پومسه قهرمانی جهان 2 نقره و برنز برای ایران در روز سوم / 3 مسابقه با سنگ پوکه در آخرین روز مسابقات


ساعت: 17:25
تاریخ انتشار: 02/03/1401
کد خبر: 1833924

نمایندگان پومسه بومی در سومین روز از مسابقات جهانی پومسه موفق به کسب یک مدال ارزشمند نقره تیمی و یک مدال برنز شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، دوازدهمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی جهان با حضور 760 ورزشکار از 63 کشور در شهر گوئیانگ کره جنوبی در حال برگزاری است.

امروز شنبه 12 فروردین در سومین روز این مسابقات امیرعلی علیزاده در رده سنی 15 تا 17 سال انفرادی، علی سلمانی در رده سنی تا 40 سال و دو نفر تیمی از گروه سنی پایین تر و بالای 31 سال.

امیرعلی علیزاده در بخش انفرادی رده سنی 15 تا 17 سال صاحب مدال ارزشمند برنز شد و در تیم دو نفره ایران نقره گرفت.

امیرعلی علیزاده در گروه ب 14 کشور در این مسابقات شرکت کردند و اولین نمایش از طرف ما بود.

او با کسب 21.7 امتیاز در نیمه نهایی به مدال برنز خود مقابل نماینده سنگاپور پیروز شد و 10 سال بعد ایران در رده پسران مسابقات جهانی مدال گرفت.

در بخش دونفره 17 تیم در گروه بالای 30 سال حضور داشتند که از این تعداد 8 تیم به فینال راه یافتند. تیم دو نفره بالای 30 سال ایران با ترکیب بهشتی و فرهمند با صعود از گروه هشت نفره خود به فینال راه یافت و با اختلاف کمی مقابل اسپانیا نتیجه را از دست داد و نایب قهرمان جهان شد.

اما تیم دو تا 30 سال و علی سلمانی در قسمت انفرادی بالای 31 سال از چرخه مسابقات خارج شدند. علی سلمانی ملی پوش پومسه ساز کشورمان در رده سنی 31 تا 40 سال در رده سنی انفرادی با کسب 7.12 امتیاز و کسب نتیجه نزدیک مقابل نماینده اسپانیا به مرحله یک چهارم نهایی بازماند.

او ابتدا با تساوی روبرو شد و در دیدار بعدی موفق شد با 7.14 امتیاز از سد نماینده فرانسه بگذرد و با جمع آوری 6.56 امتیاز به جمع هشت تیم اول راه یابد اما در نهایت نتوانست به مرحله بعد صعود کند.

تیم ایران در دونفره رده سنی زیر 30 سال با ترکیب سلش شوری و زندی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نگویانگ از ویتنام با 64.7 امتیاز شکست خورد.

در نهایت روز سوم مسابقات با کسب 2 مدال نقره و برنز برای نمایندگان کشورمان همراه بود. احمد احلاگی هدایت تیم ملی پومسه ایران در بخش مردان را بر عهده دارد و بدری اسدی هدایت تیم ملی بانوان را برعهده دارد.


* 3 نماینده ایران پومسه در آخرین روز مسابقات به مصاف شیاپ چانگ خواهند رفت

در روز چهارم این رقابت ها، مسئولان ایرانی شانس خود را برای کسب مدال امتحان می کنند.

یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه و در آخرین روز محمدتقی خاتمی در رده سنی 41 تا 50 سال، مرجان سلحشوری در رده سنی 18 تا 30 سال و نادر هدمرادی در رده سنی 61 تا 65 سال به مصاف حریفان خواهند رفت.

محمد تقی خاتمی در گروه ب 12 نفر در مسابقات شرکت می کنند که در نهایت 8 نفر به مرحله نهایی راه پیدا می کنند. برجسته ترین رقبای خاتمی آمریکا و چین تایپه خواهند بود.

مرجان سلاشوری با 48 شرکت کننده در پرترددترین گروه مسابقات قرار دارد و در دور اول با تساوی روبرو شد. جنگجو در دور اول باید با برنده دیدار کرواسی و مغولستان بازی کند و در صورت پیروزی به مصاف نماینده ویتنام، اتریش یا مجارستان می رود.

نادر هدمرادی آخرین نماینده ایران در این رقابت ها در گروه 14 نفره قرار دارد و آمریکا، چین تایپه، اسپانیا و مکزیک رقبای اصلی پوکه ما خواهند بود.

در گروه مردان احمد احلاقی به عنوان سرمربی، نیما مهربانی به عنوان مربی و در گروه بانوان بدری اسدی به عنوان سرمربی و فهیمه سلمانی زاده به عنوان مربی هدایت تیم ملی پومسه کشورمان را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید