حساس تر از پرسپولیس و استقلال امشب رئال و دورتموند!

حساس تر از پرسپولیس و استقلال امشب رئال و دورتموند!

رئال مادرید به دنبال این است که صفحه دیگری به ماجرای عاشقانه خود با جام ملت های اروپا اضافه کند. این تیم که امشب به دنبال پانزدهمین قهرمانی و ششمین قهرمانی خود در 10 سال اخیر مقابل بروسیا دورتموند است، به دنبال ایجاد دوره جدیدی از سلطه است مانند دوره ای که در سال 1956 مسابقات را آغاز کرد، زمانی که آنها 5 برد متوالی و یک قهرمانی دیگر در سال 1966 کسب کردند.
اما پس از اینکه تیمی متشکل از آلفردو دی استفانو، فرانس پوشکاس، پاکو جنتو و ریموند کوپا رئال را قهرمان اروپا کرد، 32 سال دردناک طول کشید تا آنها بار دیگر در بالای اروپا بایستند.
رقبا رئال را به خاطر کسب عناوین سیاه و سفید مسخره کردند، در حالی که نسل رائول گونزالس، فرناندو هیرو و روبرتو کارلوس سه بار در پنج سال با رنگ های کامل قهرمان شدند.
اما تلاش برای رسیدن به لا دسیما یا دهمین جامی که برای رئیس باشگاه فلورنتینو پرز برگزار شد، 12 سال طول کشید. تیم کهکشانی چند صد میلیون دلاری نتوانست او را به آرزویش برساند. با این حال، رئال از اشتباهات گذشته درس گرفت و به جای پرداخت مبالغ هنگفت برای نام‌های بزرگی که دوران اوج خود را پشت سر گذاشتند، بازیکنانی با انگیزه به خدمت گرفتند و سعی کردند کهکشانی برای خود بسازند.
آنها تونی کروس را از بایرن مونیخ، سرخیو راموس را از سویا، کریم بنزما از لیون، گرت بیل را از تاتنهام و کریستیانو رونالدو را از منچستریونایتد خریدند، همه زیر 24 سال برای یک دهه آینده نام خود را خواهند داشت. این باشگاه همچنین توجه ویژه ای به برزیل داشت و از سیستم استعدادیابی پنج قهرمان جهان پیروی می کرد. مارسلو و کاسمیرو با شش میلیون یورو آمدند و اسطوره های باشگاه شدند.
تیم جوان و با استعداد به رهبری کارلو آنچلوتی و زین الدین زیدان گروهی منسجم را تشکیل دادند و سلطه ای که رئال بیش از نیم قرن به دنبال آن بود شکل گرفت.
پس از لالیگا در سال 2014 با آنچلوتی، آنها سه قهرمانی متوالی را زیر نظر زیدان به دست آوردند و آنچلوتی در فصلی پر از بازگشت های خارق العاده در سال 2022 دوباره تیم را به قهرمانی رساند تا ثابت کند که تیم پس از جدایی رونالدو در سال 2018 دوباره کنار هم قرار گرفته است. حالا دو سال گذشته و آنها یک بار دیگر برای قهرمانی پشت سر گذاشته اند، در حالی که دنی کارواخال تنها بازیکنی است که از قهرمان لادسیما در ترکیب اصلی باقی مانده است، اما بازیکنان جوان پا به پا کرده اند و می خواهند ادامه دهند. موفقیت باشگاه
رونالدو، راموس، مارسلو، بنزما و کاسمیرو مدت هاست که از بین رفته اند. کروس آخرین بازی خود را انجام می دهد و پس از یورو از فوتبال خداحافظی می کند. لوکا مودریچ 38 ساله نیز هر از گاهی به زمین می آید و به تیم پر استعداد کمک می کند. نوبت به بازیکنانی چون وینیسیوس جونیور، جود بلینگهام و رودریگو رسیده است تا پیراهن معروف سفید را به تن کنند و دوران سلطه دیگری را برای رئال رقم بزنند.

حساس تر از پرسپولیس و استقلال امشب رئال و دورتموند!

اخبار تیم رئال مادرید
داوید آلابا که در فینال 2013 در کنار تونی کروس در ترکیب بایرن مونیخ به رویای قهرمانی دورتموند پایان داد، از ناحیه رباط صلیبی آسیب دیده و نمی تواند اتریش را در یورو 2024 همراهی کند. او و اورلین شوامنی دو مصدوم رئال هستند. این بازی. آندری لونین دروازه بان اوکراینی نیز بیمار شد و همراه این تیم به لندن پرواز نکرد و امروز به تنهایی راهی لندن خواهد شد. به همین دلیل تا حدودی مشکل انتخاب دروازه بان برای آنچلوتی حل شده و تیبو کورتوا در دروازه تیم کاملا آماده است.
درخشش ژوسلو در نیمه نهایی مقابل بایرن مونیخ برای برهم زدن همکاری زوج برزیلی وینیسیوس جونیور و رودریگو کافی نخواهد بود.

ترکیب احتمالی
کورتوا کارواخال، رودیگر، ناچو، مندی؛ والورده، کاماویگا، کروس؛ بلینگهام; رودریگو، وینیسیوس جونیور

اخبار تیم بروسیا دورتموند
تنها چیزی که در مورد ترکیب بوروسیا دورتموند برای بازی امشب نامشخص است، آمدن یا نشدن سباستین هالر است که پس از مصدومیت مچ پا به تمرینات تیم بازگشته است، اگرچه در صورت آمادگی در خط حمله پس از نیکلاس ولکروگ که تنها گل را به ثمر رساند، دوم خواهد شد. گل در دیدار با دورتموند در نیمه نهایی پیروز شد. از 11 بازیکن برد دوم مقابل پاریسی ها، 10 بازیکن در آخرین بازی لیگ مقابل دارمشتات حضور داشتند که تنها جولیان برند جایگزین مارکو رویس شد که آخرین بار در بوندسلیگا برای تیمش بازی کرد و موفق به زدن گل شد. مورد علاقه طرفداران ممکن است دوباره نیمکت نشین شود. جیدن سانچو به پایان دوران قرضی خود در دورتموند نزدیک می شود و منچستریونایتد می خواهد تکلیف او را روشن کند.

ترکیب احتمالی

نر؛ ریرسون، هوملز، شلتربک، ماتسن; سابیتزر، جان؛ سانچو، برند، آدیامی؛ فرهنگ عامه

رقبای آشنا
بروسیا دورتموند و رئال مادرید رقبای آشنا در سطح بالای رقابت های باشگاهی اروپا هستند که 14 بار با یکدیگر بازی کرده اند. جای تعجب نیست که رئال مادرید با 6 برد در مقایسه با سه برد دورتموند بالاتر از این تیم قرار دارد. آخرین موفقیت رئال با دو برد در مرحله گروهی فصل 2017-2018 به دست آمد، در حالی که دورتموند نتوانست رئال را از برد 2-0 در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2014-2013 شکست دهد، اگرچه اینطور نبود. کافی است زیرا سفیدها بازی اول را 3-0 بردند.
اما حساس ترین بازی های این دو تیم مربوط به دو نیمه نهایی است، یکی در فصل 1997-1998 که رئال مادرید برد و دیگری در فصل 2012-2013 که دورتموند قهرمان شد. دو تیم هرگز برای جام حذفی مقابل هم قرار نگرفته اند.