اولین جشنواره بین المللی سرود فجر برگزار می شود

ساعت: 17:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803360

اولین دوره جشنواره بین المللی سرود فجر به همت کانون آفرینش های فرهنگی هنری بسیج با جوایز ویژه برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی زیبایی نژاد رئیس مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج در نشست جشنواره جهانی سرود فجر گفت: در آستانه برگزاری اولین دوره جشنواره سرود فجر در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج هستیم. مضمون سرود از اول انقلاب مهم بوده و از نقاط قوت انقلاب بوده است. با بازگشت امام به کشور، سرود «خمینی دارم» برای ایشان اجرا شد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال 1395 فرمودند سرود در جامعه فرهنگ سازی می کند و همه مردم را در بر می گیرد. مقام معظم رهبری دو نماهنگ ارغوان و ایران ما را نیز منتشر کردند که باز هم اهمیت سرود را نشان می دهد. علاوه بر این، مقام معظم رهبری در سال های اخیر بارها در مورد اهمیت سرود صحبت کرده اند. همه اینها نشان دهنده اهمیت سرود در انقلاب اسلامی است.

رئیس مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج گفت: سرود یکی از برنامه های اصلی بسیج است و در سال های اخیر گروه های زیادی را در شهرها و حتی روستاها تشکیل و حمایت کرده ایم. اکنون این گروه ها باید در جایی نگاه اجرایی داشته باشند. همه اینها لزوم برگزاری جشنواره ای با موضوع سرود را ثابت کرد. تربیت و کشف استعدادها در کشور، شناسایی گروه ها و خلق آثار ویژه در زمینه سرود از اهداف ماست.

وی ادامه داد: در جشنواره سرود فجر ابتدا مرحله استانی را برگزار می کنیم. ما یک سایت ثبت نام داریم. همه گروه ها در این سایت ثبت نام می کنند. این آثار باید در استودیو ضبط و در سایت بارگذاری شوند. در این مرحله داوران استانی آثار را ارزیابی خواهند کرد. در مرحله اول هیئت داوران 20 گروه انتخاب می شوند. به 10 نفر از آنها جایزه و اهدا خواهد شد. پنج گروه برای اجرای آهنگ های خود در شبکه های استانی در ایام نوروز در مراکز صدا و سیمای استان ها حضور داشتند.

زیبائی نژاد گفت: بر اساس رای مردم هر استان بهترین گروه سرود از نظر مردم انتخاب می شود. همچنین گروهی با نظر هیات داوران به عنوان گروه برتر انتخاب و در مرحله کشوری حضور خواهند داشت.

وی تاکید کرد: رای گیری در بخش دولتی از طریق اپلیکیشنی انجام می شود که هم اکنون در حال توسعه است.

زیبائی نژاد گفت: آخرین مهلت ارسال آثار تا 30 بهمن ماه است. مرحله استانی در اسفند ماه سال 93 برگزار می شود و در پایان فروردین ماه مراسم اختتامیه بخش استانی را برگزار خواهیم کرد. در نهایت گروه های برگزیده این جشنواره به مسابقه سرود نهایی راه خواهند یافت. در پایان خرداد یا اوایل تیرماه گروه های منتخب به اجرای زنده از یکی از تلویزیون های سراسری می پردازند.

وی تاکید کرد: بخش بین المللی را هم داریم که دعوتنامه را منتشر کردیم.

رئیس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج گفت: جشنواره سرود فجر در چهار بخش گروه‌های سرود، بخش کاپلا – هارمونی بدون موسیقی، ترانه‌خوانی و طرح‌ها و ایده‌های نو برگزار می‌شود.

علاوه بر گروه سرود، سایر عوامل تولید هر گروه مانند تنظیم کننده یا آهنگساز نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. این دوره از جشنواره محدودیت سنی ندارد و ویژه پسران است.

زیبای نژاد تاکید کرد: مجموعه بسیج ارگان جریان ساز در بین مردم است. نزدیک به 3000 گروه از سرودها در سیستم های ما ثبت شده و دارای پیام هستند. مراکز آفرینش هنری در استان ها راه اندازی کرده ایم. در سال های اخیر سرود مهمترین محور کار ما بوده است.

گفتنی است این جشنواره به همت کانون فرهنگی هنری بسیج و با همکاری معاونت امور استان های سازمان صدا و سیما، شرکت همراه اول، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود. مدیریت، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و برج میلاد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید