رای مردم پایه گذار تصمیمات مهم کشور است

به گزارش خبرگزاری موج


سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور 9 دسامبر 1402 در مراسم بزرگداشت یوم الله 9 دسامبر وی در روز بعثت و تجدید میثاق با ولایت در مسجد الزهرا اراک با بیان اینکه حضور امروز برای خداحافظی و بیعت مجدد است اظهار داشت: باید از همه اتفاقات درس بگیریم چرا که در جبهه هستیم. جایی که قدرت جهانی اقتدار کشور را به دست نمی گیرد استکبار جهانی از جمله آمریکا ضربه خورده است.

وی تصریح کرد: آمریکا که زمانی خود را ژاندارم منطقه می نامید و در همه جای کشور و در همه عرصه ها حضور دارد، با حمایت مردمی توسط مقام بالاتری از کشور بیرون رانده شده است.

حسینی با بیان اینکه امام راحل به دنبال تحول بنیادین بود، اظهار داشت: استکبار همواره به دنبال تخریب انقلاب اسلامی بوده و از همان ابتدا و زمانی که انقلاب هنوز در ابتدای راه بود تلاش خود را به کار گرفت. جنگ را شروع کردند و بعد از آن تحریم ها را دنبال کردند و در سال 2008 یک شورش بزرگ را برنامه ریزی کردند و در انتخابات که هیجان عمومی بالاست، این طرح را دنبال کردند.

وی بیان کرد: در این سال دشمن کار سختی را دنبال کرد و دشمنی خود را با اسلام، نظام، مسلمین و… به وضوح نشان داد، اما به هر حال از حوادث گذشتیم، اما باز پس از آمدن یک دولت ولایی، انقلابی و جهادی که به دنبال تحرک بود، فاجعه دیگری ایجاد کرد تا کشور از مسیر پویایی خارج شد و زمانی که دلبستگی مردم به نظام و حاکمیت بیش از گذشته شد، جنجال راه انداختند.

حسینی با تاکید بر اینکه مردم ما آمادگی خوبی برای شناخت دشمنی ها و توطئه های دشمن دارند، افزود: اسرائیل یعنی آمریکا و آمریکا یعنی اسرائیل و مردم ماهیت این دو رژیم جنایتکار را بعد از فاجعه غزه به خوبی درک کرده اند. در واقع، خوشبختانه دنیا این طبیعت خونخوار را تشخیص داده است.

وی گفت: سال گذشته به دلیل مرگ یک زن در ایران، کشورمان به آشوب کشیده شد اما امروز صدها هزار زن و کودک زیر آوار مدفون هستند. این رفتارها ماهیت واقعی آمریکا و اسرائیل را نشان می دهد و دیگر نمی توان چهره این دو کشور جنایتکار را لکه دار کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه نگاه نظام استبدادی بردگی همه جوامع است، گفت: امام راحل از روز اول این دیدگاه را مطرح کردند و این نگاه در غزه تجلی پیدا کرد. مردم سایر نقاط جهان این نظام را به خوبی می شناسند و با توجه به رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز جهان اسلام، جمهوری اسلامی را حامی خود می داند.

وی تشکیل جبهه مقاومت و انصارالله را الهام گرفته از دیدگاه امام راحل و سربازان انقلاب مخالف جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: امروز شریان های حیاتی و اقتصادی اسرائیل باید از بین برود زیرا این رژیم غاصب و … مجرم ورود آب، غذا، دارو و غیره را مسدود کرده است. در غزه نباید اجازه داد این رژیم در جهان به حیات خود ادامه دهد.

حسینی بیان کرد: اسرا و کشته شدگان، آسیب های جنگ، آوارگی شهرک نشینان و کوچ برگشتی بار سنگینی بر دوش این رژیم گذاشته است و قطعاً در مقابل این فشارها مقاوم نخواهد بود، اما از سوی دیگر. مردم غزه و جوانان حماس با تمام قدرت ایستاده اند.

وی تصریح کرد: ایران با روحیه آزادی خواهی معادلات جهان را به هم ریخته است، بر این اساس استکبار جهانی هیچ گاه جلوی ما را نخواهد گرفت و انواع جنگ ها را علیه ما آغاز خواهد کرد و این روزها جنگ ترکیبی را علیه اسلام به راه خواهد انداخت. جمهوری آغاز شده است، اما هیچگاه با روشنگری و بصیرت به نتیجه ای نرسید.

حسینی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی همواره رو به جلو بوده است، گفت: در سال 1387 کشور را 8 ماه سردرگم کردند اما بالاخره صبر مردم لبریز شد و با حضور گسترده و بصیرت مردم در صحنه، کلاهبرداران جمع شدند. .

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از ابتدا یک انقلاب مردمی بود و همین امر حفظ انقلاب اسلامی را تضمین کرد، گفت: در انقلاب اسلامی مردم انتخاب می کنند. دموکراسی به معنای واقعی حکومت است و همه امور بر اساس رای مردم شکل می گیرد. قطعاً مشکلات و ایراداتی وجود داشته است، اما همه چیز با انتخاب مردم تغییر کرده است و سیستم ما یک سیستم کاملاً محبوب است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: نظام ما در عرصه های مختلف فرصتی برای حضور افراد مختلف در انتخابات ایجاد کرده است و انحرافات کاملاً مدیریت شده و مشروط به حضور رهبر معظم انقلاب است.

وی بیان کرد: هشت سال کشور با کمبود شغل مواجه بود و صنایع و بنگاه های اقتصادی به دلیل خصوصی سازی نامناسب با مشکلات عدیده ای مواجه بودند اما در دولت سیزدهم این چالش ها برطرف شد و یک دولت مردمی با تمام توان در حال کار است. قطعا مشکلات و ایراداتی وجود دارد، اما کار در حال انجام است و همه حوزه های برق، آب، صنعت، کشاورزی و… ادامه دارد.

حسینی افزود: امروز با شرکت‌های خارجی در حال تعامل هستیم و جوانان خلاق اگر ایده‌هایشان به مرحله تجاری‌سازی برسد نگران نباشند، می‌توان با تعاملات خارجی ایده‌های تجاری‌سازی شده را جهانی کرد.

حسینی تاکید کرد: درست در روزهای شیوع ویروس کرونا که ورود واکسن به کشور سخت شده بود، دولت سیزدهم با اجبار واردات و تولید واکسن را آغاز کرد و از مرگ و میر مردم جلوگیری کرد و در حوزه آبرسانی نیز فعالیت های گسترده ای را آغاز کرد. درست است که مشکلاتی وجود دارد و با تورم و رشد نقدینگی مواجه هستیم، اما از طرفی شاهد رشد اقتصادی و تحرک و پویایی در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه انتخاباتی در پیش داریم و با مشارکت گسترده در آن می توانیم اقتدار ملی و اقتدار جبهه مقاومت را تثبیت کنیم، گفت: اگر مشارکت بالایی در انتخابات داشته باشیم در عرصه منطقه ای و جهانی موثر خواهیم بود. مسائل و قطعاً از طریق این وحدت می توان امنیت و اقتصاد و حتی صنعت گردشگری کشور را تقویت کرد.


آیا این خبر مفید بود؟