تازه عروس ها، هنر خود را با این کیک برنجی به رخ بکشید!

امروز به شما یک پلو مخصوص ایرانی را پیشنهاد می کنیم که می توانید در جشن ها و مجالس خود از مهمانان خود سرو کنید.

این غذا لپه پلو با زیره است که ریشه آن به کرمان می رسد. برای آموزش مرحله به مرحله این پلو متفاوت و خوشمزه با ما همراه باشید.

تازه عروس ها، هنر خود را با این کیک برنجی به رخ بکشید!

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
لپه ها 1 فنجان
برنج 4 لیوان
پیاز 3 عدد وسط
گوشت بره و گوسفند 300 گرم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
زیره 3 قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه کافی

تازه عروس ها، هنر خود را با این کیک برنجی به رخ بکشید!

طرز تهیه پلو با زیره

مرحله اول

برای تهیه زیره برنج خوشمزه ابتدا برنج را بشویید و در ظرف مناسبی بریزید سپس به اندازه ای آب بریزید که 1 بند انگشت برنج را بپوشاند و بگذارید 5 تا 6 ساعت در آب بماند. .خیس شدن

مرحله دوم

بعد از این مدت لپه را در آبکش ریخته و آبکشی کنید. در مرحله بعد 2 عدد پیاز را نگینی خرد کرده و یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید سپس کمی روغن مایع به آن اضافه کنید.

سطح سوم

سپس پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت دهید تا روشن و شفاف شود، سپس لپه را به همراه نمک، زردچوبه و فلفل به تابه اضافه کنید. سپس مواد را در قابلمه سرخ می کنیم تا بوی خامی ادویه و لپه از بین برود.

مرحله چهارم

حالا ۱ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید، سپس اجازه دهید لپه ها در آب جوش بماند تا کاملا بپزند و آب اضافی داخل قابلمه کشیده شود. سپس برنج را شسته و همراه با 1 قاشق چایخوری نمک در یک کاسه آب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه دهید برنج به مدت 1 ساعت در آب خیس بخورد. بعد از این مدت ظرف مناسبی را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید سپس اجازه دهید آب به نقطه جوش برسد.

مرحله ششم

در این مرحله برنج را داخل آبکش می ریزیم و بعد از اینکه آب به جوش آمد برنج را به آن اضافه می کنیم سپس برنج را به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب در حال جوش می گذاریم تا در ابتدا پخته شود. سپس یک دانه برنج را بین دو انگشت له کنید.

مرحله هفتم

اگر اطراف برنج نرم بود و دانه آن کمی چسبناک بود، قابلمه را از روی حرارت بردارید. حالا برنج را در آبکش بریزید و آبکشی کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس مقداری روغن مایع و زعفران پخته شده را در قابلمه مناسبی بریزید.

مرحله هشتم

در این مرحله ته ظرف مورد نظر را در ظرف ثابت می کنیم و یک لایه برنج در ظرف می چینیم. سپس مقداری از لپه پخته شده را روی برنج بمالید، سپس زعفران پخته شده را به همراه زیره روی لپه بریزید.

تازه عروس ها، هنر خود را با این کیک برنجی به رخ بکشید!

مرحله نهم

در صورت تمایل می توانید برای عطر و طعم بهتر زیره را در تابه بدون روغن سرخ کنید. حالا به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود سپس شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دهم

سپس قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم سپس درب قابلمه را با درب می بندیم و روی قابلمه می گذاریم. حالا اجازه دهید مرغ به مدت 45 دقیقه روی آتش بماند تا کاملا بپزد. در این مدت کوفته ها را آماده می کنیم.

مرحله یازدهم

برای تهیه کوفته ابتدا گوشت گوسفندی را ریز خرد کرده سپس در ظرف مناسبی چرخ کنید. سپس پیاز باقی مانده را با دندان های ریز رنده شده رنده کرده و از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله دوازدهم

حالا پیاز رنده شده را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه به کاسه گوشت چرخ کرده اضافه کنید سپس مخلوط کنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. سپس قیمه را به اندازه یک گردو بردارید و خرد کنید.

مرحله سیزدهم

به همین ترتیب ادامه می دهیم تا سس گوشت تمام شود سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع اضافه می کنیم. حالا کوفته ها را به تابه اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله چهاردهم

وقتی کوفته ها کاملا سرخ شدند، پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید، سپس تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. سپس کوفته ها را با رب گوجه فرنگی تفت می دهیم تا رب به خورد گوشت برود.

مرحله پانزدهم

بعد از 45 دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید سپس پلو را هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. سپس برنج را در بشقاب مورد نظر می ریزیم سپس کوفته ها را کنار آن چیده و سرو می کنیم. نوش جان.