روها صفرپور کیست؟ | چرا خانم توییتر از موسسه مصاف رائفی پور پول گرفته است؟

روها صفرپور کیست؟  |  چرا خانم توییتر از موسسه مصاف رائفی پور پول گرفته است؟

روجا صفرپور یکی از کاربران توئیتر است که با نام مستعار خورشید خانم کار می کند و تصاویرش در انتخابات ۲۰ اسفند در فضای مجازی منتشر شده است. روجا صفرپور را در این مطلب بخوانید.

رویداد۲۴ روجا صفرپور نامی است که در اسناد منتشر شده توسط جلیل محبی درباره موسسه مصاف متعلق به علی اکبر رائفی پور آمده است.

بیوگرافی روجا صفرپور ملقب به خورشید خانم

اخیراً حجت الاسلام جلیل محبی از اعضای مرکز پژوهش های شورای اسلامی و دبیر سابق ستاد امیر با معروف و نهی یا منکر اسنادی از موسسه مصاف متعلق به علی اکبر رائفی پور منتشر کرده است که روجا نام صفرپور در آن نوشته شده است. ظاهر می شود . شخصی که گفته می شود کاربر خوشید خانم توییتر است. طبق اسناد اطلاعات حساب بانکی موسسه مصاف که محبی فاش کرد، روجا صفرپور به دلایل نامعلومی 145 میلیون تومان دریافت کرده است. عصر ایران با انتشار این خبر نوشت که او همان زنی است که در انتخابات 20 اسفند ماه با محجبه در صندوق رای حاضر شد. جالب اینجاست که تصاویر او در کنار علی اکبر رائفی پور دیده می شود. علاوه بر این، روجا صفرپور همان کاربر توییتری است که با نام مستعار خورشید خانم فعالیت می کند.

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی نوشت: «در نمونه ای دیگر در میان سپرده های این مؤسسه، نام دختری خارجی به نام «الونا وشچنکو» دیده می شود که در 5 شیفت متوالی وجوه قابل توجهی را از این مؤسسه دریافت کرده تا خود را زیر دوربین جلوی دوربین بگذارد. نام طاهره “ترک!”

جالب اینجاست که بانک اطلاعاتی دولتی در توییتی به غیرقانونی بودن انتشار اطلاعات مالی موسسه مصاف اشاره کرده است. پایگاه اطلاع رسانی دولت در توییتی نوشت: رئیس کل بانک مرکزی پس از انتشار غیرقانونی اطلاعات مالی موسسه مصاف در فضای مجازی، ضمن تاکید بر اینکه این اقدام خلاف قانون است، دستور پیگیری فوری را صادر کرد و گفت: در صورت تایید، اطلاعات مالی به نمایندگی از شبکه بانکی به این موسسه ارسال می شود، عاملان این اقدام غیرقانونی به اشد مجازات خواهند رسید.

از سوی دیگر جلیل محبی که از او به عنوان ناشر اسناد مالی موسسه مصاف یاد می شد در پاسخ به دستورات فوری فرزین در خصوص انتشار اسناد مالی این موسسه نوشت: به جای برخورد با افرادی که کار می کنند. در بانک ها با مشورت بازپرس بانک ها همکاری کرده اند. شما باید با افرادی برخورد کنید که در پولشویی قصور کرده اند.