پومسه قهرمانی جهان کار ملی پومسه را با 9 مدال طلا، نقره و برنز به پایان رساند.


ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834147

تیم ملی پومسه ایران با کسب 9 مدال طلا، نقره و برنز به کار خود در جام جهانی پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، دوازدهمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی جهان به میزبانی گویانگ کره جنوبی از روز چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه با حضور 760 ورزشکار از 63 کشور به میزبانی گویانگ کره جنوبی آغاز شد. تکواندوکاران فعلی چهار روز را با قهرمانی خانگی به پایان رساندند.

تیم ملی پومسه ایران با 13 تکواندوکار در مجموع در دو بخش بانوان و آقایان متشکل از فاطمه سلمانی زاده، مرجان سلحشوری، آتوسا فرهمند، ساناز تگی پور، شیما نساجی، امیرعلی علیزاده، یاسین زندی، علی سالگادی، خمدم، خاتمی. هادی ترکاشوند، علی نادعلی و حسین بهشتی در این مسابقات شرکت کردند و یک طلا، ۴ نقره و ۴ برنز کسب کردند.

نادر هدمرادی در رده سنی 65 سال تنها طلای تیم ملی ایران در این دوره از رقابت ها را به دست آورد. چهار مدال نقره از مرجان سلحشوری زیر 30 سال، تیم سه نفره بانوان در رده سنی جوانان (تگی پور، نساجی و سلمانی زاده) و آقایان بالای 30 سال (نادعلی، سلمانی و بهشتی) و یک تیم دو نفره مردان بالای 30 سال ( بهشتی و فرهمند). امیرعلی علیزاده و فاطمه سلمانی زاده نیز در رده سنی انفرادی 15 تا 17 سال، هادی ترکاشوند در رده سنی بالای 65 سال و تیم دو نفره (علیزاده و تگی پور) صاحب چهار مدال برنز شدند.

در این دوره از مسابقات طلسم شکسته شد و داستان ساخته شد. علیزاده پس از 10 سال در رده سنی پسران مسابقات جهانی برای ایران مدال کسب کرد و از سوی دیگر نادر هدمرادی نماینده ایران در رده سنی تا 65 سال برای اولین بار در مسابقات خود به مدال طلای ارزشمند دست یافت. اولین حضور در مسابقات جهانی

در پایان این دوره از رقابت ها تیم ملی پومسه ایران که با 9 ملی پوش کمتر از دوره قبل راهی مسابقات جهانی شده بود در جدول مدال آوران یک طلا، 4 نقره و 4 برنز کسب کرد. کره جنوبی 20 مدال طلا، 6 نقره و 2 برنز کسب کرد. چین تایپه با 4 طلا، 8 نقره و 7 برنز، آمریکا با 3 طلا، 8 نقره و 16 برنز، اسپانیا با 3 طلا، 1 نقره و 4 برنز به ترتیب در مکان های اول تا چهارم قرار دارند.

در یازدهمین دوره جام جهانی 2018 به میزبانی چین تایپه، ایران با 22 تکواندوکار با کسب 4 مدال طلا، یک نقره و 9 برنز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید