تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر مشهد

به گزارش خبرگزاری موج


قدمت تئاتر مشهد به سال 1290 می رسد. این زمانی بود که جمعی از روشنفکران مشهدی و تجار روسی ساکن این شهر به فکر ایجاد یک تئاتر افتادند. به روایتی که در کتاب تاریخ تئاتر مشهد آمده است، اولین تماشاخانه رسمی در کوچه ارگ ​​ساخته شد و به محلی برای حضور هنرمندان و هنردوستان شهر تبدیل شد. اکنون مدت زیادی از زمانی که تئاتر مشهد میزبان اجراهای ترجمه شده و فانتزی و نمایش های صحنه ای شعبده بازی و رزمی بود می گذرد. امروزه تئاترهای مشهد مأمنی است برای دوستداران هنرهای نمایشی که با تمام وجود از میراث نسل های گذشته پاسداری می کنند. در این مقاله با تئاترهای مشهد آشنا می شوید.

تئاترهای مشهد

تئاتر شمیل در مشهد

تئاتر شمایل نه تنها یک سالن نمایش تئاتر، بلکه یک آکادمی آموزشی در زمینه هنرهای نمایشی است. موسسه هنری شمایل به مدیریت «مسعود عقلی» نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر حدود 20 سال است که در مشهد فعالیت می کند. برگزاری دوره های فیلمسازی، کارگردانی تئاتر، نمایشنامه نویسی و بازیگری از جمله فعالیت های آموزشی شمایل است.

برخی از نمایش های اجرا شده در این تماشاخانه آثاری است که توسط دانشجویان برگزیده موسسه تولید شده است. این تماشاخانه در منطقه سن آباد قرار داشت. آدرس و شماره تلفن جدید موسسه شمایل را در زیر بخوانید:

  • نشانی: احمدآباد خیابان پاستور 11 پلاک 2
  • شماره تلفن: 05138465523

عاشقان تئاتر در خارج از مشهد، زحمت سفر از راه دور و نزدیک را می کشند تا بر صندلی های تئاترهای این شهر بنشینند. با کلیک بر روی لینک https://utravs.com/hotel/Mashhad-htl می توانید یکی از هتل های مشهد را از هر منبعی که متناسب با بودجه تان است رزرو کنید و بدون نگرانی از محل اقامت خود به سالن های تئاتر شهر بروید.

پردیس تئاتر مستقل مشهد

پردیس تئاتر مستقل اولین مجموعه خصوصی تئاتر شرق کشور یکی از تئاترهای نسبتاً جدید مشهد محسوب می شود. پردیس مستقل که حدود هفت سال از آغاز به کار آن می گذرد با مدیریت «یاسر عودی» و «عادل توکلی نسب» در دو حوزه تولید تئاتر و اجرا و برگزاری دوره های آموزشی اداره می شود.

دوره های بازیگری، کارگردانی تئاتر، نمایشنامه نویسی و گریم از جمله دوره های مستقل پردیس برای بزرگسالان است و دوره های نمایش خلاق کارگاه های تخصصی است که برای گروه هدف کودک و نوجوان برگزار می شود.

دو سالن تئاتر (تالار استاد لطفی و سالن انوشیروان ارجمند)، استودیو تمرین، استودیو ضبط و سفره خانه از امکانات این موسسه هنری است. پردیس تئاتر مستقل پیش از این در منطقه بلوار وکیل آباد (اقبال لاهوری) قرار داشت. آدرس جدید تئاتر مستقل مشهد و شماره این موسسه را بخوانید.

  • نشانی: بین میدان حافظ و میدان صارمی، خیابان صارمی 50، پلاک 78
  • شماره تلفن: 09159793479 و 05138905567

حوزه هنری مشهد

حوزه هنری با دو سالن نمایش یکی از مراجع هنرهای نمایشی مشهد محسوب می شود. تئاتر اشرک و تئاتر استاد نوری – که سالن نسبتاً جدیدی است – محل اجرای تئاتر، دوره های نمایشنامه خوانی و جشنواره های تئاتر در این شهر است. سالن استاد نوری مشهد یک سالن دو طرفه جعبه سیاه با ظرفیت 123 تماشاگر است. حوزه هنری «مجید عسکری» جدای از هنرمندان و هنردوستان با برگزاری دوره های آموزشی مختلف، محلی برای حضور هنرجویان هنر تئاتر نیز می باشد.

  • نشانی: بلوار هاشمیه بین هاشمیه 20 و 22
  • شماره تلفن: 05138830361 و 09371950635

تئاتر شهر مشهد

تئاتر شهر مشهد

برای مخاطب نوجوان تئاتر مشهد، یعنی. نسلی که سنشان اجازه نمی دهد در خیابان ارگ به تئاتر بروند، قدیمی ترین محله تئاتر شهر، تئاتر شهر است. مجموعه ای که در سال 2013 با سالن اصلی و سالن بلک باکس راه اندازی شد. تئاتر شهر مشهد بخشی از مجموعه امام رضا (ع) است که نقطه شروع برگزاری دوره های فرهنگی و هنری در این شهر محسوب می شود. تالارهای تئاتر شهر، تئاتر بهار و تالار نمایش عروسکی تنها مکان‌هایی بودند که قبل از تأسیس تئاترهای جدید و مستقل، هنرمندان و مخاطبان هنرهای نمایشی را در مشهد جمع می‌کردند.

  • نشانی: آزادشهر، بلوار معلم، پارک ملت، مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • شماره تلفن: 05136056379

تماشاخانه کیانیان مشهد

تماشاخانه کیانیان یکی دیگر از تئاترهای مشهد است که با تلاش بخش خصوصی تأسیس شده است. استاد «داود کیانیان» که به افتخار وی این تئاتر نامیده می شود، از خانواده هنرمند کیانیان و از بازیگران و معلمان مشهور تئاتر کودک و نوجوان است.

تئاتر کیانیان مشهد که مرکز تخصصی تئاتر کودک محسوب می شود در سال 1396 آغاز به کار کرد و از امکانات این مجموعه می توان به مرکز تخصصی پلاتو، تئاتر خیمه ای، موزه عروسک، کتابخانه و کارگاه های آموزشی (انیمیشن، عروسک سازی و … اشاره کرد. .).

  • نشانی: خیابان بهاران اول فکوری ۴۵ بلوار فکوری 1.3 مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان
  • شماره تلفن: 05138842615

مرکز تئاتر کربن

مرکز تئاتر کربن مجموعه ای خصوصی است که در سال ۱۳۹۷ به سرپرستی عبدالله العان کارگردان برجسته خراسانی تأسیس شد. کربن به وضوح بر ارائه دوره های آموزشی مانور می دهد. کارگردانی، دراماتورژی، صحنه نگاری و… ایجاد نمایش با تیم هایی متشکل از دانشجویان منتخب موسسه از اقدامات مهم و سازنده این مجموعه است.

مرکز تئاتر کربن دارای چهار سکوی تئاتر است که اغلب محلی برای تمرین گروه های هنری است، اما این امکان را نیز دارند که آثار تولید شده در خود مجموعه را برای عموم مردم به صحنه ببرند. فلات هما روستا در کربن یکی از تماشاخانه هایی است که سابقه میزبانی از هنرمندان مشهدی را دارد.

  • نشانی: بلوار وکیل آباد وکیل آباد 63 آزادگان 2
  • شماره تلفن: 05135012122

خرید بلیط تئاتر در مشهد

خرید بلیط تئاتر در مشهد

امروزه تئاترهای مشهد، قطب دوم تئاتر کشور، پیوندی بین نسلی تلقی می شود که خود را جانشین و ادامه دهنده سنت پیشین تئاتر می داند و جوانانی که علاقه مند به خط شکنی و خاستگاه تئاتر هستند. کار کردن اگر به هنرهای نمایشی علاقه دارید برای خرید بلیط تئاتر مشهد به گیشات مراجعه کنید. در این وب سایت می توانید اطلاعاتی درباره تمامی اجراهایی که در مشهد اجرا می شود را مشاهده کنید. با کلیک بر روی پوستر تئاتر مورد نظر، لیستی از بازیگران، مدت زمان اجرا، مکان تئاتر و روز و ساعت اجرا به شما نمایش داده می شود. اگر کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگران اجراها را نمی شناسید ستون «نظر مردم» و نکاتی که به اجراها داده می شود می تواند در انتخاب تئاتر به شما کمک کند.

آخرین کلمه

تئاتر مشهد فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته تا به زمان ما رسیده است. از زمانی که گروه‌های موسیقی در کافه‌ها و محله‌های پایین خیابان و «سیابون» رفت و آمد کردند و تخت و پرده‌های کوچک و بزرگ را به برنامه‌هایشان می‌کوبیدند. تا دهه 40 و 50 که گروه های نمایشی با آموزش آکادمیک ظهور کردند و نقطه عطف تئاتر خراسان شدند. درخشش گروه های تئاتر مشهد در جشنواره های ملی و بین المللی، مخاطبان مشهدی را به خود جذب می کند. Eutrause مفتخر است که امکان نشستن بر روی صندلی های تئاتر مشهد را با امکان خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل در مشهد برای علاقمندان به تئاتر از سراسر کشور فراهم کند.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها