جنجالی ترین تصمیم داور ایرانی!

جنجالی ترین تصمیم داور ایرانی!

در هفته های اخیر بارها دیده ایم که داوران از تصمیم خود عقب نشینی کرده و پس از چند دقیقه رای به لغو تصمیم خود می دهند. به عنوان مثال در آخرین نمونه شاهد بودیم که در جریان بازی استقلال و پیکان، داور پس از دادن کارت زرد دوم به رضا عنایتی از تصمیم خود پشیمان شد و به طرز عجیبی کارت را پس گرفت. مثال دیگر در بازی آلومینیوم و صنعت نفت بود که پس از اعلام پنالتی برای آلومینیوم، داور تصمیم خود را تغییر داد و حتی زمزمه هایی مبنی بر نقش خداداد افشاریان در این تصمیم به گوش رسید. این تغییر تصمیمات در فوتبال جهان پس از بررسی توسط کمک داور ویدیویی انجام می شود، اما در فوتبال ایران به دلیل عدم وجود var، مشخص نیست که چه متر و معیاری برای برگرداندن تصمیم اولیه وجود دارد.

اما این شاهکار ایرانی مختص فوتبال مردان نیست و بعدازظهر امروز در مهمترین دیدار هفته بانوان شاهد چنین تصمیمی از سوی داوران مسابقات فوتبال بانوان ملوان و هاتون بودیم. جایی که ضربه افسانا چترانور (ملوان فوروارد) در مظنون به آفساید وارد دروازه مهدی مولایی (دروازبان هاتون) می شود و کمک داور دوم پرچمی را برای اعلام آفساید بلند نمی کند. در تصاویر ثبت شده به نظر می رسد تصمیم کمک داور درست بوده و مدافعان هاتون کمین را پر کرده اند.

در نهایت با توجه به عدم اعلام آفساید کمک داور با وجود اعتراضات مکرر بازیکنان هاتون، گل پذیرفته شد و حتی داور به قصد شروع مجدد بازی به مرکز زمین رفت. در همان زمان، بازیکنان هر دو تیم نیز در پست های مربوطه خود قرار می گیرند. اما ناگهان بعد از 2 دقیقه داور دوباره به سراغ کمک داور می رود و پس از مشورت با او اعلام کمین می کند!

به نظر می رسد در حالی که هنوز فناوری کمک داور ویدیویی وارد فوتبال ایران نشده است، داوران به طرز جالبی از سبک ایرانی استفاده می کنند و تصمیمات خود را واگذار می کنند.