دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شرکت کنندگان در جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر


ساعت: 18:36
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880902

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با شرکت کنندگان اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر گفت: بهترین و ماندگارترین تولیدات سرود در کشور همواره از مضامین ارزشمند و انقلابی بهره می برند و این معضل این هنر متعالی را متحول کرده است. به یک هنر مردمی تبدیل شده و اکنون یکی از افتخاراتی است که از اعضای نهضت انقلاب اسلامی محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با شرکت کنندگان اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر گفت: سرود جایگاه مردمی دارد و یکی از آن فناوری های فرهنگی و هنری به شمار می رود که همگام با انقلاب اسلامی رشد و تعالی پیدا کرد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: با توجه به ساختار سازمان مردم نهاد سرود هر چه سرمایه گذاری در این حوزه بیشتر شود به ارتقای سطح فرهنگی جامعه کمک می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخشی دیگر از سخنان خود استقبال گسترده از سرود سلام فرمانده را مورد تاکید قرار داد و گفت: اخلاص عنصر اصلی خلق سرود سلام فرمانده بود و موجب برکت و درخشش این سرود شد. کار کردن اینکه امروزه شاهد تلاوت این سرود به زبان ها و گویش های مختلف در کشورهای مختلف هستیم، ناشی از روحیه جهادی و اخلاص سازندگان آن است.

وی با بیان اینکه اقدامات بزرگ و موثر در عرصه فرهنگ و هنر نیازمند روحیه جهادی و انقلابی است، تاکید کرد: وقتی کارها به صورت جهادی و با اخلاص انجام شود، برکات و عنایت خداوند متعال از بین نخواهد رفت. درست مثل اتفاقی که این روزها با آهنگ «سلام فرمانده» افتاد.

سرود نقش موثری در حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و حماسه سازی ملت داشت

در بخشی دیگر از این نشست، مدیر مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج و دبیر جشنواره بین المللی سرود فجر نیز به ارائه آمار شرکت کنندگان در این جشنواره پرداخت و درباره لزوم برگزاری این رویداد موسیقایی گفت: سرودهای انقلابی و صداهای آغاز انقلاب اسلامی و حراست مقدس محور انقلاب کنونی است و نقش موثری در حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و حماسه سازی ملت ایفا کرد.

مصطفی ثابتی نژاد ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز از سرود به عنوان یک اقدام جریان ساز یاد کردند که می تواند به اندازه نسیم بهاری تاثیرگذار باشد.

به گفته وی، در این جشنواره بالغ بر دو هزار و 670 گروه ثبت نام و سه هزار و 682 اثر به دبیرخانه ارسال شد و بالغ بر 25 هزار نفر به عنوان اعضای گروه سرود شرکت کردند.
در این جشنواره 555 گروه موسیقی در سراسر کشور به اجرای زنده پرداختند و بر اساس برآوردها 273 گروه موسیقی در استان ها شناخته و برگزیده شدند.

وی افزود: بررسی شخصیت و مکتب سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از بخش های ویژه این جشنواره است و در این بخش 418 اثر تولید و ارسال شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید