توضیحات شهرداری تهران برای قرار دادن نام زاکانی بر روی سنگ یادبود نیما یوشید: این سلیقه شخصی و تصمیم یکی از همکاران بود.

توضیح شهرداری تهران در خصوص قرار دادن نام تهدیدات بر روی سنگ یادبود

روز جدید عبدالمطهر محمدانی، سخنگوی شهرداری تهران درباره نصب سنگ یادبود نیما یوشیج و درج نام شهردار تهران بر روی آن توضیحاتی ارائه کرد. سخنگوی تهران گفت: متأسفانه بنا به سلیقه و تصمیم شخصی یکی از همکاران، نام شهردار تهران نیز بر روی این سنگ یادبود درج شد.

سخنگوی تهران درباره نصب سنگ یادبود نیما یوشیدج و درج نام شهردار تهران بر روی آن توضیحاتی داد.

عبدالمطهر محمدانی با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر درج نام تهران بر سنگ مزار جدید نیما، گفت: پیکر نیما یوشی تا اوایل دهه 70 در معبد امامزاده عبدالله تهران به خاک سپرده شد و پس از آن به زادگاهش منتقل شد. محل دفن نیما یوشی برای مدتی در امامزاده عبدالله نه تنها سنگ نداشت بلکه متاسفانه در سال های اخیر به مکانی نامناسب برای پرورش گیاهان خودرو تبدیل شده است.

وی ادامه داد: همکاران فرهنگی یکی از محلات منطقه 20 برای مراسم عروسی نیما یوشیدج سنگ یادبودی تهیه کرده اند تا در مراسم ختم سابق وی در امامزاده عبدالله بر روی این سنگ نقش بسته شود.

سخنگوی تهران گفت: متأسفانه بنا به سلیقه و تصمیم شخصی یکی از همکاران، نام شهردار تهران نیز بر روی این سنگ یادبود درج شد.

محمدهانی خاطرنشان کرد: نه تنها نام شهردار تهران از روی این سنگ یادبود حذف شده، بلکه نحوه نصب و جاگذاری آن نیز کاملاً شبیه یادمان این شاعر فقید است.

وی افزود: با این حال تصمیم بر این شد که سازه کوچکی به عنوان یادبود مرحوم نیما یوشیج طراحی و در همان محل نصب شود.

سخنگوی شهرداری تهران در خصوص اقدام نفیس در خصوص نام شهردار تهران با تاکید بر این یادواره گفت: درج نام شهردار و یا بسیجی نام بردن وی برخلاف روحیه و تفکر بسیجیان فراری از شهرت و گمنامی است. و به طور کلی برای مدیران شهری. از قسمت ها مشخص است که زاکانی نه تنها از چنین رفتاری استقبال نمی کند، بلکه قطعا دستور برخورد با این گونه اقدامات غیرقانونی را خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید