روز نخست قهرمانی آسیا با کسب ۷ مدال پومسه ایران همراه بود

اولین روز از هشتمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا با کسب 7 مدال برای نمایندگان ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری موج


، این دوره از مسابقه سنگ پا امروز سه شنبه 5 اردیبهشت ماه با حضور 216 پومسه باز به میزبانی ویتنام در سالن تین سون شهر دا نانگ آغاز شد و نمایندگان ایران با کسب 2 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز دست یافتند.

در گروه بانوان؛ در رده سنی زیر 40 سال مهدیه عقبایی در اولین دیدار مقابل «سینگا شرها» از هند به برتری رسید و سپس مقابل «کانگ لی» از هنگ کنگ به فینال راه یافت. اکبایی در دیدار نهایی مقابل نماینده کره جنوبی با ارائه فرمی عالی موفق شد اولین طلای کاروان ایران را کسب کند.

یاسمن لیموچی در مرحله مقدماتی در بخش انفرادی خلاق زیر 30 سال فینالیست اول شد و در نهایت با نمایش بی نقص مقابل نمایندگان کره جنوبی و تایلند به مدال گرانبهای طلا رسید.

آتوسا فرهمند پارسا نیز در رده سنی زیر 50 سال با تیم های کره جنوبی، چین تایپه، ژاپن، ویتنام، مغولستان و هنگ کنگ رقابت کرد و در مرحله نهایی پس از کره جنوبی دوم شد و نایب قهرمان شد.

در رده زیر 30 سال مردان یاسین زندی علیرغم نمایش بهتر نسبت به حریف خود در نبرد نهایی مقابل کانگ وون جین از کره جنوبی شکست خورد و به مدال نقره رسید. حریف کره ای سنگ پا را در قسمت رنگارنگ «شیهاپ چونگ» تکمیل کرد و به لطف داوران مدال طلا را از آن خود کرد. زندی مقابل «پیرچان» از تایلند، «وحید خلیل» از عربستان و «هوانگ چنگ» از چین تایپه تا دیدار پایانی پیروز شد.

مهدی جمالی در رده سنی 31 تا 40 سال در اولین مبارزه خود مقابل «هیگاشی کادی» از ژاپن و «محمدعلی» از عربستان به پیروزی رسید. وی همچنین مقابل «نیش» از ویتنام پیروز شد و به فینال راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار پایانی مقابل «پارک» کره جنوبی شکست خورد و نقره گرفت.

علی سلمانی در رده سنی زیر 50 سال با تکواندوکارانی از چین تایپه، کره جنوبی، مالزی، فیلیپین، قطر، اندونزی، ویتنام، هنگ کنگ و عربستان همگروه بود که با فرم خوب خود به فینال راه یافتند. . سلمانی پس از نمایندگان کره جنوبی و فیلیپین سوم شد و به مدال برنز دست یافت.

محمدتقی خاتمی در رده سنی زیر 60 سال با نمایندگان کره جنوبی، چین تایپه، ویتنام، فیلیپین، هند و ژاپن روبرو شد و در نهایت به مدال برنز دست یافت.

همچنین نماینده ایران در رده زیر 30 سال مرجان تاجی بود که از دور مسابقات کنار رفت.

طبق برنامه مسابقه، مسابقه تیمی فردا چهارشنبه 6 اردیبهشت برگزار می شود.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها