زمان احتمالی حج عمره اعلام شد

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب از برنامه ریزی برای آغاز سفر عمره مفرده پس از وقفه هشت ساله و تشکیل شورای عالی حج با حضور رئیس جمهور در تعامل می گوید. دیدار با نمایندگان مراجع عظام تقلید در قم با موضوع توانمندی زائر برای حضور در حج برگزار شد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده سفر معنوی عمره فرده آغاز می شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به افزایش هزینه های اجاره هتل نسبت به سال گذشته و تشکیل شرکت های واسطه در این حوزه گفت: 80 درصد ظرفیت هتل برای حج و زیارت پیش رو اجاره شده است. مسئولان برای تکمیل این ظرفیت تلاش می کنند.

هفته گذشته هیئت اعزامی ایران به عربستان سعودی اعلام کرد که ده ها هزار زائر عمره در مدینه اسکان داده شده اند.

نواب در ادامه نشست هم افزایی با نمایندگان مرجع عالی تقلید با اشاره به گزارش حج برخی کشورها، استفاده از تجربیات دیگران را خوب دانست و از زحمات کارگزاران حج جمهوری اسلامی قدردانی کرد. ایران با وجود همه سختی ها و تحریم ها.

رئیس حج ایران با بیان اینکه متقاضیان حج مالزی به سه گروه کم درآمد، متوسط ​​و ثروتمند تقسیم می شوند، افزود: به گفته این مقام حج در این کشور تعداد متقاضیان حج 9 میلیون نفر است که در ودیعه سرمایه گذاری شده و سود آن و یارانه دولت معادل هزینه حج است. ارسال خواهد شد. البته ارسال این عدد با توجه به سهمیه کشوری 150 سال زمان می برد.

تشکیل کمیته ای برای بررسی امکان حج

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده از اعضای بعثه مقام معظم رهبری نیز در ادامه این جلسه نشستی با موضوع بررسی توان بدنی زائران در فرهنگستان علوم پزشکی با حضور متخصصان فوق تخصصی برگزار کرد. پزشكان رشته هاي مختلف پزشكي و نيز صاحب نظران برجسته فقهي و مناسك حج، خاطرنشان كرد و گفت: به زودي براي هر نوع بيماري كارگروهي تشكيل مي شود و اين بيماري ها بررسي مي شود.

وی افزود: اعضای این کارگروه ها با توجه به شاخص های موجود و شناختی که از حج دارند، نظر خود را در مورد توانایی یا عدم توانایی انجام حج اعلام می کنند تا دغدغه برخی افراد فاقد توانایی و حج رفع شود. بر آنها واجب نیست…

زمان احتمالی عمره اعلام شد

در بخشی دیگر از این جلسه دکتر طاهر درودی – معاون مرکز پزشکی حج و زیارت – از تهیه جدولی برای تعیین توان زائران خبر داد و گفت: بر اساس این جدول از زائران آزمایشات فیزیکی و آزمایشی انجام می شود. ذهنی و گروهی از کارشناسان در مورد توانایی حج بررسی می کنند

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: مدیر کاروان پس از تایید توانایی فرد توسط کمیته پزشکی، کار مربوطه را برای اعزام انجام می دهد. در صورتی که پزشک موضوع دسترسی را تایید نکند، متقاضی از سفر حج حذف می شود، اما در این زمینه چندین مرحله قانونی برای اعتراض وجود دارد.

درودی بیان کرد: در حال حاضر فردی که صلاحیت او برای ادای حج تایید نشده می تواند اعتراض خود را به کمیسیون های استانی و در صورت عدم تایید به کمیسیون کشوری مطرح کند تا رای نهایی در خصوص استطاعت یا رد آن صادر شود. به او.

وی با اشاره به چالش های مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: در تلاش هستیم مدارک علمی و قانونی لازم را در فرهنگستان علوم پزشکی بررسی کنیم و پس از ارائه نظر نهایی دانشمندان به تصویب برسد تا از رفتن کسی به حج جلوگیری کنید. تا زمانی که منع شرعی نداشته باشد، این کار را نکنیم.