حمله هوایی آمریکا به مرز عراق و سوریه ادعای شهادت و زخمی شدن 20 نظامی ایرانی است

حمله هوایی آمریکا به مرز عراق و سوریه ادعای شهادت و زخمی شدن 20 نظامی ایرانی است

نیروهای آمریکایی صبح امروز منطقه ای در البوکمال واقع در مرز عراق و سوریه را بمباران کردند.

به گزارش تسنیم، این حمله آمریکا منجر به شهادت حداقل پنج نفر شد.

شبکه عراقی العهد گزارش داد که تجاوز صبحگاهی آمریکا با سه پهپاد انجام شد که طی آن چندین خودرو در مرز عراق و سوریه هدف قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به گروه های معارض سوریه اعلام کرد که در حملات هوایی آمریکا به پایگاه نظامی مصطف در مرز سوریه و عراق دست کم ۲۰ نظامی ایرانی کشته یا زخمی شدند.

به گزارش این رسانه عرب زبان لندن، آمار اولیه حمله هوایی آمریکا به پایگاه نظامی و محموله سلاح در شهر البوکمال و حومه آن در نزدیکی مرز سوریه و عراق حدود 20 کشته و زخمی برجای گذاشته است. دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ملیت شهدا و مجروحان حمله هوایی آمریکا ایرانی است.

به گفته منابع دیده بان حقوق بشر در سوریه، در میان شهدای این بمباران، افراد غیر سوری غیر از شهدای ایرانی نیز حضور دارند و در این مورد به جزئیات و ویژگی های این افراد اشاره ای نشده است.

از سوی دیگر سابرین نیوز با انتشار خبری مبنی بر حمله هواپیماهای اشغالگر آمریکا به شهرک البوکمال در مرز عراق و سوریه، تعداد شهدا را 4 نفر اعلام کرد و از مجروح شدن تعدادی در این حملات اشاره کرد. .

هنوز جزئیات دقیق این حادثه و تعداد دقیق شهدا یا مجروحان حمله هوایی آمریکا اعلام نشده است اما به نظر می رسد بمباران یک پایگاه نظامی در منطقه مرزی البوکمال با خسارات و احتمالاً تلفات همراه بوده است.

از سوی دیگر مقاومت اسلامی عراق نیز شب گذشته و صبح امروز به برخی پایگاه های آمریکا در منطقه حمله کرد.

در همین راستا، پس از اعلام گروه مقاومت اسلامی عراق مبنی بر حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی «حراب الجیر» در عمق خاک سوریه، بیانیه دیگری از سوی مرجعیت اسلامی عراق منتشر شد که در آن گزارش شده است که آمریکایی ها پایگاه گرادالشدادی در جنوب الحسکه سوریه هدف یک موشک قرار گرفت.

در این خصوص در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: مجاهدان ما با موشک به پایگاه اشغالی الشدادی در سوریه حمله کردند و موشک نیز به اهداف مورد نظر اصابت کرد.

خبرنگار المیادین در بغداد تایید کرد که نیروهای آمریکایی پایگاه حریر در کردستان عراق را هدف قرار دادند. منابع المیادین گفتند که این بمباران نیروهای مقاومت عراق مقر اطلاعات نظامی آمریکا در پایگاه حریر را هدف قرار داد.

عصر دیروز گروه مقاومت اسلامی عراق در بیانیه ای پس از حمله به پایگاه نظامی حراب الجیر آمریکا در عمق سوریه اعلام کرد: در راستای تداوم رویکرد ما برای مقابله با متجاوزان آمریکایی در عراق و منطقه و در پاسخ به جنایات. مجاهدین مقاومت اسلامی عراق، رژیم صهیونیستی در نوار غزه، پایگاه حراب الجیر ارتش آمریکا در عمق خاک سوریه را هدف حملات موشکی قرار دادند و موشک‌ها دقیقاً به اهدافشان اصابت کردند.

مقاومت اسلامی عراق دو روز پیش از عملیات جدیدی علیه یکی از پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه خبر داد و مقاومت اسلامی عراق نیز اعلام کرد که پایگاه نظامی آمریکا در میدان گازی کونیکو واقع در سوریه را هدف قرار داده است.

بر اساس بیانیه مقاومت اسلامی عراق، در این عملیات پایگاه نظامی آمریکا در میدان گازی کونیکو مورد اصابت موشک قرار گرفت.