله بود. ، این کار به این شکل دیده شد.

مدیر اداره کل فرهنگ و رهبری اسلامی استان کرمان گفت: زمان همگرایی دستگاه های فرهنگی است و باید در زمینه تولیدات فرهنگی جامعه کمک کنیم.

محمدرضا ابراهیمی، رئیس مرکز خلاقیت های فرهنگی هنری بسیج با بیان اینکه آمادگی همکاری همه جانبه و در همه زمینه ها با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را داریم و در این زمینه کم کاری کرده ایم، گفت:


19ed8100 98c0 435d a6b5 cb9312ee6623 خبر خاکستری

وی با تاکید بر اینکه باید تیم های فکری برای گسترش گفتمان اسلامی داشته باشیم، گفت: سرود در اوایل انقلاب خالی از موسیقی بود، اما آهنگین بود؛ این سرود در سال 1385 به عنوان سرود در حال اجراست. بنابراین در ظاهر سرود نباید به موسیقی توجه کرد، بلکه باید قسمت بیشتری از محتوای ارزشمند را در نظر گرفت.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: آهنگ سلام فرمانده ساده و قابل فهم بود که در اکثر کشورهای دنیا با استقبال مواجه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید