جام جهانی پوکه 2 نقره و 3 برنز از پوکه ایران در روز دوم


ساعت: 16:43
تاریخ انتشار: 1401/02/02
کد خبر: 1833826

تیم ملی پومسه کشورمان در پایان روز دوم جام جهانی در مجموع 5 مدال ارزشمند نقره و برنز را کسب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، دوازدهمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی جهان با حضور 760 ورزشکار از 63 کشور در شهر گوئیانگ کره جنوبی در حال برگزاری است.

امروز جمعه دوم اردیبهشت ماه در دومین روز مسابقات در قسمت انفرادی یاسین زندی در رده سنی 18 تا 30 سال، فاطمه سلمانی زاده در رده سنی 15 تا 17 سال، آتوس فرهمند در سنین رده سنی 31 تا 40 سال، هادی ترکاشوند در رده سنی بالای 65 سال و علی سلمانی، حسین بهشتی و علی نادعلی در بخش تیمی رده سنی بالای 31 سال به رقابت پرداختند.

سهم تیم ملی 2 مدال نقره در تیم سه زن در رده سنی پسران و مردان بالای 30 سال و البته 3 مدال برنز از فاطمه سلمانی زاده در بخش انفرادی از 15 تا 17 سال، هادی ترکاسوند در سنین. گروه بالای 65 سال و دو نفر از تیم علیزاده و تقی زاده بود.

هادی ترکاشوند ملی پوش پومسه بوکس ایران در رده انفرادی بالای 65 سال به مدال برنز دست یافت. ترکاشوند با وجود شکست دادن باهاجان من از کانادا در فینال؛ نماینده کره جنوبی در دیدار مقابل جائه جین کانگ بازی را واگذار کرد و به مقام سوم دست یافت.

اما در مسابقات تیمی بانوان 3 مرد; تیم شیما نساج، ساناز تگی پور و فاطمه سلمانی زاده به مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی جهان دست یافتند.

تیم سه نفره کشورمان در فینال این رقابت ها ابتدا با آمریکا به مصاف حریف خود رفت و در فینال به مصاف تیم قدرتمند کره جنوبی رفت و با صد اختلاف کمتر و امتیاز 7.39 دوم شد.

همچنین تیم دو نفره کشورمان با ترکیب «علیزاده و تگی پور» در دیدار رده بندی با پیروزی مقابل آمریکا موفق شد مقام سوم جهان را از آن خود کند.

در تیم 3 نفره بالای 30 سال نیز با ترکیب حسین بهشتی، علی نادعلی و علی سلمانی، تیم ملی پس از کره جنوبی که مجموعاً 7.52 امتیاز داشت، موفق شد 7.42 امتیاز کسب کند و مقام دوم مسابقات جهانی را کسب کند. برای مدال های نقره

فاطمه سلمانی زاده دیگر نماینده پومسه کشورمان بود که در بخش انفرادی از 15 تا 17 سال به مصاف جویونگ لی نماینده کره جنوبی رفت و با کسب مدال برنز نتیجه این مسابقات را مسجل کرد.

دو نماینده دیگر کشورمان با وجود شایستگی از دور رقابت ها کنار رفتند. یاسین زندی نماینده پومسه مردان کشورمان در رده سنی تا 30 سال شانس خود را برای صعود به مرحله بعد از دست داد.

نماینده کشورمان پومسه با باخت محمد الفی کاساما از اندونزی; او با نتیجه 7.58 و اختلاف صد کمتر از حریف شانس راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی را از دست داد.

آتوزا فرهمند دیگر نماینده پومسه انفرادی بانوان در رده سنی بالای 30 سال در گروه 22 نفر ابتدا با تساوی روبرو شد و در مرحله بعد مقابل یوجین کانگ از کره جنوبی شکست خورد و از چرخه مسابقه کنار رفت.

بدین ترتیب کار تیم ملی پومسه ایران در روز دوم مسابقات با مجموع 5 مدال نقره و برنز به پایان رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید