جزئیات افزایش 5 میلیونی حقوق بازنشستگان

جزئیات افزایش 5 میلیونی حقوق بازنشستگان

بر اساس مصوبه تجمیع، دولت مکلف شد ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند. این مصوبه بازوی این سازمان را برای افزایش دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی باز کرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 در شورای اسلامی از صدور مجوز اولیه احیای حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و محیط زیست خبر داد.

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق:

1- افزایش قاطع حقوق 20 درصدی در سال آینده باید اشاره کنیم که میانگین پیشنهادی دولت 18 درصد بوده است.

2- معافیت از مالیات دستمزد زیر 12 میلیون

3- حداقل حقوق 10 میلیون.

مهدی عیسی زاده نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با پیگیری های فراکسیون بازنشستگان و حمایت کمیسیون تلفیق، 70 درصد از این مبلغ برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​و 170 درصد اعتبار می شود. برای مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال آینده

میزان بدهی دولت بابت کل مطالبات مستمری بگیران کشور متفاوت است و پرداخت بدهی دولت هنوز به صفر نرسیده است، بنابراین با توجه به اقدامات بعدی مجلس بخشی از این بدهی در بودجه سنواتی منظور می شود. برای بدهی دولت به صندوق های بازنشستگی، تا بتوان آن را صرف بهبود معیشت بازنشستگان کرد. با توجه به مطالبات انباشته مستمری بگیران، دولت می تواند با پرداخت وام کم بهره نسبت به بهبود معیشت بازنشستگان اقدام کند تا مشکلات آنان جبران و تا حدودی حل شود.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق درباره میزان «افزایش حقوق و دستمزد» در سال آینده، گفت: این کمیسیون در جلسه صبح امروز خود با افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان کشوری و لشکری ​​موافقت کرد. این در حالی است که دولت 18 درصد در این بخش پیش بینی کرده بود.

نماینده مردم همدان و فامینین در مجلس با بیان اینکه این کمیسیون بر اساس مصوبه خود حداقل دستمزد را 10 میلیون تومان و سقف معافیت مالیاتی حقوق را برای سال آینده 12 میلیون تومان در نظر گرفت، ادامه داد: از طرفی وقتی معافیت مالیاتی حقوق را حذف کنیم، 8 میلیون را به 12 میلیون افزایش می دهیم، یعنی دستمزدهای پایین مشمول افزایش چند درصدی می شود.

رئیس کمیته تلفیق لایحه بودجه 1403 با اشاره به تصویب کمیسیون تلفیق در زمینه تعیین و افزایش سقف مالیات حقوق، ادامه داد: سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد سال آینده 12 میلیون در نظر گرفته شده است. تومان، بنابراین کمیته تصویب کرد. از 12 میلیون تومان تا 16.5 میلیون تومان 10 درصد گذشت. از 16.5 میلیون تومان تا 27 میلیون تومان 15 درصد. از 27 میلیون تومان تا 40 میلیون تومان 20 درصد مالیات و از 40 میلیون تومان بالای 30 درصد.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد؛ بنابراین، افزایش 20 درصدی دستمزد برای همه کارکنان به طور عادلانه در وضع مالیات مدرج انجام شد.

دور جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 با اشاره به مصوبه کمیسیون در مورد حداقل حقوق بازنشستگان، تاکید کرد: کمیسیون حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده را 9 میلیون تومان تعیین کرد که به معنای 90 درصد حقوق بازنشستگان است. حقوقی که خواهد شد با در نظر گرفتن کارگران کم دستمزد.

حاجی بابایی با اشاره به مصوبات کمیسیون در خصوص حقوق بازنشستگان لشکری ​​و لشکری ​​گفت: کمیسیون حقوق بازنشستگان لشکری ​​و لشکری ​​را در سال آینده تصویب کرد که باید 90 درصد شاغلان باشد و 40 درصد این تفاوت حقوق باید باشد. در سال 1403 محقق شود. مثلاً کارمندی 10 میلیون دریافت کرده و با 20 درصد افزایش حقوق، حقوقش به 12 میلیون تومان رسیده است، بنابراین وقتی تفاوت حقوق کارمند و مستمری بگیر مثلاً 3 میلیون تومان است، 40 درصد از این، 3 میلیون تومان در سال 1403، 30 درصد آن را در سال 1404 و 30 درصد دیگر را در سال 1405 دریافت می کند، بنابراین با این شرایط افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته می شود.

وی افزود: همچنین کمیسیون تلفیق مصوب کرد که مصوبه مذکور برای مستمری بگیران تامین اجتماعی در نظر گرفته شود که بر این اساس کمیسیون تصویب کرد 170 درصد از بدهی های تامین اجتماعی دولت توسط دولت پرداخت شود و از این محل مجری قانون خواهد شد. منابع تامین شود.

این عضو شورای اسلامی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی توسط دولت و کارفرمایان تعیین می شود و مجلس در این زمینه تکلیفی ندارد. مجلس در این بخش تنها یک سیاست برای بازنشستگان تامین اجتماعی اتخاذ کرده و منبعی را برای این مصوبه ذکر کرده است. بنابراین، اعتبارات ارائه شده می تواند هم مشکل مواد مخدر را حل کند و هم ابزاری برای انجام همسان سازی مستمری بگیران.

این عضو شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق آستانه و سقف حقوق را تعیین کرده است، ادامه داد: امیدواریم تصمیمات کمیسیون تلفیق در این بند رضایت کارکنان و مستمری بگیران لشکری ​​و کشوری را جلب کند.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه از چند سناریو برای افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران در سال آینده خبر داد.

بحث داغ این روزهای کمیته تلفیق، میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده است. این موضوع مربوط به بررسی لایحه بودجه پیشنهادی دولت است و حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 مجلس در این خصوص گفت: کمیسیون تلفیق امروز در بحث مهم حقوق و دستمزد تصمیم گیری می کند. ادامه در چهار ساعت از صبح تا ظهر در 4 سناریو پیشنهادی حقوق سال آینده.او انجام می دهد.

وی افزود: 2 میلیون و 100 هزار کارمند دولتی زیر 15 میلیون تومان یعنی 70 درصد جمعیت شاغل حقوق دریافت می کنند. 750 هزار کارمند دولتی که حدود 25 درصد جمعیت را تشکیل می دهند، بین 15 تا 25 میلیون تومان حقوق می گیرند. 150000 کارمند دولتی، یعنی. 5 درصد حقوق بالای 25 میلیون تومان می گیرند.

حاج بابایی ادامه داد: برای احقاق حق این سه میلیون نفر سناریوهای مختلفی روی میز کمیسیون تلفیق وجود دارد که در مورد آن تصمیم گیری می شود. حدود 2 میلیون و 600 هزار مستمری بگیر کشوری و لشکری ​​داریم که باید برای افزایش حقوق آنها تصمیم گیری شود.

این نماینده مجلس چهار سناریو روی میز را تشریح کرد: یک سناریو موضع دولت است. دولت گفت به طور متوسط ​​می خواهیم 18 درصد بدهیم، یعنی اختصاص می دهد، چند درصد به پایین، چند درصد به وسط و چند درصد به بالا. سناریوی دیگری می‌گوید که ما باید میانگین را به طور کلی در نظر بگیریم، مثلاً 18 درصد برای همه، یا 18 درصد را 20 درصد کنیم. سناریوی دیگر این است که بدون استثنا به همه 3 میلیون تومان افزایش حقوق بدهند. سناریوی چهارم این است که دستمزد همه 10 درصد افزایش پیدا می کند و هر کدام یک میلیون و 500 هزار تومان می دهیم.