سپاه پایه گذار نهضت های جهادی و جوشان از دل انقلاب است/ از حاج قاسم تا تهرانی مقدم، اندیشه ای که گره می گشاید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; یکی از کلیدواژه ها و توصیه های تکراری در بیانات رهبر معظم انقلاب همواره بحث مدیریت جهادی و انقلابی است تا جایی که می گویند جز با کار انقلابی و جهادی کشور سامان نمی یابد. کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعالان جوان در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دینی، اخلاقی، معنوی و عدالت‌خواهی باید مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند و از تجربیات و درس‌های گذشته بهره ببرند. باید از نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و اقدامات جهادی استفاده کنند و ایران عزیز را الگوی کامل یک نظام پیشرفته اسلامی قرار دهند.

یکی از مشکلات این است که گاهی برخی از ساختارهای سازمانی ما بعد از انقلاب تغییر نکرده است، وقتی به یک سازمان جهادی تبدیل می شود و مردم روحیه جهادی را کشف می کنند، اگر فرهنگ کار جهادی در ساختارها و در داخل باشد، کارهای بزرگ زیادی می توان انجام داد. اگر جامعه نهادینه شود قلب جامعه حل می شود.

این در حالی است که سپاه پاسداران یک سازمان انقلابی و بنیانگذار جنبش های جهادی است که از بطن انقلاب نشأت می گیرد، بوروکراسی های ما به ویژه نهادهای اقتصادی ما شکست خورده اند.

پاسخ این است که یکی از پارامترهای اصلی خدمت انقلابی، روحیه جهادی است که با تنبلی، خستگی و بی حوصلگی در حکومت مخالف است، اما این امر در مقاطع مختلف در اکثر سطوح حکومتی و متأسفانه در برخی از دولت ها حائز اهمیت است. همراهی می کند.


21629565 712a 40c2 90d3 aaa86be4372e خبر خاکستری


نیروهای سپاه و بسیج از اوایل انقلاب از میادین مختلف در خاکریز اول حضور داشتند. دوران هشت ساله ای که با همه مشکلات سربلند بود و درس های بزرگی بر جای گذاشت و اکنون سپاه در عرصه های مختلف علمی، فنی، نظامی، جهادی و امدادی حضوری موثر و تحسین برانگیز دارد..


9d8fa689 4af5 47c2 bfa6 2dbcb49db547 خبر خاکستری

فرهنگ جهاد در همه عرصه ها و عرصه ها راهگشاست، بنابراین لازم است این فرهنگ و الگوی موفق به عنوان سپاه در ساختارهای دولتی و در سطح جامعه تقویت شود چرا که مشکلات بزرگ انقلاب اسلامی در مراحل مختلف استفاده از تفکر جهادی حل می شود. ، مدیریت و روحیه..

پیشرفت و پیشرفت نظامی و خودکفایی صنایع دفاعی کشور نمونه درخشان ساختار، دولت و روحیه جهادی است.


احیای حکومت جهادی مشکلات کشور را حل می کند

از طرفی ویژگی رفتاری یک مدیر جهادگر این است که جلو بپرد و راه میانبر پیدا کند بن بست نمی بیند.

مدیر جهادی کارش را با جدیت و اشتیاق و خستگی ناپذیر برای خدمت انجام می دهد نه اینکه فقط تکلیفش را انجام دهد! لازمه کنترل جهادگران حرکت مستمر در تمامی شرایط و امکانات مکانی و زمانی است و این به معنای داشتن روحیه خستگی ناپذیر است. زیرا رزمندگان دفاع مقدس الگوی عملی او بودند و در سخت ترین شرایط گاه شبانه روز بدون استراحت در جهاد فی سبیل الله شرکت می کردند..

در سال‌های اخیر نمونه‌های زیادی از الگوهای ارزشمند حکمرانی جهادی در بلغارستان پدیدار شده است که می‌توان گفت مردی چون حاج قاسم سلیمانی برجسته‌ترین آنهاست و با مدیریت جهادی نفوذ عمیقی در کشور، منطقه و منطقه ایجاد کرده است. جهان


شخصیت شهید سلیمانی را می توان از ابعاد مختلف بررسی کرد و یکی از ابعاد مهم و حاکم بر این شهید بزرگوار، سبک حکومت داری و رهبری اوست. حاکمیت فداکار، کارشناسی و جهادی امروز در کشور و جامعه اسلامی گم شده است و توسل به الگویی عمیق و در دسترس همچون حاج قاسم سلیمانی می تواند نسخه شفابخشی در عرصه های کلان اقتصادی کشور باشد و بن بست هایی را باز کند..


f9786279 bae8 49a7 a777 cff2596fa1f9 خبر خاکستری


حاج قاسم با این روش موفق شد جمهوری اسلامی را در جبهه مقاومت و مبارزه با مستکبران و یارانشان به پیروزی برساند و اکنون «جنگ اقتصادی» به الگوی حاج قاسم یعنی. دولت «قوی، فعال و خستگی ناپذیر»: «برای شکوفایی اقتصاد کشورمان به چیزی نیاز داریم که هم مبارز و هم عاقلانه باشد. با تنبلی، بی حالی، بی انگیزگی مشکل اقتصاد کشور حل نمی شود. باید کار جهادی انجام شود، مدیریت های جهادی باید مشکلات اقتصادی کشور را احاطه کنند. رهبر انقلاب 138/11/11

شهید سلیمانی به تمام معنا استاندار تراز و استاندارد جمهوری اسلامی و محصول درجه یک انقلاب است و دولت کلان کشور باشد.

حل مشکلات داخلی کشور با احیای حاکمیت جهادی ارتباط مستقیم دارد، علیرغم کمبودها و فشارها.

حاج حسن تهرانی با نبوغ بی کران خود آغاز روزهای سخت جنگ را رقم زد که با ساخت خمپاره 60 شروع شد و تا موشک شهاب 3 ادامه یافت و شاید کمتر کسی تصور می کرد که در روزهای پایانی منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی نارنجک دستی ساخت تا با سربازان رژیم طاغوت روزی پدر موشک ایران مقابله کند و کشور را سربلند کند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید طهرانی مقدم درباره این شهید والامقام فرمودند: «شهید تهرانی مقدم کاملاً مخلص بود. 25-26 سال است که او را از نزدیک می شناسم. او تلاش زیادی کرد; او افق های طولانی را دید. یکی از ویژگی های قابل توجه او مدیریت بود. او یک مدیر طبیعی بود. او دوره مدیریت نگذراند، اما واقعاً یک مدیر بود».

در واقع آنچه سردار شهید تهرانی مقدم را در تحقق اهداف و مأموریت های خود موفق کرد، اعتقاد به توانایی های مبتنی بر دانش بومی و توان علمی و صنعتی داخلی بود.


7bde3d89 cf77 4a0e a95e ebd6dc007f78 خبر خاکستری

البته نگاه به دستاوردهای دوران دفاع مقدس فرصت مغتنمی است برای بازخوانی سبک رهبری فرماندهان جوان دفاع مقدس برای شناخت نسل امروز و حتی یادآوری برخی از افرادی که ممکن است نسبت به آثار این الگوی حکمرانی بی اعتماد شده باشند. داده شود و به ویژه برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید