عرق تان خشک شود، پس از آن دیدارهای خانوادگی را آغاز کنید/ اکنون بهترین زمان برای بازگشت اصلاح طلبان به میان مردم است.

بگذارید عرقتان خشک شود، سپس جمع های خانوادگی را شروع کنید/ اکنون بهترین زمان برای بازگشت اصلاح طلبان به میان مردم است.

روز جدید یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: می بینیم که افرادی که تجربه و تخصص ندارند تنها به دلیل اینکه در باند هستند و از اقوام خود هستند در سمت هایی قرار می گیرند. این افراد برای توجیه خود قیمت متفاوتی می‌گیرند.» قبلا همین افراد با وابستگی خانوادگی مخالف بودند و به دیگران برچسب هزار و یک خانواده می زدند. دوستان عرق تان خشک شود بعد تعهدات خانوادگی را شروع کنید آنها به دنبال منافع گروهی و جناحی هستند و بقای خود را در بقای نظام نمی بینند و تنها در بقای خود می بینند در حالی که سرمایه کشور نباید به عنوان غنیمت نظامی تلقی شود.

جواد امام، دبیرکل مجمع پیشکسوتان اصلاحات در خصوص وضعیت جریان اصلاحات و برنامه های آن گفت: انتخابات را رصد و مناسب سازی کنید و از طرفی با خودتان برخورد کنید، با آسیب شناسی طیف های داخلی درگیر شوید. جریان اصلاحات، به سمت یک دستور کار مرکزی حرکت کند و توجه بیشتری به مردم داشته باشد و به قول خودشان به مردم بازگردد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد اصلاح طلبان امروز بهترین فرصت را برای توجه بیشتر به خود یافته اند و وقت خود را صرف رصد و برنامه ریزی آینده کشور و تامین مطالبات مردم کرده اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه گفت: فکر نمی کنم جریان اصلاحات چنین فرصتی را داشته باشد. زیرا این جریان، دوره هشت ساله دولت آقای خاتمی در دوره ای بود که می توان گفت حضور چشمگیر، مشهود و مفیدی در دولت داشته است. و در دولت آقای روحانی، اصلاح طلبان علیرغم حمایت از دولت و همه کسانی که اذعان دارند دولت او با رای اصلاح طلبان روی کار آمده است، ممکن است تعداد کمی از اصلاح طلبان در دولت داشته باشند، اما جریان اصلاحات وجود ندارد. نقشی در دولت یازدهم یا دوازدهم. و در دولت آقای احمدی نژاد تکلیف روشن بود.

وی ادامه داد: امروز همه نیروها متحدالشکل، همگرا، یکپارچه و نزدیک به هم کار می کنند و همه جریان های رقیب را حذف می کنند و ما هم دعا می کنیم که موفق شوند، اما آنچه مشخص است این است که فعالیت ها و اقدامات امروز منطبق بر آن نیست. مطالبات مردم است و ربطی به شعارهایی که داده شده ندارد، بر اساس نگاه خوشبینانه دولت فعلی، دولت سوم آقای احمدی نژاد است و از نظر حکمرانی و قدرت حتی ضعیف تر به نظر می رسد.

یکی از اعضای جبهه اصلاحات ایران در خصوص جلسات این جبهه سیاسی گفت: با این وجود امروز جریان اصلاحات باید به نوسازی خود و گفتمان آن توجه بیشتری داشته باشد؛ این موضوع هم اکنون در جلسات اصلاحات در دستور کار قرار گرفته است. جبهه و تحت تعقیب است.

امام در خصوص پایین بودن کیفیت برخی انتصابات که حتی مورد اعتراض نزدیکان دولت و حامیان رئیس جمهور جدید قرار گرفت، گفت: متأسفانه دولت به عنوان طعمه دیده می شود و آنچه کشور کم دارد منافع ملی است. اقلیتی نشان داده اند که حاضرند همه منافع کشور را برای رسیدن به جایگاه و پیروزی قربانی کنند. امروز متأسفانه شاهد نقطه تماس نیروهای انقلابی نیستیم در حالی که نیروهایی که در نظام معتقدند. یک سری اصول و قواعد همه ایرانی و وفادار به نظام و انقلاب اما کار به جایی رسیده که هرکسی مثل این اقلیت فکر می کند حق کار ندارد.

وی افزود: حجم تغییراتی که اکنون در حال وقوع است بیشتر از حجم تحولات و توسعه از زمان انقلاب اسلامی است. برخی حضور جوانان و بحث جوانان را با دهه شصت مقایسه می کنند که در این شرایط انقلابی این اتفاقات اجتناب ناپذیر بود. اما امروز پس از گذشت چندین دهه از انقلاب و صرف آموزش نیروی انسانی که هزینه های آن نیز بر دوش مردم و کشور است، درست نیست که این همه تجربیات و هزینه ها را به یکباره نادیده بگیریم. او جوان توانمند و با تجربه ای نیست که حتی با مسئولان ارتباط داشته باشد، اما شرایط جامعه نشان می دهد که روشی که می کند این است که آقایان فکر می کنند جنگ ایران و عراق بوده و خاکریز دشمن را در اختیار گرفته اند. این یک کتاب نیست، بنابراین آنها می توانند افکار عمومی را نادیده بگیرند و هر کاری که می خواهند انجام دهند.

وی گفت: این تا زمانی است که سرمایه نیروی کار ما ارزشمند است و همه اینها سرمایه نیروی سیاسی نیست که آنها را اخراج کند. آموزش آنها در این کشور هزینه زیادی دارد، اکنون می بینیم که این افراد فقط به خاطر منتسب به آنها چنین قرار ملاقات هایی می گذارند، شرم آورتر است که این کار را به تنهایی انجام دهند و مضر است.

وی تاکید کرد: می توان جوانان را به عنوان دستیار استخدام کرد و این خیلی خوب است اما من جمله مشاوران جوان را متوجه نمی شوم. یک فرد بی تجربه چه توصیه ای می خواهد بکند؟ آنها باید مدیران را بازنشسته کنند و جوانان را در مسائلی رها کنند که به سطوح بالاتری برسد. قبلا همین افراد با وابستگی خانوادگی مخالف بودند و به دیگران برچسب هزار و یک خانواده می زدند. دوستان عرق تان خشک شود سپس جلسات خانوادگی را راه بیندازید آنها به دنبال منافع گروهی و جناحی هستند و بقای خود را در بقای نظام نمی بینند و تنها در بقای خود می بینند در حالی که سرمایه کشور را نباید غنیمت نظامی دانست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: بهای این رفتار تا زمانی که کشور یک بار در دولت آقای احمدی نژاد آن هزینه را پرداخته است جبران ناپذیر است. من منکر استفاده از جوان نیستم، باید از جوانان استفاده شود و مدیرانی که سنشان بالاست باید جوانترها جایگزین شوند و کار به جوان ها سپرده شود، اما جوانان جوان با تجربه به دانش مربوط می شوند. آیا می توان مبارزه برای تخصص و تعهد را در کشور آغاز کرد؟ ما قطعا جوانان متخصص و متعهد داریم اما جدایی آنها نیروهای متخصص و متعهد را زیر سوال می برد.

وی افزود: پس از 4 دهه در این کشور شاهد مبارزه برای تخصص و تعهد هستیم. من معتقدم که کار کسانی که ادعای متعهد بودن دارند و تجربه قرار گرفتن در موقعیت هایی را ندارند که صلاحیت علم و فناوری روز را ندارند، چیزی جز خیانت نیست و چیزی جز بهای مردم و دولت به ارمغان نمی آورد. . بنابراین علاقه مندان به موضوع نامزدی باید بدانند که تعامل با تخصص می تواند مشکلات امروز را حل کند اما تعامل بدون تخصص فایده ای جز ضرر ندارد.

دبیرکل مجمع پیشکسوتان اصلاحات در ادامه به تنگ شدن دایره حاضران در عرصه سیاسی در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم که دایره به قدری تنگ شده است که حتی هیچ جریان سیاسی را شامل نمی شود. اما در انتخابات هم دیدید که اصولگرایان مثل آقای علی لاریجانی تحمل نشدند، با تجربه و دانش که یکی از اصولگرایان پیشرو و منطقی است آنها را رد می کند، معلوم می شود که وضعیت چگونه است.

وی ادامه داد: زمانی سلایق را حذف می کردیم اما مردم روی صحنه هستند. اما امروز با حذف سلیقه و بی تفاوتی مردم اکثر مردم را پای صندوق های رای عصبانی کرده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که «اگر آقای رئیسی بخواهد با آقای خاتمی ملاقات کند و در امور کشور با ایشان مشورت کند، واکنش رئیس دولت اصلاحات چه خواهد بود؟» آینده کشور جمهوریت است. سیستم و دولت به مردم، فکر نمی‌کنم هیچ کمکی به آن وارد شود.

وی ادامه داد: آقای خاتمی همواره تمام تلاش خود را برای اصلاح و ترمیم این فضا و ایجاد آشتی بین مردم و دولت و ترمیم روابط گسسته انجام می دهد تا حلقه و پشتوانه نظام شوند.

دیدگاهتان را بنویسید