سوگند دوستان زاکانی به دیدارهای خانوادگی او در شهرداری تهران/ این شهر عروس هزار تازه عروس است

سوگند دوستان زاکانی به دیدارهای خانوادگی او در شهرداری تهران/ این شهر عروس هزار تازه عروس است

روز جدید : علیرضا زاکانی انتصاب دامادش به عنوان دستیار ویژه خود را به دلایلی که افکار عمومی قبول نکرده است را توجیه کرد و متهم به انتصاب یکی از اعضای خانواده در شهرداری شد.

این مقام عالی رتبه مرکز پژوهش های مجلس از ابتدای ورودش به شهرداری تهران مورد انتقاد برخی از اعضای شورای شهر و افکار عمومی قرار گرفت و هر جمله ای که می گفت، اگرچه سعی در توجیه آن در رسانه ها داشت، این بود. به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. .

وی با وجود اینکه برای خارج شدن از حاشیه تلاش کرد تعدادی از شهرداران منطقه را از بدنه خود انتخاب کند، اما همه معاونان خود را به جز بازمانده دوره قبل برکنار کرد و در نهایت برخی از نزدیکان خود وارد نظام شدند. . افرادی که در چهار سال گذشته در گوشه و کنار کار کرده بودند و اکنون با آمدن Threats در تصنیف دوباره متحد شده اند. از مدیرکل دفترش تا مدیر مرکز ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری و مدیرعامل موسسه همشهری.

اما انتصاب اخیر زاکانی با واکنش های تند مردمی مواجه شد و مردم اظهارات وی در مناظره انتخاباتی را یادآور شدند که «ما به مردم دروغ نمی گوییم و دولت را با تورم اداره نمی کنیم». به جای مدیران از شایستگان استفاده می کنیم و از خانواده خود در پست های مدیریتی استفاده نمی کنیم. زاکانی چند روز پیش داماد خود حسین حیدری را به عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری های نوین و نوآوری شهری منصوب کرد.

تانک انقلابی رفت!

«تانک انقلاب رفت»، «تمام شهر را کاری نکن که می خواهم داماد فلانی شوم». این شامل توییت های انتقادی علیه زاکانی و انتصاب داماد او بود. برخی به بخشنامه اخیر زاکانی نیز اشاره کردند که «حتی به کارگیری افراد به صورت رایگان در شهرداری تهران ممنوع است». البته زاکانی نیز زمینه ساز این بخشنامه شد و این استخدام منوط به هماهنگی با معاونت گلایدر است.

البته این تمام تلاش زاکانی برای وادار کردن نزدیکانش به انتشار نیست. برخی رسانه ها از تلاش زاکانی برای جذب دامادش مسعود فیاضی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش خبر دادند. علاوه بر این، او در روزهای ابتدایی شهرداری، پیام تیراندازی پسر خواهرش را از موسسه همشهری یا سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دنبال می کرد.

چمران: در انتصابات شهردار تهران باید قانون رعایت شود

مهدی چمران، رئیس شورای شهر روز سه شنبه در اولین واکنش به انتصاب زاکانی در جمع خبرنگاران گفت: در این انتصاب حضور نداشتم اما می خواهم ببینم چه خبر است، شنیده ام اما پیگیر این موضوع هستم، این قرار ملاقات بر اساس نسبت و موارد دیگر. “” اینطور نبود، اما من یک سوال میپرسم.”

وی درباره مغایرت این انتصاب با مصوبه شورای شهر تهران نیز توضیح داد: «تعارض منافع با انتصاب اقوام متفاوت است. بحث مخالفت نیست بلکه قانون است و هر قانونی باید اعمال شود. شهردار قطعا این را خواهد پذیرفت.»

به گفته رئیس شورای شهر تهران، حتی اگر فرد نزدیکی هم باشد، می تواند سمتی هم داشته باشد، به شرطی که فرصت پذیرش انتصابات را داشته باشد.

ماده قانونی که چمران آن را ربطی به این انتصاب می داند، ماده 10 قانون تعارض منافع است که بر اساس آن استخدام بستگان مدیران شهرداری در تهران و واحدهای ذیربط و بستگان اعضای شورای اسلامی شهر تهران است. تهران در مدت اقامت در شهرداری تهران و سازمان های تابعه و شورای اسلامی شهر تهران ممنوع است. ماده 15 این قانون نیز ضمانت اجرای این مصوبه را دارد: «عدم رعایت هر یک از مفاد این مصوبه تخلف اداری محسوب می شود. محکومیت به استناد ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 1372 مگر اینکه در قوانین دیگر مجازات های سنگین دیگری پیش بینی شده باشد. «این امر مستثنی از معرفی مجرم برای رسیدگی کیفری در قوه قضائیه نیست.

در پی انتشار این بند قانونی و اعتراض ها، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران و از مدافعان سرسخت زاکانی با انتشار توضیحاتی دلیل انتصاب داماد زاکانی به عنوان دستیار ویژه را اعتماد زاکانی به وی عنوان کرد. !

دامادی که قرار است چشم و گوش شهردار باشد!

نادعلی گفت: اینکه تهران باید به کلان شهر جهان اسلام تبدیل شود جز با تغییر در بستر فناوری اطلاعات امکان پذیر نیست. شهرداری تهران سازمان بزرگی است که کل عملیات اجرایی، خدماتی، نظارتی، بازرسی و ارزیابی آن نیازمند اشراف فوری در محیطی امن و مبتنی بر فناوری اطلاعات و حداکثر هوشمندی است.

به گفته نادعلی، «حوزه اطلاعات و فناوری اطلاعات از نظر امنیت و حساسیت ارتباطات مانند چشم و گوش شهردار است. از این رو علاوه بر فعالیت های اجرایی خاص همکاران شهرداری در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، نمایندگان مجلس، سازمان ها و شرکت ها نیازمند یک مرکز شفاف و متمرکز مسئولیت نسبت به شهردار بودند که هم در این زمینه متخصص باشد و هم صددرصد مورد اعتماد و اعتماد باشد. این منطقه توسط خود شهردار؛ به همین دلیل دکتر زاکانی از مهندس حسین حیدری که هم در این زمینه متخصص و مجرب و مورد اعتماد کامل است دعوت کرده است تا از طرف ایشان و چشم و گوش شهردار در این زمینه و دستیار ویژه ایشان این مسئولیت را بر عهده بگیرد. و بازرس. برای باهوش شدن.”

نادعلی تاکید کرد: با توجه به حساسیت تهدید به درگیری، همیشه داشته و دارد و به دلیل نزدیک بودن تصمیم گرفته است که هیچ رابطه استخدامی با شهرداری نداشته باشد و به همین دلیل از شهرداری تهران حقوقی دریافت نمی کند. و البته حیدری هم چنین فایل هایی دارد. او در بخش خصوصی حرفه ای دارد که نیازی به کار یا ارتباط مالی با شهرداری ندارد.

به نظر می رسد اصرار زاکانی برای اعلام این موضوع و صدور حکم علنی در محدوده ای محدود و مشخص برای حیدری نیز از این جهت است که اولاً وی نیاز به اطمینان کامل در این زمینه دارد و ثانیاً هیچکس فکر نمی کند نزدیکان وی دخالت کنند. در هر زمینه ای همه چیز باید به روشنی گفته و برای مردم توضیح داده شود.
توضیح عجیب زنی برای انتصاب دامادش

بلافاصله پس از انتشار این توییت، زاکانی به فیلدهای ایجاد شده در توییت پاسخ داد. وی گفت: برای پاسخ به خدمت اقوام: آقای مهندس حیدری هیچ گونه رابطه استخدامی با شهرداری و دریافتی از آن نخواهد داشت و تنها از تجربیات و دانش علمی ایشان در حوزه بهسازی شهر تهران استفاده خواهم کرد. این کار غیرقانونی نبوده و این تصمیم فقط برای اشراف و نظارت دقیق ایشان از طریق ایشان در این پروژه مهم صادر شده است.»

این موضوع از سوی برخی مصرف کنندگان و نیروهای شهرداری رد شده است و معتقدند نیاز به عقد قرارداد کار منجر به رانت های کلان نمی شود و صرف حضور در شهرداری برای دستیابی به منافعی کافی است.

به سختی: داماد زاکانی کارشناس است!

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به انتصابات اخیر علیرضا زاکانی، شهردار تهران از جمله داماد وی به جامعه ۲۴ گفت: این انتصاب از سوی شهردار انجام شده و باید توضیح دهند. ” من می توانم از این انتصاب انتقاد کنم یا بپذیرم، اما اینکه داماد خود را که در این زمینه تخصص دارد و محل مشاوره است را به عنوان دستیار ویژه در این زمینه منصوب کرده اند، البته باید به وضوح توضیح داده شود. عدم وجود رابطه استخدامی بین شهرداری و داماد شهردار نیز نشانه شفافیت است.

وی ادامه می دهد: در بسیاری از سازمان ها افراد زیادی هستند که در اخراج ها، انتصاب ها و تصمیم گیری های مهم شرکت می کنند، اما هرگز نامی از آنها برده نمی شود و جایگاه آنها در سازمان مشخص نیست، اما اعلام می شود که شرح وظایف آنها بدون استخدام و در چه شرایطی است. جایی که سازمان در آن قرار دارد، وظایف کارکنان این سازمان را نیز مشخص می کند و می دانند این فرد از کجا آمده، چه مسئولیت هایی دارد و به راحتی می توان بر فعالیت های او نظارت کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: قانونی یا غیرقانونی بودن چنین انتصابی و شامل بند ده رفع تعارض یا نبودن آن باید مورد تردید قرار گیرد. برخی انتقاد می کنند که باید از نظر قانونی مورد توجه قرار گیرد.

بی اعتمادی تهدید به بدنه شهرداری؟

آیا استفاده از داماد زنی به عنوان گوش و چشم به نشانه بی اعتمادی به بدنه شهرداری برای او سخت نیست؟ وی می گوید: 75 درصد انتصابات زاکانی از سوی شهرداری است که نشان از اعتماد وی به بدنه دارد. حیدری فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف و از نابغه های اطلاعاتی است و باید افراد دیگری در شهرداری حضور داشته باشند که می توان از آنها مشورت کرد اما آن انتخاب شهردار تهران است. در شورا نیز بر کار مدیران نظارت می کنیم و موارد لازم را اعلام می کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه تعداد انتصابات دستیار ویژه شهردار در این مدت افزایش یافته است و به نظر می رسد به جای کارکنان شهرداری، معاونان شهردار می خواهند شهرداری را اداره کنند، می گوید: اینطور نیست؛ اما این طور نیست. دستیاران ویژه ادبیات جدیدی هستند اما ساختار شهرداری تهران در این حوزه تغییر نمی کند.
تقدیر از رئیس سازمان زیبایی!

یکی دیگر از انتصابات بلندپایه ایام تهدیدات، انتخاب رضا صیادی، موسس سایت مداحی عقیق، فعال رسانه ای و داماد تهدیدها به عنوان رئیس سازمان زیبایی است. سوالی که باز هم واکنش تند مردم را در پی داشت. «رضا صیادی» رئیس جدید سازمان زیباسازی شهر تهران؛ «دانشجوی سه منطقه و سردبیر سابق همشهری آیا.» از جمله اینکه مردم از این قرار تعجب کردند.

نادعلی درباره انتصاب یک مداح و مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز می گوید: من در معرفی و انتصاب ایشان نقشی نداشتم، اما از توانایی های ایشان مطلع هستم. او مردی موفق و مدیر سایت عقیق در زمینه مداحی است. به نظر می رسد در شرایط غبارآلود فعلی برای تنویر افکار عمومی برای این انتصابات توضیحاتی داده است. اما در حوزه زیباسازی دو بحث اقتصادی و بحث تفکر فرهنگی تبلیغی وجود دارد و در حوزه دوم کاستی هایی وجود دارد که حضور آن می تواند مثمر ثمر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید