برگزاری اولین جشنواره سرود استانی فجر در اصفهان / فعالیت 500 گروه سرود سرشناس در استان اصفهان


زمان: 07:52 ساعت
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806187

دبیر اولین جشنواره سرود استانی فجر در استان اصفهان:

دبیر اولین جشنواره استانی سرود فجر در اصفهان گفت: اولین جشنواره ملی و بین المللی جشنواره سرود فجر در حال برگزاری است و فراخوان جشنواره 29 دی ماه منتشر شده و تا 30 بهمن مهلت ارسال آثار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ محمد رهنما صبح امروز در نشست خبری اولین جشنواره استانی سرود فجر در اصفهان اظهار داشت: سرود یکی از هنرهایی است که از سال 42 با نهضت امام آغاز شد و در 22 بهمن 1357 به انقلاب رسید و سرود مطابق با انقلاب است. . او در تحقق اهداف انقلاب موثر بود و در 42 سال پس از انقلاب در مناسبت های مختلف نقش خود را نشان داد. مقام معظم رهبری نیز توجه ویژه ای به جریان هنر و سرود داشتند.

دبیر اولین جشنواره سرود استانی فجر در استان اصفهان افزود: یکی از ویژگی های جهانی سرود این است که در ذهن ماندگار است و استان اصفهان حرف اول را از نظر کیفیت و تعداد می نوازد. برگزاری مراسم های مختلف به دلیل تاج گذاری کم شد، اما آهنگ ها این گونه نبود، با اجرای آویز نقش آفرینی کردند و باعث شدند شور و نشاط اجتماعی در بین مردم کم نشود، محقق شدند.

وی گفت: این اتفاقات معاونت فرهنگی و هنری سپاه را بر آن داشت تا این جشنواره را تشکیل دهد. گروه های سرود دوره های آموزشی مختلفی را طی پنج سال گذراندند و 202 مدرس سرود استانی در این دوره شرکت کردند که اولین جشنواره ملی و بین المللی جشنواره است و مهلت ارسال آثار تا 30 بهمن ماه می باشد.

رهنما یادآور شد: شرکت کنندگان پس از ثبت نام در سایت www.festivalsoroor.ir آثار خود را آپلود می کنند و در هفته اول اسفند ماه هیئتی سه نفره از اساتید سرود ملی، کار سایت را ارزیابی و 20 نفر اول را انتخاب می کنند. 30 گروه برای اجرا هیئت داوران اعلام شده خود را معرفی می کنند اما برگزیدگان تنها از طریق هیئت داوران به مرحله کشوری منتقل نمی شوند بلکه بخشی از رای مردم هستند.

وی اعلام کرد: این جشنواره در چهار بخش اصلی سرود، کاپلا، ترتیل خوانی و ایده و طرح برگزار می شود که سه بخش نخست آن نیز در اصفهان برگزار می شود. از بهترین آهنگساز نیز تقدیر شده و تا به امروز تقریبا 83 گروه از استان اصفهان در سایت ثبت نام کرده اند.

دبیر اولین جشنواره استانی سرود فجر در استان اصفهان با اشاره به محورهای جشنواره گفت: محورهای جشنواره امید به آینده، ائمه اطهار(ع)، شخصیت های ملی و مذهبی ائمه و شهدا، مفاخر استانی، پیشکسوتان، مفاخر استانی نوجوانان ایرانی، آینده سازان ایران، سبک زندگی ایرانی – اسلامی، کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی و شکوفایی تولید، مقاومت و تمدن نوین اسلامی، مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم، ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار، مقابله با تاج ، شهدا و مدافعان سلامت، خانواده، جمعیت، بیانیه قدم دوم ظرفیت عدالت است.

وی تاکید کرد: در بخش ویژه نیز به شخصیت و مکتب سردار دلا، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس می پردازیم که به صورت جداگانه در سطح استانی و کشوری مورد سنجش قرار می گیرند.

رهنما اعلام کرد: حدود پنج گروه از گروه های برتر استان از 10 تا 25 فروردین ماه در شبکه استانی حضور پیدا می کنند و یک گروه به انتخاب مردم و یک یا دو گروه از داوران به مرحله کشوری اعزام می شوند. به صحنه ملی

وی در خصوص مراسم اختتامیه این جشنواره افزود: اختتامیه استان 27 فروردین ماه شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود و برگزیدگان به جشنواره کشوری و کشوری راه خواهند یافت. جشنواره در تیرماه برگزار می شود.

دبیر اولین جشنواره استانی سرود فجر در اصفهان ادامه داد: حوزه هنری سپاه با برگزاری این جشنواره قصد هویت بخشی به سرود را دارد و مختص مناسبت های خاصی مانند 22 بهمن نیست. جشنواره بانوان در روستا برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید